Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie działa ogrzewanie
Autor Wiadomość
Aguśka
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2007, 09:47   

UU to widzę, ze nie tylko ja mam ten problem. Dziś jadę do 1 mechanika, jak coś powie mądrego to napiszę.
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2007, 10:44   

Rathi, ja tak mialem i to nie jest sprawa tego sterownika tylko kostki od regulacji 01234 - i rozwiązanie jest jedno - rozebrać złożyć i docisnąć kostkę tą od pokrętła 1234 - tam jest dziwnie bo sterowanie jest minusem a nie plusem i inaczej tego nie sprawdzisz
pozdro i napisz czy pomogło :-)
_________________

 
 
 
Aguśka
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2007, 12:56   

A u mnie podobno trzeba wymienić linkę otwierającą zapadkę od nagrzewania! mam nadzieję, że to to! Czy to drogo 150zł za robociznę? Ta linka chyba kosztuje ok. 20zł
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2007, 13:01   

adrianus napisał/a:
rozebrać złożyć i docisnąć kostkę tą od pokrętła 1234

A masz moze te prety do wyciagania radia? Podobno trzeba najpierw wyciagnac radio a nie mam tych pretow : (
Moglibysmy sie gdzies spotkac i powalczyc. Gdyby okazalo sie, ze po tych zabiegach u mnie zadziala, to Ty moglbys sprawdzic to co chcesz u siebie.

Aguśka napisał/a:
Czy to drogo 150zł za robociznę?

Wydaje mi sie drogo. Chyba, ze rzeczywiscie jest mnostwo babrania sie z tym.
Wczoraj za wymiane zwrotnicy zaplacilem 100 zl. Zdaje sie, ze w tym byl koszt nowego sworznia.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Aguśka
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2007, 13:24   

Kuźwa a w Fordzie powiedzieli mi, że ta linka tylko steruje gdzie ma płynąć powietrze np że na nogi i jej wymiana nic nie da :???: Już mam dość :cry:
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2007, 14:30   

Aguśka, właśnie mialem Ci to pisać - bo ona podpięta jest do pierwszego od lewej pokrętła - i tyle
reszta działa na scalakach - pod środkowe pokrętło jest podpięta płytka - obsługuje ównież diody podświetlenia oraz poniższe przyciski od AC oraz nawiewu powietrza z zewnatrz badz nie - a 3cie pokrętło jest podpięte pod kostkę. I to by bylo na tyle.

ja bym na twoim miejscu sprawdził elektrozawór i potencjometr - jak widzisz to jest standard.

ja też na tym się skupię - powodzonka :-)
_________________

 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-10-2007, 15:26   

Rathi, wez 4 większe gwoździe, wsadź w te dziury i wyciągnij radio :)
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Darpomorza23
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2007, 16:48   

Ja użyłem szydełek :mrgreen: hehe
 
 
martin
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2007, 12:54   

Czołem!

Mam w pumce ten sam problem - cały czas dmucha mi ciepłym powietrzem, ogrzewanie nie reaguje na pokrętło. Po lekturze Waszych postów na forum sprawdziłem:

1. nie brakuje mi płynu chłodniczego :)
2. elektrozawór - przy włączeniu zapłonu słychać "cyknięcie", więc chyba zawór działa. Powienem wymontować zawór i sprawdzić czy nie jest zabrudony?
3. na przewodach (kostce) do elektrozaworu jest prąd o napięciu ok. 11,5V. Podłączyłem Ohmomierz to przewodów - mimo przekręcania pokrętłem (potencjometrem) napięcie się nie zmieniało - może mi poradzić, czy powinno się zmieniać czy?

Orientuje się może ktoś z Was, czy jest jeszcze jakiś element poza potencjometrem i elektrozaworem w układzie sterowania ogrzewaniem? W jednym z tematów ktoś wspominał jakiejś czarnej kostce czy "scalaku"...

Aha, byłby dozgonnie zobowiązany, gdyby ktoś mógł mi udostępnić schemat eletryczny Pumki :)

Z góry dziękuję!

Pozdrowienia z Podbeskidzia! :)
 
 
Aguśka
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2007, 14:13   

A mi w tym niedouczonym serwisie popsuli jeszcze radio! Musieli je na siłę ciągnąć, żeby wyjąć i oczywiście się nie przyznają!! Wrr Elektrozawór był wymieniany, ale może mimo to jest jakiś uszkodzopny... zobaczymy mąż sam się wziął do sprawdzania. Dzięki za rady!
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-10-2007, 14:27   

martin, jak grzeje tylko ciepłym a nie ma zimnego to może jakiś ubytek gazu od klimy - a ze schematem pewnie bedzie ciężko- też szukałem ale lipa - a z ASO mi nie odpisali - pozdrówka
_________________

 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-10-2007, 16:36   

adrianus, jak mu grzeje to znaczy ze na potenciometrze je ustawione niekonczoan opornosc. Jak bys odlaczyl kabel od tej plytki to odrazu zacznie ogrzewanie dzialac bo pojawi sie nieskonczona opornosc. Miernik w lapke i przemierzyc potenciometr jak padniety to wymienic
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Aguśka
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 23:48   

Witam szanowne grono użytkowników tego małego co nieco.
Jestem mężem mojej żony , tym samym o którym wspominała kilka postów wyżej.
Co prawda śmigam autem zupełnie z innej planety ale na Pume namówiłem Agę osobiście i osobiście ją przyprowadziłem. ( koniec podlizywania się ).
Mam pytanie :
Albo dwa.
:
1. Jak można i czy można sprawdzić elektrozawór ?
Podłączałem 12 V i nic, tylko cyka ( nie otwiera a ni nie zamyka ). Jeden dolot jest drożny drugi zamknięty.
2. Co byście zrobili jakby ktoś wciskał Wam kit o jakiejś wirtualnej lince której oczywiście nie ma i podjął się jej wymiany za 150 zł + koszty części ?
Można tych dziadów jakoś chociaż sądem postraszyć ?

I jeszcze coś :
Na kostce pojawia się i ginie napięcie około 12V w miarę jak przekręcam pokrętłem ciepło zimno.

Jakieś sugestie ?
Dzięki za pomoc i pozdrowienia dla mojej żony i oczywiście nowych Jej kolegów i koleżanek.
Ps. Mam 17 DAN i różowy pas. Tak na marginesie - Bo podobno wybiera się kiedyś może coś mi się tak słyszało do Was na jakiś zlot czy coś tam ????? :grin:

[ Dodano: 02-11-2007, 22:47 ]
Oczywiście mieliście rację! Nie sprawdzalismy tego elektrozaworu, bo był nowy kupiony , a okazało się, że był uszkodzony! A my myśląc, ze napewno jest dobry szukalismy czegos innego... i nie potrzebne były te wizyty w warsztatach i nerwy. Ech brawa dla naszych mechaników, chyba wszyscy zdolni wyjechali do Irlandii ;) Pozdrowienia!
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-11-2007, 16:41   

a ja z moim problemem się pożegnałem - mam nadzieję że na stałe - nie miałem w autku grzania - rozebrałem pokrętła od klimy i obróciłem potencjometr o 180* i w sumie teraz działa mi i grzanie i chłodzenie - ale z grzaniem nadal jest problem - działa na 1 2 3 a jak zapodam 4 to po chwili wali zimnem - na 3 po dłuższej chwili ale na 2 i 1 działa "all the time" czym może to być spowodowane.....??
_________________

 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 24-11-2007, 16:56   

Mr.Maya napisał/a:
pojawi sie nieskonczona opornosc.


Jeśli będzie nieskonczona oporność to potencjometr ma przerwe - do wymiany. Potencjometr może mieć maksymalną swoją oporność (nie pamietam ile to kΩ w pumie ma być, ale sprawdze jak wyjme kiedyś panel), i ta oporność ma maleć do zera przy przekrecaniu gałą. Pozatym - gdzieś juz opisywałem jak sprawdzić potencjometr...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo