Nie działa ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
Aguśka [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2007, 09:47
|
|
|
UU to widzę, ze nie tylko ja mam ten problem. Dziś jadę do 1 mechanika, jak coś powie mądrego to napiszę. |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2007, 10:44
|
|
|
Rathi, ja tak mialem i to nie jest sprawa tego sterownika tylko kostki od regulacji 01234 - i rozwiązanie jest jedno - rozebrać złożyć i docisnąć kostkę tą od pokrętła 1234 - tam jest dziwnie bo sterowanie jest minusem a nie plusem i inaczej tego nie sprawdzisz
pozdro i napisz czy pomogło |
_________________
|
|
|
|
|
Aguśka [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2007, 12:56
|
|
|
A u mnie podobno trzeba wymienić linkę otwierającą zapadkę od nagrzewania! mam nadzieję, że to to! Czy to drogo 150zł za robociznę? Ta linka chyba kosztuje ok. 20zł |
|
|
|
|
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2007, 13:01
|
|
|
adrianus napisał/a: | rozebrać złożyć i docisnąć kostkę tą od pokrętła 1234 |
A masz moze te prety do wyciagania radia? Podobno trzeba najpierw wyciagnac radio a nie mam tych pretow : (
Moglibysmy sie gdzies spotkac i powalczyc. Gdyby okazalo sie, ze po tych zabiegach u mnie zadziala, to Ty moglbys sprawdzic to co chcesz u siebie.
Aguśka napisał/a: | Czy to drogo 150zł za robociznę? |
Wydaje mi sie drogo. Chyba, ze rzeczywiscie jest mnostwo babrania sie z tym.
Wczoraj za wymiane zwrotnicy zaplacilem 100 zl. Zdaje sie, ze w tym byl koszt nowego sworznia. |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
Aguśka [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2007, 13:24
|
|
|
Kuźwa a w Fordzie powiedzieli mi, że ta linka tylko steruje gdzie ma płynąć powietrze np że na nogi i jej wymiana nic nie da Już mam dość |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2007, 14:30
|
|
|
Aguśka, właśnie mialem Ci to pisać - bo ona podpięta jest do pierwszego od lewej pokrętła - i tyle
reszta działa na scalakach - pod środkowe pokrętło jest podpięta płytka - obsługuje ównież diody podświetlenia oraz poniższe przyciski od AC oraz nawiewu powietrza z zewnatrz badz nie - a 3cie pokrętło jest podpięte pod kostkę. I to by bylo na tyle.
ja bym na twoim miejscu sprawdził elektrozawór i potencjometr - jak widzisz to jest standard.
ja też na tym się skupię - powodzonka |
_________________
|
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-10-2007, 15:26
|
|
|
Rathi, wez 4 większe gwoździe, wsadź w te dziury i wyciągnij radio |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
Darpomorza23 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2007, 16:48
|
|
|
Ja użyłem szydełek hehe |
|
|
|
|
martin [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 12:54
|
|
|
Czołem!
Mam w pumce ten sam problem - cały czas dmucha mi ciepłym powietrzem, ogrzewanie nie reaguje na pokrętło. Po lekturze Waszych postów na forum sprawdziłem:
1. nie brakuje mi płynu chłodniczego
2. elektrozawór - przy włączeniu zapłonu słychać "cyknięcie", więc chyba zawór działa. Powienem wymontować zawór i sprawdzić czy nie jest zabrudony?
3. na przewodach (kostce) do elektrozaworu jest prąd o napięciu ok. 11,5V. Podłączyłem Ohmomierz to przewodów - mimo przekręcania pokrętłem (potencjometrem) napięcie się nie zmieniało - może mi poradzić, czy powinno się zmieniać czy?
Orientuje się może ktoś z Was, czy jest jeszcze jakiś element poza potencjometrem i elektrozaworem w układzie sterowania ogrzewaniem? W jednym z tematów ktoś wspominał jakiejś czarnej kostce czy "scalaku"...
Aha, byłby dozgonnie zobowiązany, gdyby ktoś mógł mi udostępnić schemat eletryczny Pumki
Z góry dziękuję!
Pozdrowienia z Podbeskidzia! |
|
|
|
|
Aguśka [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 14:13
|
|
|
A mi w tym niedouczonym serwisie popsuli jeszcze radio! Musieli je na siłę ciągnąć, żeby wyjąć i oczywiście się nie przyznają!! Wrr Elektrozawór był wymieniany, ale może mimo to jest jakiś uszkodzopny... zobaczymy mąż sam się wziął do sprawdzania. Dzięki za rady! |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-10-2007, 14:27
|
|
|
martin, jak grzeje tylko ciepłym a nie ma zimnego to może jakiś ubytek gazu od klimy - a ze schematem pewnie bedzie ciężko- też szukałem ale lipa - a z ASO mi nie odpisali - pozdrówka |
_________________
|
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26-10-2007, 16:36
|
|
|
adrianus, jak mu grzeje to znaczy ze na potenciometrze je ustawione niekonczoan opornosc. Jak bys odlaczyl kabel od tej plytki to odrazu zacznie ogrzewanie dzialac bo pojawi sie nieskonczona opornosc. Miernik w lapke i przemierzyc potenciometr jak padniety to wymienic |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Aguśka [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2007, 23:48
|
|
|
Witam szanowne grono użytkowników tego małego co nieco.
Jestem mężem mojej żony , tym samym o którym wspominała kilka postów wyżej.
Co prawda śmigam autem zupełnie z innej planety ale na Pume namówiłem Agę osobiście i osobiście ją przyprowadziłem. ( koniec podlizywania się ).
Mam pytanie :
Albo dwa.
:
1. Jak można i czy można sprawdzić elektrozawór ?
Podłączałem 12 V i nic, tylko cyka ( nie otwiera a ni nie zamyka ). Jeden dolot jest drożny drugi zamknięty.
2. Co byście zrobili jakby ktoś wciskał Wam kit o jakiejś wirtualnej lince której oczywiście nie ma i podjął się jej wymiany za 150 zł + koszty części ?
Można tych dziadów jakoś chociaż sądem postraszyć ?
I jeszcze coś :
Na kostce pojawia się i ginie napięcie około 12V w miarę jak przekręcam pokrętłem ciepło zimno.
Jakieś sugestie ?
Dzięki za pomoc i pozdrowienia dla mojej żony i oczywiście nowych Jej kolegów i koleżanek.
Ps. Mam 17 DAN i różowy pas. Tak na marginesie - Bo podobno wybiera się kiedyś może coś mi się tak słyszało do Was na jakiś zlot czy coś tam ?????
[ Dodano: 02-11-2007, 22:47 ]
Oczywiście mieliście rację! Nie sprawdzalismy tego elektrozaworu, bo był nowy kupiony , a okazało się, że był uszkodzony! A my myśląc, ze napewno jest dobry szukalismy czegos innego... i nie potrzebne były te wizyty w warsztatach i nerwy. Ech brawa dla naszych mechaników, chyba wszyscy zdolni wyjechali do Irlandii Pozdrowienia! |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-11-2007, 16:41
|
|
|
a ja z moim problemem się pożegnałem - mam nadzieję że na stałe - nie miałem w autku grzania - rozebrałem pokrętła od klimy i obróciłem potencjometr o 180* i w sumie teraz działa mi i grzanie i chłodzenie - ale z grzaniem nadal jest problem - działa na 1 2 3 a jak zapodam 4 to po chwili wali zimnem - na 3 po dłuższej chwili ale na 2 i 1 działa "all the time" czym może to być spowodowane.....?? |
_________________
|
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 24-11-2007, 16:56
|
|
|
Mr.Maya napisał/a: | pojawi sie nieskonczona opornosc. |
Jeśli będzie nieskonczona oporność to potencjometr ma przerwe - do wymiany. Potencjometr może mieć maksymalną swoją oporność (nie pamietam ile to kΩ w pumie ma być, ale sprawdze jak wyjme kiedyś panel), i ta oporność ma maleć do zera przy przekrecaniu gałą. Pozatym - gdzieś juz opisywałem jak sprawdzić potencjometr... |
|
|
|
|
|