Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 22:24
Więcej MOCY !
Autor Wiadomość
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20-11-2004, 15:03   

No tak... turbo czy GT :?: . GT czy turbo :?: .

Oto oferta Pana Herby. Np.: Turbo II (układ wtrysku Vplus, turbosprężarka, kolektor wydechowy, chłodnica powietrza doładowującego, modyfikacja układu wtryskowego, modyfikacja magistrali chłodzenia, zmiana geometrii tłoków, mokry filtr powietrza sport Q, sterownik programu, zmiana stopnia sprężania, certyfikat hamowni) - co ma dać przyrost mocy w granicach od 35% do 55%. Cena :?: . Od 8900 zł., ale jak znam życie to jest to tylko cena orientacyjna. Kiedyś otrzymałem takie propozycje tuningu za pomocą turbo (od Pana Herby): 165 KM - 6700 PLN, 175 KM - 7800 PLN, 187 KM - 8500 PLN, ale jak znam życie to... na pewno będzie drożej. I z tego co można przeczytać w skład zestawu nie wchodzi nowy wydech :oops: . (ceny z czerwca 2003 roku).

Natomiast jeżeli mowa o wydechu nie Supersprinta, nie Remusa, nie... to mogę pokazać Wam ofertę Pana inż. Goduli - więc - kompletny sportowy układ wydechowy (4-1) za ok. 3500 zł. (informacja z maja 2001 roku).

Cosworth w Pumie :?: . Nie przypominaj mi o tym Passenger :!: :wink: - myślałem o tym, ale nie mam na to szans :565: . Szkoda. Silnik, skrzynia a może i napęd 4x4 - powstałby potworek :mrgreen: . Do tego nadwozie z FRP, 18" koła i można pokazać się w każdej gazecie i być gwiazdą zlotów :mrgreen: . Ale ja jestem tylko studentem - (ta modyfikacja to) za wysokie progi :570: .

Więc: turbo jest ekstra :!: i GT jest ekstra :!: - do wyboru do koloru. I tak jak mówi Passenger przewagą GT jest możliwość dokonywania zmian etapami (co raczej nie wchodzi w grę w przypadku turbo).

PS. Ale fajny tuningowy ferment wytworzyliśmy na naszym forum (Passenger, Shawn i ja) :mrgreen: . Może ktoś dołączy :?: .
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 26-11-2004, 02:31   

Oto - w zalączniku - wykres z hamowni jednej z brytyjskich Pum z Turbo - oto opis wlaściciela:
Power - was running 243 BHP at 1.15 bar, so every 0.05 is roughly 10 bhp so 1 bar would be approx 200 which is more or less what was expected from the turbo and other internal mods. Now I don't think any sort of IB5 gearbox can handle 400+BHP for very long!!
:shock: :D :twisted: . Cena :?: . Wlaściciel mówi o £5,000... wiem, wiem... tam wszystko jest droższe :wink: .
Drugi wykres to wykres (chyba) standardowej Pumki z nitro (też chyba prosty zestaw). 155 KM - ladny wynik :D .

Puma nitro

Puma turbo
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 27-11-2004, 01:04   

Przeglądając stronę PromotoR-a znalazlem coś takiego: http://www.promotormocy.pl/galeria.php?start=112 a dokladnie: fotka w zalączniku - to jest chyba Pumka Lukasa na hamowni :?: .
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 27-11-2004, 10:05   

Lukas nie pisze często na forum... może by nam się pochwalił ile kucykow ma pod maską i co "dłubał" w autku :?:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 27-11-2004, 14:58   

Passenger napisał/a:
Lukas nie pisze często na forum... może by nam się pochwalił ile kucykow ma pod maską i co "dłubał" w autku :?:

Wiem, że to wygląda jak ubezwlasnowolnienie :wink: , ale - dokladnie - Lukas nie pisze często na forum. Więc - to znalazlem na starym forum ( http://www.f4f.lo3.wroc.p...785&topic=39782 ):

lukas napisał/a:
Jadac na hamownie nie spodziewałem sie tego ze az tak sie rozczaruje bowiem muj pumex wykazał sie kiepskimi osagami. 109 koni przy 6376obr/min i 149nm przy 3651obr/min. Szkoda ze nie było zadnej innej pumki zeby poruwnac wyniki. Mam standardową puszke tylko wkład mam sportowy, prucz tego wyciety tłumik środkowy i końcuwke m-tech. wydaje mi sie ze przedobrzyłem z tym tłumikiem i teraz ma w plecy. Zamiast srodkowego rura tej samej srednicy a zamist orginalnego tłumika, przelotowy tłumik m-tech.


Koniec cytatu :) .
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 27-11-2004, 15:40   

Ja też w przyszłym roku wybieram się na hamownię... Mam nadzieję, że wynik będzie zadowalający... Zhamuję się po założeniu stożka w obudowie (jeszcze nie wiem czy zestaw K&N do Pumy, czy K&N Apollo) i kolektora 4-2-1 z nierdzewki... do tego tłumiki Supersprinta... Ciekawe ile wyjdzie... :roll:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
tOmO 
tomo


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 139
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 03-01-2005, 17:38   

Czy ktoś robił chip tuning w Pumie (lub innym samochodzie)?
Ile to daje w praktyce i jakim kosztem?

Wiem, ze w teorii to zysk maximum mocy w granicach 2-3 % jest już niezłym wynikiem, ale chodzi mi o praktykę - jakość działania silnika, dynamika, moment, obroty itp. Dlatego moje pytanie kieruje głównie do osób, które już coś takiego robiły i czy zrobiły by to jeszcze raz, czy szkoda kasy???

tOmO
 
 
 
czarny 
my precious


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 137
Skąd: Warszawa - Piaseczno
Wysłany: 03-01-2005, 18:04   

mam w vectrze i to oryginalny irmschera .... kibel ... nie polecam szkoda kasy ...
coś może da ale w połączeniu z wieloma innymi dodatkami , gra nie warta świeczki !!
_________________
powered by 215/40/17 Potenza
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 03-01-2005, 23:32   

Chip tuning w Pumie? Hmmm... Warto a nawet należy ale dopiero jako zgranie innych przeróbek jak wydech, dolot, wałki...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Gość

  Wysłany: 08-02-2005, 10:28   

mysle że turbo nie powinno przekroczyć 10 tysiaków ponieważ przeróbka supry kosztuje 10000
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-02-2005, 10:40   

no to wydech juz mam , teraz walki i glowica , a pozniej zestrojenie tego pod kompem
 
 
Mario
Gość
Wysłany: 24-02-2005, 19:35   

Pamietam pomiar Lukasa na hamowni w Promotorze. Byl wspolnie z nami, czyli wspolnie z cala ekipa TIGRA-TEAM Wawa. I nawet sa tygrysy na kolejnych zdjeciach.

Fajne macie nowe forum, pozdrowionka:

Mario -Tigra-Team.pl
www.Tigra2zero.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo