Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oryginał czy replika?
Autor Wiadomość
rzondlik26 
Były posiadacz


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 07-09-2013, 15:02   Oryginał czy replika?

Chodzi mi o Forda puma w wersji racing a mianowicie czy opłacało by się kupić wersje podstawową w niej przerobić nadkola/zderzak wnętrze tak by jak najbardziej zbliżyć się do wersji racing czy też sprowadzić oryginał i zrobić tylko przekładkę kierownicy ?

Z jakimi kosztami by się to wiązało czy jest sens inwestować czy taniej wyjdzie oryginał?

Na co szczególnie zwrócili byście uwagę przy zakupie pumy racing?

Przyda mi się każda opinia, wskazówka wszelkie dane :)
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 07-09-2013, 15:54   

Nie dasz rady przerobić, a jak chcesz jedyną FRP w Polsce, to musisz mieć luźne 30tys zł. Temat był już wałkowany wiele razy na forum.
_________________

 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2013, 16:04   

rzondlik26 napisał/a:
czy opłacało by się kupić wersje podstawową w niej przerobić nadkola/zderzak wnętrze tak by jak najbardziej zbliżyć się do wersji racing

:572: :572: :572: :572: :572:
Daruj sobie!!! To jak Daewooooo przerobić na BMW :P

Juz prędzej:
rzondlik26 napisał/a:
sprowadzić oryginał i zrobić tylko przekładkę kierownicy ?
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 07-09-2013, 16:39   

rafalski69 napisał/a:
(...) jak chcesz jedyną FRP w Polsce, to musisz mieć luźne 30tys zł.

Może być mało.

http://www4.autotrader.co...162qp?logcode=p
http://www4.autotrader.co...162qp?logcode=p
http://www.projectpuma.co...hp?f=30&t=22580

Plus koszt przerobienia...


Jeżeli myślisz o przerobieniu normalnej Pumy na dokładną replikę FRP to raczej marne masz szanse.. Części charakterystyczne dla FRP są coraz gorzej dostępne, a ceny niektórych elementów są chore. Dla przykładu: jakiś czas temu wklejałem na forum link do aukcji z ebay.co.uk, na której poszedł kolektor dolotowy od FRP za ponad 750 funtów!

Ja, gdybym dysponował takim budżetem, zdecydowałbym się na zrobienie Pumy a'la FRP. Kupujesz ładną bazę, pakujesz zawieszenie gwintowane, hamulce od mondeo, jakieś ładne, lekkie felgi, siedzenia kubełkowe i resztę budżetu pakujesz w silnik i masz auto jedyne w swoim rodzaju, zrobione "pod siebie" :) .

Dużo też zależy co chcesz z tym autem robić.. Jeżeli "dmuchać, chuchać" i jeździć na zloty, to staraj się o oryginalne FRP. Ale jeżeli chcesz upalać, latać itp. to moim zdaniem "samoróbka" będzie lepszą opcją.
 
 
 
rzondlik26 
Były posiadacz


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 07-09-2013, 20:04   

rafalski69 napisał/a:
Nie dasz rady przerobić, a jak chcesz jedyną FRP w Polsce, to musisz mieć luźne 30tys zł. Temat był już wałkowany wiele razy na forum.




nie mogę odnaleźć takiego tematu hm jakaś mała podpowiedź? :o
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 07-09-2013, 22:07   

IMO panowie mają rację.

Jeśli interesuje Cię tylko nadwozie i wnętrze, to w sumie można się postarać, ale replika nigdy nie będzie oryginałem a tylko oryginał jest w cenie. Poza tym FRP to nie tylko nadwozie i wnętrze.

Temat był wałkowany, ale części postów póki co nie zobaczysz, bo są w działach "klubowych". Resztę znajdziesz wpisując do wyszukiwarki ( http://klubpumy.pl/search.php ) "frp" i czytając ten temat, http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=5802 .

BTW, w nawiązaniu do tego o czym napisał Tast. Ja realizuję kolejny (trzeci) już "plan na Pumę". Jak minie mi ochota na tę, którą mam teraz (trzecią), to do zrealizowania zostanie już tylko plan pt. "chuchać i dmuchać na FRP". Oby, kiedyś, byle przed emeryturą ;)) .
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2013, 06:08   

Gaydek napisał/a:
ale replika nigdy nie będzie oryginałem

dokładnie!

Gaydek-Zwyrol napisał/a:
do zrealizowania zostanie już tylko plan pt. "chuchać i dmuchać na FRP". Oby, kiedyś, byle przed emeryturą .
_________________

Znając Ciebie Zwyrolu, to nastąpi to szybciej! :P ;) :)
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-09-2013, 18:53   

Zrobić FRP Wannabe nie jest ciężko - w UK można kupić cały zestaw laminatów, dokładne odlewy OEM. Cena o ile pamiętam dobrze to ok. 5 tys. zł.
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo