Puma sprawdzona programem FORScan i dziwny błąd |
Autor |
Wiadomość |
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 12-08-2013, 18:44 Puma sprawdzona programem FORScan i dziwny błąd
|
|
|
Cześć,
Dzisiaj z ciekawości podłączyłem do swojej pumy interfejs OBDII i zapuściłem kilka skanów programem FORScan - na każdym teście (podczas pracy silnika i na "postoju") pokazywał ten sam błąd (coś z sondą lambda):
Cytat: | (OK) [19:17:23.794] Key On Engine Off On Demand Self-Test has been started
(WARN) [19:17:34.466] Test completed, found DTCs: P0135
===DTC P0135===
Code: P0135 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego %%h(HO2SHTR11)(115BC).
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Usterka w obwodzie elementu grzejnego %%h(HO2SHTR11)(115BC).
Przyczyn_ tego kodu %%h(DTC)(FA18) mo_e by_:
Zwarcie obwodu nagrzewnicy (elementu grzejnego) z %%h(VBATT)(F1CA).
Zwarcie z masą
Przerwa w obwodzie |
czy jest się czym martwić? nie znam się na tym za bardzo a ew. wizytę u mechanika wolałbym poprzeć jakimiś dowodami |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 12-08-2013, 19:12
|
|
|
Prawdopodobnie masz sondę lambda uszkodzoną, a raczej jej grzałkę Możesz to sprawdzić na całkowicie zimnym silniku (najlepiej po nocy), podłączyć się ponownie ELM'em, w ForScan włączyć wykresy, dodać ramkę z napięciem na sondzie lambda, uruchomić silnik i obserwować czy w ramce pojawia się jakieś napięcie od 0 do 1V Jeśli napięcie pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika to grzałka jest uszkodzona lub jej zasilanie, do sprawdzenia dwa przewody (białe lub szare, w każdym razie oba będą w tym samym kolorze) przy wtyczce. Powinno się na nich pojawić napięcie z akumulatora po uruchomieniu silnika.
Sonda lambda działa prawidłowo dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, przy zimnym silniku pomaga jej w tym właśnie grzałka. Niestety jest integralnym elementem sondy, jeśli padła to cała sonda jest do wymiany |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 12-08-2013, 19:23
|
|
|
dzięki za odpowiedź
jeśli dobrze pamiętam to jakiś testów nie chciał mi przeprowadzić bez nagrzanego silnika.. ale spróbuję wg. Twojej rady jutro z rana
a tak w razie czego - według schematu udostępnionego przez Opoya w innym temacie: (http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7079)
chyba z wymianą nie powinno być większego problemu? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 12-08-2013, 19:30
|
|
|
Potrzebny jest taki specjalny klucz, ale lepiej oddaj auto do mechanika, niech się sam męczy bo to wredne ustrojstwo i lubi się ukręcić, a wtedy są problemy Ważna sprawa, jeśli okaże się że jednak sonda jest walnięta to nie kupuj chińszczyzny z allegro za 100 zł bo podziała może góra rok, a potrafi uszkodzić katalizator. Dołóż drugą stówkę i kup NGK, Boscha itp |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 12-08-2013, 19:41
|
|
|
Dukes napisał/a: | (...) nie kupuj chińszczyzny z allegro za 100 zł bo podziała może góra rok, a potrafi uszkodzić katalizator. Dołóż drugą stówkę i kup NGK, Boscha itp |
no własnie tego się obawiałem.. bosch z tego co widzę na allegro stoi po ok 300 zł
no cóż, będzie trzeba w razie czego rozbić świnkę skarbonkę.. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 12-08-2013, 21:35
|
|
|
Wymieniałem u siebie sondę 3 razy, w tym była Bosch, a i tak wróciłem do starej - oryginalnej. Kup oryginał..
Tylko z daleka od Wonga itp |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 06:29
|
|
|
trojan6 napisał/a: | Tylko z daleka od Wonga itp |
Od razu mi się skojarzyło z firmą pożyczkową
Ciekawi mnie jedno, dlaczego oryginał jest tańszy np. od Boscha ?
a tak swoją szosą, czy sonda ta nie powinna znajdować się też gdzieś przy układzie wydechowym, czy jest tylko jedna przy silniku ? |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2013, 06:46
|
|
|
o ile się nie mylę to w starszym silniku o oznaczeniu MHA jest jedna sonda na kolektorze, w nowszym MHB są dwie, ta druga jest dalej na układzie wydechowym - jak jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 06:53
|
|
|
Dukes: właśnie zrobiłem pomiar na zimnym silniku:
(pierwsza kolumna od lewej 2 ostatnie wartości to lambda.
Wartości od samego początku były w zakresie 0.2 - 0.42, na drugim czujniku (o ile jest) cały czas 0.0. Jeśli wierzyć Forscan'owi to czujnik z oznaczeniem 02S11 to ten czujnik przy silniku natomiast 02S12 powinien być przy katalizatorze gdzieś.. |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-08-2013, 07:27
|
|
|
I w czasie jazdy nie wzrosło ponad 0,42V? |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 07:29
|
|
|
w czasie jazdy niestety nie mogłem tego sprawdzić dzisiaj... |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 13-08-2013, 10:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-08-2013, 07:34
|
|
|
Niedogrzana sonda może taki wynik pokazywać na postoju bez wcisnietego gazu. Ale jak się mocno rozgrzeje spalinami to powinno być już ok o ile jest sprawna.
A oryginał tańszy od Boscha dlatego że to są ceny wyprzedazowe, brałem u nich 3 sondy i nie miałem problemów z ich działaniem |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 07:50
|
|
|
Własnie sobie odtworzyłem wczorajszy test na rozgrzanym silniku (przy temperaturze normalnej pracy) i maksymalna wartość to 0.64V, test trwał 3min, a przez ostatnie 1.5min wartość spadła do 0.43V - 0.45V |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 13-08-2013, 08:04
|
|
|
deejay ma rację, do września 2000 w Pumach montowali silnik MHA z jedną sondą lambda. Ja mam stety lub niestety MHB z dwoma, ale na razie z sondami jest spokój (odpukać) .
Wracając do tematu, a sprawdzałeś miernikiem czy grzanie sondy działa podpinając się pod jej przewody? Być może nie tyle sonda jest uszkodzona co przewody lub styki w złączu. |
|
|
|
|
|