Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabo zwijające się pasy bezpieczeństwa
Autor Wiadomość
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 20-04-2013, 12:47   Słabo zwijające się pasy bezpieczeństwa

Mam trochę denerwujący problem otóż w mojej Pumie pasy bezpieczeństwa zwijają się trochę wolno, słabo i trzeba im pomagać. Czy ktoś z Was też ma taki denerwujący objaw? Idzie to jakoś naprawić lub przeczyścić tak aby wszystko zwijało się ładnie samo?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 20-04-2013, 12:53   

Ja miałem taki w poprzedniej pumie, w obecnej też mam, w escorcie również. Efekt wyrobienia. Chyba nic nie da się na to poradzić.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-04-2013, 13:17   

Podobno wyczyszczenie pasow i ich wysuszenie przed zwinieciem pomaga.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-04-2013, 19:31   

owszem na max tydzien ;]
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 21-04-2013, 20:01   

Ze swojej strony polecam sylikon w sprayu, testowane już na kilku autach i zawsze jakaś poprawa była, czasami większa, innym razem mniejsza :D Wystarczy nim spryskać pasy kilkukrotnie, zwijając i rozwijając je na przemian :)
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 21-04-2013, 20:31   

Jakikolwiek sylikon w sprayu? Bo mam sylikon do uszczelek, nada się :P ?

Pytanie oczywiście w żartach, nigdy w życiu bym nie psikał silikonem na pasy. Szkoda mi życia w razie co..
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 21-04-2013, 20:36   

Dokładnie taki jak do uszczelek. Dlaczego? Sylikon w spray jest bezwonny, bezbarwny, nie plami ubrań itp itd. Stosowałem to już w kilku autach i jakoś żyje do dziś :D
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 22-04-2013, 23:13   

Nie bez powodu jest na takich silikonach adnotacja, żeby nie pryskać blisko pedałów lub pasów bezpieczeństwa. A jak blokada nie zadziała, bo pas będzie zbyt ślizgi?
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
Ostatnio zmieniony przez Opoya 22-04-2013, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-04-2013, 10:45   

Dukes napisał/a:
jakoś żyje do dziś


a ile dzwonow przezyles gdzie zadzialaly poduszki i napinacze pasow,ze takie cos pisze ? rownie dobrze moglbys napisac,ze nie zapinam pasow i jakos zyje i nie bedzie to mialo wiekszego sensu jesli mega kolizji nie przezyles
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 23-04-2013, 19:17   

Tematem jest problem słabo zwijających się pasów, a nie kwestie kolizji drogowych.
Przecież pas bezpieczeństwa blokowany jest mechanicznie przez mechanizm zwijający, można go nawet nasączyć olejem i tak się zablokuje przy każdym mocniejszym szarpnięciu. Spryskanie pasa i kilkukrotne zwijanie/rozwijanie ma na celu właśnie nasmarowanie tego mechanizmu, a nie samego pasa bo to tylko materiał syntetyczny, który z natury już sam z siebie jest śliski...
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-04-2013, 01:09   

+1
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-2013, 08:12   

Dukes, a pomyslales o dzialaniu chemii na strukture tego pasa i pozniejszy wplyw na jego wytrzymałość ? Moze on wcale nie jest sliski dlatego ze fabryka polała go silikonem jak co niektorzy tu sugeruja ? Ale robcie co chcecie,tylko przy sprzedazy auta poinformujcie kupujacego ze silikonowaliscie pasy,tak na wszelki wypadek,zeby mial swiadomosc i nie mial potem pretensji jak te pasy nie bada takie jak potrzeba.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo