Słabo zwijające się pasy bezpieczeństwa |
Autor |
Wiadomość |
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 20-04-2013, 12:47 Słabo zwijające się pasy bezpieczeństwa
|
|
|
Mam trochę denerwujący problem otóż w mojej Pumie pasy bezpieczeństwa zwijają się trochę wolno, słabo i trzeba im pomagać. Czy ktoś z Was też ma taki denerwujący objaw? Idzie to jakoś naprawić lub przeczyścić tak aby wszystko zwijało się ładnie samo? |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 20-04-2013, 12:53
|
|
|
Ja miałem taki w poprzedniej pumie, w obecnej też mam, w escorcie również. Efekt wyrobienia. Chyba nic nie da się na to poradzić. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-04-2013, 13:17
|
|
|
Podobno wyczyszczenie pasow i ich wysuszenie przed zwinieciem pomaga. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-04-2013, 19:31
|
|
|
owszem na max tydzien ;] |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 21-04-2013, 20:01
|
|
|
Ze swojej strony polecam sylikon w sprayu, testowane już na kilku autach i zawsze jakaś poprawa była, czasami większa, innym razem mniejsza Wystarczy nim spryskać pasy kilkukrotnie, zwijając i rozwijając je na przemian |
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: 21-04-2013, 20:31
|
|
|
Jakikolwiek sylikon w sprayu? Bo mam sylikon do uszczelek, nada się ?
Pytanie oczywiście w żartach, nigdy w życiu bym nie psikał silikonem na pasy. Szkoda mi życia w razie co.. |
_________________ Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 21-04-2013, 20:36
|
|
|
Dokładnie taki jak do uszczelek. Dlaczego? Sylikon w spray jest bezwonny, bezbarwny, nie plami ubrań itp itd. Stosowałem to już w kilku autach i jakoś żyje do dziś |
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: 22-04-2013, 23:13
|
|
|
Nie bez powodu jest na takich silikonach adnotacja, żeby nie pryskać blisko pedałów lub pasów bezpieczeństwa. A jak blokada nie zadziała, bo pas będzie zbyt ślizgi? |
_________________ Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 22-04-2013, 23:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-04-2013, 10:45
|
|
|
Dukes napisał/a: | jakoś żyje do dziś |
a ile dzwonow przezyles gdzie zadzialaly poduszki i napinacze pasow,ze takie cos pisze ? rownie dobrze moglbys napisac,ze nie zapinam pasow i jakos zyje i nie bedzie to mialo wiekszego sensu jesli mega kolizji nie przezyles |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 23-04-2013, 19:17
|
|
|
Tematem jest problem słabo zwijających się pasów, a nie kwestie kolizji drogowych.
Przecież pas bezpieczeństwa blokowany jest mechanicznie przez mechanizm zwijający, można go nawet nasączyć olejem i tak się zablokuje przy każdym mocniejszym szarpnięciu. Spryskanie pasa i kilkukrotne zwijanie/rozwijanie ma na celu właśnie nasmarowanie tego mechanizmu, a nie samego pasa bo to tylko materiał syntetyczny, który z natury już sam z siebie jest śliski... |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-04-2013, 01:09
|
|
|
+1 |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-04-2013, 08:12
|
|
|
Dukes, a pomyslales o dzialaniu chemii na strukture tego pasa i pozniejszy wplyw na jego wytrzymałość ? Moze on wcale nie jest sliski dlatego ze fabryka polała go silikonem jak co niektorzy tu sugeruja ? Ale robcie co chcecie,tylko przy sprzedazy auta poinformujcie kupujacego ze silikonowaliscie pasy,tak na wszelki wypadek,zeby mial swiadomosc i nie mial potem pretensji jak te pasy nie bada takie jak potrzeba. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
|