Przesunięty przez: Gaydek 27-12-2006, 10:22 |
Sonda Lambda |
Autor |
Wiadomość |
poldek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2012, 09:59
|
|
|
za oryginalną w ASO powiedzieli mi 700pln więc podziękowałem i kupiłem zamiennik (uniwersalną) za 120pln |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 26-06-2012, 10:04
|
|
|
Moje prywatne zdanie jest takie, że lepiej kupić tani zamiennik w miarę dobrej jakości np. za jakieś 150PLN niż oryginał. Wiadomo zamiennik pożyje góra 3 lata, oryginał dłużej. Ale wychodzi to tak, że za cenę 3 zamienników kupuje się jeden oryginał.
Choć słyszałem, że jest możliwy zakup oryginału za jakies 300-400PLN. Niestety nie wiem gdzie i kiedy. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-06-2012, 10:34
|
|
|
dobrym rozwiazaniem jest zakup sprawnej uzywanej oryginalnej co prawda nie mamy gwarancji ile pozyje,ale w cenie 1 nowej kupimy sporo - ze 3 uzyweki, a ze w pumie 1.7 sonda jest tak banalnie zamontowana to nie widze problemu z jej wymiana chocby pod domem w 5 minut no i mozna stosowac sondy z innych fordow, byle dlugosc kabla nie byla mniejsza niz ten co jest w pumie. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
silverstar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 116 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-06-2012, 08:48
|
|
|
Witam.
Może napiszę jak to u mnie z lambdą było
Zakup był sonda lambda firmy FEBI Bilstein, wydaję się że dobry zakup 2 tydzień jeżdżenia i jest git (ale na razie początek)
DO tego klucz do lambdy 30 zł. Przy odkręcaniu trzeba uważać żeby gwintu nie uszkodzić. Odkręcać stanowczo ale z uwagą
Czas wymiany w zależności od stanu osłony na lambdę u mnie mocno zapiekły się śruby więc zajęło mi to 20 min. Oczywiście przed akumulator off i potem ustawienie komputera.
Czy zakup lambdy używanej to dobry pomysł sam nie wiem. Bo na używkę chyba nie dają gwarancji na nową tak i większa pewność że to wytrzyma. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 27-06-2012, 09:10
|
|
|
Moim zdaniem zakup używek nie jest dobrym pomysłem. Nigdy nie wiesz na co trafisz. Nowa to nowa.
Silverstar. Trzeba było kupić okrągły klucz to byś nie musiał żadnej osłony zdejmować. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-06-2012, 09:22
|
|
|
tylko podaje nienajgorsza alternatywe dla tych dla ktorych wydatek na porządną sonde 200-400zl to za duzo. I takie sondy to tylko z gwarancja najlepiej w swojej okolicy kupowac zeby moc latwo wymienic lub od pewnego sprzedajacego. Ja kupowalem 2 sondy za 25/szt+kw uzywane,wiec to chyba oczywiste ze mi sie oplacalo,bo wymieniac na 2 nowe sondy to juz jest wydatek spory. A za oryginalna motorcraft wczesniej jak kupowalem placilem 50zl+kw. I oczywiscie wszystkie te auta na uzywkach jezdza bez problemow. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 27-06-2012, 10:22
|
|
|
wiesiu przy takich założeniach zgodzę się z Tobą. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-06-2012, 11:00
|
|
|
i piszac to chcialem troche odstraszyc od tych nowych sond za 90zl bo ja majac do wyboru nowe tanie albo uzywane jeszcze tansze,bez duzego wahania wzialem uzywane |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
bariwo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009 Posty: 114 Skąd: Marki k/ Warszawy
|
Wysłany: 27-06-2012, 12:15
|
|
|
Ja już pisałem o swojej "rocznej" przygodzie z zamiennikiem za 100 PLN, który cały się spalił i z sondy zostało jedynie to co widać na zewnątrz, a resztki wyciągałem z tłumika.
W ogóle jestem zwolennikiem oryginalnych części, a nie zamienników. Oszczędności często są pozorne. |
Ostatnio zmieniony przez bariwo 28-06-2012, 00:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 27-06-2012, 20:29
|
|
|
Ja muszę cofnąć swoje polecenie sondy ala'Bosch z allegro. Nie działa prawidłowo w zakresie 0-1V. Działa ok 0-0,7V tylko ;( |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-06-2012, 09:38
|
|
|
trojan6 napisał/a: | Nie działa prawidłowo w zakresie 0-1V. Działa ok 0-0,7V tylko ;( |
sonda ma dzialac w zakresie 0,3-0,8V, jak jest inaczej to raczej jest do zmiany |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 07-08-2012, 14:18
|
|
|
Zostaje chyba mi szukać nowej lambdy - rozważam możliwie najtańsze rozwiązanie.
Na allegro jest wiele sond lambda do forda. Mają 4 kable, te same kolory i na pierwszy rzut oka mają identyczną wtyczkę co oryginalna od pumy.
Czym one się różnią, że pasują do 1.4, a do 1.7 niby nie lub pumy wcale nie ma na liście aut, do których pasuje dana sonda.
Podobno każda na 4 kable i klucz 22 powinna być okej.
Proszę o konkretną wypowiedź, bo to że jest napisane tylko do 1.4 to sam wiem:P |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-08-2012, 17:17
|
|
|
trojan6 napisał/a: | Podobno każda na 4 kable i klucz 22 powinna być okej.
| Dokładnie tak. Wtyczka rzecz wtórna.
A w opisy aukcji nie wierz za bardzo, niektórzy sprzedawcy nie do końca wiedzą co sprzedają lub nie uwzględniają wszystkich modeli aut. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 13-08-2012, 09:34
|
|
|
Rozwiązałem swój problem z lambdą. Jak się okazuje długość kabli ma bardzo duże znaczenie. Jeżeli będzie inna od oryginału - sonda prawdopodobnie będzie działać nieprawidłowo.
Te wszystkie sondy, które są sprzedawane na allegro i na pierwszy rzut oka pasu do pumy tak na prawdę będą w niej działać tak jak trzeba, ale trzeba skorygować długość kabli na taką, jak w oryginale.
Właśnie tak się zastanawiałem po co sprzedawcy podają długość kabla w ofertach. Gdyby to było bez znaczenia to mało kto by podawał... Podsumowując:
Prawie każda lambda będzie prawidłowo działać w Pumie, gdy:
1) Będzie miała 4 kable
2) Będzie na klucz Fi 22
3) Skorygujemy kable, do długości takiej jak w oryginale
Ważne:
Kabli nie lutujemy
Nie używamy żadnej taśmy izolacyjnej itp.
Kable możemy przycinać
Kable skręcamy i izolujemy opaską termokurczliwą
Sondę lambda możemy kupić bez wtyczki - można pożyczyć od starej lambdy
Do odkręcania sondy są specjalne klucze. Użycie innego może skutkować uszkodzeniem. Najlepszy klucz do lambdy, jaki jest mi znany wygląda tak:
|
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
Ostatnio zmieniony przez trojan6 13-08-2012, 09:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-08-2012, 09:38
|
|
|
trojan6 napisał/a: | Do odkręcania sondy są specjalne klucze. Użycie innego może skutkować uszkodzeniem |
nie zauwazylem z tym problemow, wrecz przeciwnie, odkrecajac sondy specjalnym kluczem bardziej stara sonde uszkodzilem niz odkrecajac zwyklym porzadnym kluczem oczkowym. Tyle ze nie zawsze da sie dojsc oczkowym i wtedy zostaje ten specjalny do sondy |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
|