Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 10:22
Sonda Lambda
Autor Wiadomość
poldek
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2012, 09:59   

za oryginalną w ASO powiedzieli mi 700pln :D więc podziękowałem i kupiłem zamiennik (uniwersalną) za 120pln :D
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 26-06-2012, 10:04   

Moje prywatne zdanie jest takie, że lepiej kupić tani zamiennik w miarę dobrej jakości np. za jakieś 150PLN niż oryginał. Wiadomo zamiennik pożyje góra 3 lata, oryginał dłużej. Ale wychodzi to tak, że za cenę 3 zamienników kupuje się jeden oryginał.

Choć słyszałem, że jest możliwy zakup oryginału za jakies 300-400PLN. Niestety nie wiem gdzie i kiedy.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-06-2012, 10:34   

dobrym rozwiazaniem jest zakup sprawnej uzywanej oryginalnej :D co prawda nie mamy gwarancji ile pozyje,ale w cenie 1 nowej kupimy sporo - ze 3 uzyweki, a ze w pumie 1.7 sonda jest tak banalnie zamontowana to nie widze problemu z jej wymiana chocby pod domem w 5 minut ;) no i mozna stosowac sondy z innych fordow, byle dlugosc kabla nie byla mniejsza niz ten co jest w pumie.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-06-2012, 08:48   

Witam.

Może napiszę jak to u mnie z lambdą było :D

Zakup był sonda lambda firmy FEBI Bilstein, wydaję się że dobry zakup 2 tydzień jeżdżenia i jest git (ale na razie początek)

DO tego klucz do lambdy 30 zł. Przy odkręcaniu trzeba uważać żeby gwintu nie uszkodzić. Odkręcać stanowczo :D ale z uwagą

Czas wymiany w zależności od stanu osłony na lambdę u mnie mocno zapiekły się śruby więc zajęło mi to 20 min. Oczywiście przed akumulator off i potem ustawienie komputera.

Czy zakup lambdy używanej to dobry pomysł sam nie wiem. Bo na używkę chyba nie dają gwarancji na nową tak i większa pewność że to wytrzyma.
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 27-06-2012, 09:10   

Moim zdaniem zakup używek nie jest dobrym pomysłem. Nigdy nie wiesz na co trafisz. Nowa to nowa.

Silverstar. Trzeba było kupić okrągły klucz to byś nie musiał żadnej osłony zdejmować.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-06-2012, 09:22   

tylko podaje nienajgorsza alternatywe dla tych dla ktorych wydatek na porządną sonde 200-400zl to za duzo. I takie sondy to tylko z gwarancja najlepiej w swojej okolicy kupowac zeby moc latwo wymienic lub od pewnego sprzedajacego. Ja kupowalem 2 sondy za 25/szt+kw uzywane,wiec to chyba oczywiste ze mi sie oplacalo,bo wymieniac na 2 nowe sondy to juz jest wydatek spory. A za oryginalna motorcraft wczesniej jak kupowalem placilem 50zl+kw. I oczywiscie wszystkie te auta na uzywkach jezdza bez problemow.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 27-06-2012, 10:22   

wiesiu przy takich założeniach zgodzę się z Tobą.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-06-2012, 11:00   

i piszac to chcialem troche odstraszyc od tych nowych sond za 90zl ;) bo ja majac do wyboru nowe tanie albo uzywane jeszcze tansze,bez duzego wahania wzialem uzywane
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
bariwo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009
Posty: 114
Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 27-06-2012, 12:15   

Ja już pisałem o swojej "rocznej" przygodzie z zamiennikiem za 100 PLN, który cały się spalił i z sondy zostało jedynie to co widać na zewnątrz, a resztki wyciągałem z tłumika.

W ogóle jestem zwolennikiem oryginalnych części, a nie zamienników. Oszczędności często są pozorne.
Ostatnio zmieniony przez bariwo 28-06-2012, 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 27-06-2012, 20:29   

Ja muszę cofnąć swoje polecenie sondy ala'Bosch z allegro. Nie działa prawidłowo w zakresie 0-1V. Działa ok 0-0,7V tylko ;(
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-06-2012, 09:38   

trojan6 napisał/a:
Nie działa prawidłowo w zakresie 0-1V. Działa ok 0-0,7V tylko ;(


sonda ma dzialac w zakresie 0,3-0,8V, jak jest inaczej to raczej jest do zmiany
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 07-08-2012, 14:18   

Zostaje chyba mi szukać nowej lambdy - rozważam możliwie najtańsze rozwiązanie.

Na allegro jest wiele sond lambda do forda. Mają 4 kable, te same kolory i na pierwszy rzut oka mają identyczną wtyczkę co oryginalna od pumy.

Czym one się różnią, że pasują do 1.4, a do 1.7 niby nie lub pumy wcale nie ma na liście aut, do których pasuje dana sonda.


Podobno każda na 4 kable i klucz 22 powinna być okej.
Proszę o konkretną wypowiedź, bo to że jest napisane tylko do 1.4 to sam wiem:P
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-08-2012, 17:17   

trojan6 napisał/a:
Podobno każda na 4 kable i klucz 22 powinna być okej.
Dokładnie tak. Wtyczka rzecz wtórna.

A w opisy aukcji nie wierz za bardzo, niektórzy sprzedawcy nie do końca wiedzą co sprzedają lub nie uwzględniają wszystkich modeli aut.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 13-08-2012, 09:34   

Rozwiązałem swój problem z lambdą. Jak się okazuje długość kabli ma bardzo duże znaczenie. Jeżeli będzie inna od oryginału - sonda prawdopodobnie będzie działać nieprawidłowo.

Te wszystkie sondy, które są sprzedawane na allegro i na pierwszy rzut oka pasu do pumy tak na prawdę będą w niej działać tak jak trzeba, ale trzeba skorygować długość kabli na taką, jak w oryginale.

Właśnie tak się zastanawiałem po co sprzedawcy podają długość kabla w ofertach. Gdyby to było bez znaczenia to mało kto by podawał... Podsumowując:

Prawie każda lambda będzie prawidłowo działać w Pumie, gdy:

1) Będzie miała 4 kable
2) Będzie na klucz Fi 22
3) Skorygujemy kable, do długości takiej jak w oryginale

Ważne:
:arrow: Kabli nie lutujemy
:arrow: Nie używamy żadnej taśmy izolacyjnej itp.

:?: Kable możemy przycinać
:?: Kable skręcamy i izolujemy opaską termokurczliwą
:?: Sondę lambda możemy kupić bez wtyczki - można pożyczyć od starej lambdy ;-)
:?: Do odkręcania sondy są specjalne klucze. Użycie innego może skutkować uszkodzeniem
. Najlepszy klucz do lambdy, jaki jest mi znany wygląda tak:

_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Ostatnio zmieniony przez trojan6 13-08-2012, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-08-2012, 09:38   

trojan6 napisał/a:
Do odkręcania sondy są specjalne klucze. Użycie innego może skutkować uszkodzeniem


nie zauwazylem z tym problemow, wrecz przeciwnie, odkrecajac sondy specjalnym kluczem bardziej stara sonde uszkodzilem niz odkrecajac zwyklym porzadnym kluczem oczkowym. Tyle ze nie zawsze da sie dojsc oczkowym i wtedy zostaje ten specjalny do sondy :(
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo