Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:43
Wymiana paska
Autor Wiadomość
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
  Wysłany: 07-01-2006, 19:20   Wymiana paska

Cześć wszystkim!
Jestem "nowym" posiadaczem kociaka 1.7 i trafiłem na problemik. Chciałem wymienić pasek wieloklinowy, ale jak przyglądnąłem się temu co się tam dzieje na silniczku....
Generalnie - w jaki sposób realizowany jest naciąg paska? (na alternatorze niestety nie dopatrzyłem się takiej możliwości :( ). A może ktoś z Was wymieniał już samodzielnie owy pasek? Jeśli tak to poproszę o wskazówki. Z góry wielkie thnx! Pozdrowienia!
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 09-01-2006, 20:57   

Widzę, że cisza w tym temacie :wink:
W każdym razie alarm odwołany - pasek wymieniony. Po tej "króciutkiej" zabawie, mogę chyba pracę doktorską napisać :wink: W każdym razie gdyby ktoś potrzebował - służę pomocą! Pozdrowienia!
 
 
 
Thor 
Thor


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 64
Skąd: Rybnik
Wysłany: 09-01-2006, 21:03   

Hmm nie mam zamiaru wymieniac jeszcze paska ale chetnie sie dowiem taka wiedza sie moze przydac w przyszlosci :wink:
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 09-01-2006, 21:15   

Nie ma sprawy - jak będziesz chciał wymienić, to się umówimy na dłuuuuuższą pogawędkę. BTW - niektóre wersje Pumki (ze wspomaganiem i klimą) mają ten sam pasek wieloklinowy, który stosuje Porsche w swoich 911. Długość prawie dwa metry!! :D
 
 
 
Thor 
Thor


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 64
Skąd: Rybnik
Wysłany: 09-01-2006, 21:33   

:D Mam taki zamiar najwczesniej w wakacje porzadnie poszperac w mojej pumce bo jak narazie to tylko naprawialem ja po poprzednim wlascicielu :) ale wielkie dzieki za pomoc :D Jak bede potrzebowal to wiem gdzie sie zglosic:D
_________________
"Kazdy jest kowalem wlasnego losu i szczescia"
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 09-01-2006, 21:56   

Nie ma sprawy. Ja też naprawiam Pumę po poprzednim właścicielu. I z kilku innych rzeczy też mogę już doktorat pisać :wink: Ale to nic. Mimo wszystko Pumka jest naprawdę przyjaznym autkiem do serwisowania. Mam jeszcze Mini Morrisa. Kiedyś jak wymieniałem przekładnię kierowniczą, to okazało się, że trzeba silnik wyciągać! I 10h zabawy w garażu jak nic :wink:
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-01-2006, 23:28   

przypadkiem paseknie jest naciagany poprzez jdno z kol na lozysku ?
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 10-01-2006, 13:14   

Nie. Naciąg paska realizowany jest przez rolkę napinającą, czyli de facto pasek naciągany jest siłą sprężyny :)
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2006, 16:49   

no dokladnie o to mi chodzilo , tyle chyba , ze jakos smiesznie to napisalem
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 15-01-2006, 14:31   

BTW - podczas wymiany paska zauważyłem błąd konstrukcyjny (no może nie tak ostro, powiedzmy "niedopatrzenie"). Sprawa dotyczy wersji 1.7 ze wspomaganiem i klimą. Poniżej rolki napinającej, tuż nad prawą półosią, poprowadzony jest jeden z węży układu klimatyzacji. Akurat pod napinaczem znajduje się króciec łączący, a same węże zaciśnięte są opaskami zaciskowymi. I tutaj pojawia się problem - jest mało miejsca i przy niecy wypracowanym pasku wieloklinowym, napinacz przesuwa się w dół, co może skutkować dotykaniem wspomnianych opasek zaciskowych o pasek wieloklinowy (u mnie tak się zdarzyło). Efekt jest taki, że podczas pracy silnika dochodzi do frezowania fragmentu paska, co oczywiście grozi jego zerwaniem, a w konsekwencji brak wspomagania, brak napędu pompy wody, brak ładowania i klimy!

P.S. A poniżej, dla zainteresowanych, schemat prowadzenia paska dla wszystkich wersji motoru 1.7.
 
 
 
MaCinek
[Usunięty]

  Wysłany: 26-03-2006, 22:17   Re: Wymiana paska

Bankowy napisał/a:
Cześć wszystkim!
Jestem "nowym" posiadaczem kociaka 1.7 i trafiłem na problemik. Chciałem wymienić pasek wieloklinowy, ale jak przyglądnąłem się temu co się tam dzieje na silniczku....
Generalnie - w jaki sposób realizowany jest naciąg paska? (na alternatorze niestety nie dopatrzyłem się takiej możliwości :( ). A może ktoś z Was wymieniał już samodzielnie owy pasek? Jeśli tak to poproszę o wskazówki. Z góry wielkie thnx! Pozdrowienia!

witaj,ja sie bede za to teraz zabierac.jakie sa koszta materialow, rolka/pasek? wersja 1.7
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 27-03-2006, 12:05   

Ja ostatnio wymieniałem pasek 6PK. Jeżeli chodzi o napinacz to jest on na samym dole silnika przy przegrodzie kabiny. Pasek to koszt ok 60 - 75 zł (zależy jakiej firmy), rolka prowadząca czyli "koło pośrednie paska napędowego" w serwisie kosztuje ok 90 zł. Nie wiem ile kosztuje cały napinacz ale lada dzień bede wiedział bo przy wymianie okazło się ze nie jest on tez w najlepszym stanie i wprzyszłym tygodniu będę go wymieniał.
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 27-03-2006, 14:23   

Ja miałem pasek BOSCHa za niecałe 40zł, rolki nie zmieniałem - nie ma potrzeby! Chyba, że łożysko jest "zajechane", ale to słychać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo