Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka z akumulatorkiem
Autor Wiadomość
emkey
[Usunięty]

  Wysłany: 03-03-2009, 19:18   kontrolka z akumulatorkiem

Niestety co jakiś czas (parenaście - paredziesiąt kilometrów) i na kilka - kilkanaście sekund moja pumka miga mi czerwonym akumulatrkiem na tablicy rozdzielczej i nie wiem za bardzo co jej jest. Czasami diodka się ledwo świeci - tak że w dzień, pewnie bym jej nie zauwazył, innym razem razi czerwienią - mniej więcej tak :oops:
Co jest ???
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2009, 19:35   

Alternator, albo poluzowane klemy od aku, przynajmniej tak mi się wydaje :roll: :neutral:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-03-2009, 20:10   

Słoodzik, mi też się tak wydaje. Regulator napięcia też sprawdź.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
emkey
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2009, 21:04   

Dziękuję. W takim razie posprawdzam. :568:
Pozdrawiam.
emkey. :roll:
 
 
Arca_1 
Arca_1


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 141
Skąd: Włocławek
Wysłany: 03-03-2009, 23:32   

Na 99% regulator napięcia i przeładowuje Ci akumulator.
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2009, 08:58   

Arca_1 napisał/a:
Na 99% regulator napięcia
niekoniecznie, tak jak koledzy pisali wczesniej to takze moze byc alternator. Mi tez sie zapalala ta lamka az ktoregos pieknego dnia w drodze auto zgaslo i stanelo :lol: alternator takze warto miec na uwadze :razz:
 
 
emkey
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2009, 18:24   

A takim razie jak najszybciej muszę sie pojawić w warsztacie. Mam nadzieję, że to jednak nic poważnego. Dziękuję wszystkim za porady.

Pozdrawiam Was serdecznie.
emkey
 
 
Arca_1 
Arca_1


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 141
Skąd: Włocławek
Wysłany: 04-03-2009, 23:38   

Shakira, regulator napięcia to część składowa alternatora takie jak szczotki czy też diody
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-09-2010, 14:50   

witam. stary temat ale odświeżam bo i mnie dopadło pewnie coś podobnego, mianowicie dziś rano po dpaleniu auta nie zgasła kontrolka ładowania aku. niestety musiałem jechać do pracy i po około 2 kilometrach sama zgasła. odpalałem potem silnik żeby sprawdzić i gasła normalnie po kilku sekundach. mam pytanie odnośnie tego regulatora napięcia. czy ktoś wie jaki konkretnie ma być tzn, jakiś symbol, oznaczenie, zdjęcie, cokolwiek ponieważ chciałbym to sam kupić i wymienić (i tu pytanie czy sam sobie poradze czy jest to poważniejsza sprawa. mam do dyspozycji dobrze wyposażony garaż i człowieka który się zna na wielu rzeczach)?
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 25-11-2010, 22:30   

ja również odswieżam

u mnie od 3-4 dni ta kontrolka się żarzy prawie cały czas, bardzo delikatnie, czasem mocniej. W słoneczny dzień nawet ciężko ją zobaczyć, ale w nocy widać jak mruga delikatnie, raz mocniej raz słabiej. Nie ma reguły, raz pali się na wolnych obrotach, raz na wolnych właśnie gaśnie.

odpiałem aku, wyczyściłem klemy, + był mocno zabrudzony z osadem, dolałem wody destylowanej, bo było bardzo mało w akumulatorze.

niestety kontrolka znowu się pali

Czy to alternator w takim razie?
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 25-11-2010, 22:49   

Zmierz miernikiem napięcie ładowania. Książkowe to 14,4 V. Jeżeli masz mniejsze to dlatego kontrolka świeci.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-11-2010, 12:07   

u mnie problem był błachy. na alternatorze jest przykręcony gruby przewód. odkręciłem go, wyczyściłem dobrze miejsca styku na alternatorze i przewodzie, skręciłem wszystko razem i ........... dalej świeciło. po mocnym dokręceniu nakrętki kontrolka przestała świecić. na razie dwa miesiące spokój. profilaktycznie dwa tygodnie temu podładowałem aku i dolałem wody destylowanej.
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 27-11-2010, 12:02   

a mi teraz po jakimś czasie kontrolka przestała się świecić. :)

więc być może styku nie było dobrego jednak. Akumulator był suchy, prawie litr wody destylowanej wlałem..

teraz się chyba podładował i przestała się żarzyć.
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-11-2010, 15:53   

Damianos, wedlug mnie to powinieneś podpiąc aku pod prostownik po dolaniu takiej ilości wody
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo