Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna Vs Diesel
Autor Wiadomość
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-11-2009, 11:22   

Sa dni ze te auta zrobia na dobe po 1,5k km. I na drugi dzien tyle samo w droge powrotna. U nas poto kupuje sie klekoty zeby jezdzic. Konczy sie lizing i dowidzenia takiemu autu :)
 
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 12-11-2009, 11:27   

Snaco, są auta, które właściwie "nie stygną". Mam znajomych, którzy mają wypożyczalnię samochodów - roczne diesle robią po 160 - 170.000 km - Peugeoty 2,2 HDI. Więc zrobić autem przebieg rzędu 300 czy 400.000 w 3-4 lata to nie żaden wyczyn...
Wszystkie są regularnie serwisowane w ASO i non stop w trasie...
 
 
 
Agunia 
Gumiś To Fajny Miś


Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 18 Paź 2005
Posty: 2239
Skąd: HoLLyŁódź
Wysłany: 12-11-2009, 11:59   

Snako jasne ze jestem nie doinformowana bo nie studiuje mechaniki ale jak narazie to mniej władowałam niż jak kupiłam pume :) a mam nadzieje ze nie doczekam padania wtryskow itp... młode auto a ja wieczniego go nie bede miala :)
_________________
Rajdy samochodowe są jak seks - nie trzeba być w tym dobrym by Ci to sprawiało przyjemność. ]
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12-11-2009, 12:01   

nieźle........... swoją drogą Mr.Maya, skoro leasing to auto było kupione nowe...a ze jeszcze się nie skończył a auto jedzie....no to niech jedzie.... poza tym.... co innego kupić nowe i zrobić samemu duży przebieg a co innego kupić używkę np 200tys i zrobić kolejne 400....
Waluś, wiem wiem.........tylko to są graniczne przypadki.... poza tym nie wierze ze się nie psuja te auta...a skoro to wypożyczalnia to musi ich być stać na serwisowanie i naprawy...bo te auta zarabiają na siebie.... co innego jak jeździłoby się prywatnie....

[ Dodano: 12-11-2009, 12:02 ]
Agunia, życzę ci i Wam i wszystkim by auta jeździły jak najdłużej bez awaryjnie

p.s. i nie musisz przekręcać mojego nicka bo to dziecinne ;-)
Ostatnio zmieniony przez nomka 13-11-2009, 12:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 13-11-2009, 09:12   

a ja chwale jedno i drugie,
jezdze puma 1,7, swietna kultura pracy, super przyspieszenie, ale tez wysokie spalanie, brak komfortu na gorszych drogach i wysokie koszty czesci

a w dluzsza trase laguna II 1,9dci, niesamowity komfort, gorsze niz w pumie przyspieszenie ale za to na autostradzie przy 3tys. obr mam 170km/h wiec jest cisza i spokoj, mnostwo miejsca i niskie spalanie, poki co nie mialem okazji sie jeszcze przekonac o wysokich kosztach uzytkowania nowoczesnego diesla i z racji tego, ze bardzo dbam mysle, ze jeszcze sie troche bezawaryjnie pojezdzi

podsumowujac, puma ma wyzsza kulture pracy, lepsze przyspieszenie ale trzeba trzymac na obrotach, a francuski diesel nie klekocze tak bardzo jak wiele osob twierdzi i w trasie nadaje sie wysmienicie, tak jak tu ktos juz powiedzial, diesel i benzyna to sa 2 rozne swiaty i nalezy kupowac to, co sie naprawde potrzebuje i to, co portfel wytrzyma
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13-11-2009, 10:57   

W tym temacie juz sie dowiedzielismy ze wlasciciele klekotow znecaja sie nad wlascicielami benzyn siedzac im na zderaku, ze czesci drogie do klekota, ze w zakupie drogi itp a i co najwazniejsze ze turbobenzyna zmiecie klekota z powierzchni ziemi a wiec porownalem dwa auta jedno to turbo klekot a drugie turbo benzyna :) .

A wiec do walki staje Seat Ibiza 6l w odmianie FR

Turbo klekot parametry:
Moc :131KM /4000
Moment : 310 Nm /1900
Przyspieszenie: 9.2s
Spalanie:
Mistao: 6.6l
Trasa: 4.1l
Srednie: 5.0l

Turbo benzyna parametry:
Moc :150KM / 5800
Moment : 220Nm/ 1950-4500
Przyspieszenie: 8.8s
Spalanie:
Mistao: 10.8l
Trasa: 6.0l
Srednie: 7.8l

Cena za oba auta wynosi dokladnie tyle samo. czyli 76tys. Czyli czy warto wydawac wiecej na paliwo jesli turbobenzyna bedzie tylko lepiej przyspieszac o 0.4s?? A koszty paliwa widac po parametrach jakie beda i na czyja kozysc. Jak widac zporownaia nie ma znaczenia czym jezdzimy bo osiagi sa podobne. Coz klekoty staja sie coraz bardziej dynamiczne a przy tym pozostaja oszczedne. Moze teraz dyskusja bedzie miala wiekszy sens skoro mamy takie samo auto z roznymi silnikami do odniesienia sie.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 13-11-2009, 12:50   

W tym przypadku jestem za dieslem. Po cenie wnioskuje ze to nówka sztuka. Nie wiem ile lat gwarancji ale zazwyczaj jezdzi sie te 2 - 3 lata . Dlatego co by sie nie działo obejmie mnie gwarancja. Spalanie mniejsze, paliwo tańsze. Wybór raczej oczywisty. Ale moze Mr.Maya, znajdziesz jakieś auto np 5 letnie w dieslu i benzynie. Porównamy ceny , typowe usterki i ceny części, robociznę etc.. . Mi właśnie chodzi o używane auta.
 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2009, 13:33   

Mr.Maya napisał/a:
Trasa: 4.1l


jak dla mnie to sa napisy z gazety, spalila ci tyle na trasie?? jak tak to chyba jadac 70km/h bo nie wierze zeby przy np 120km/h spalila 4 litry. jak dla mnie 5.5 - 6 to jest minimum
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-11-2009, 16:13   

Passat z tym silnikiem załadowany na wyjazd z kompletem pasażerów palił 6,2 w trasie przy prędkości około 140-160km/h, także myślę, że Ibiza może przy prędkości około 100km/h zejść spokojnie poniżej 5. Fabia tylko że z silnikiem SDI spaliła mi przy ostrej jezdzie na trasie 4,5l
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2009, 17:15   

pasatem 1.9 tdi przy 120 nie moglem zejsc z 5 l. wychodzilo ciagle 5.5.
jak sie myle to fajnie ze pali 4L , tylko wes tuw polsce jedz ciagle np 120. nie da sie
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-11-2009, 20:37   

Ten wynik 4l to pewnie stała prędkość 90km/h autostradą, a do tego Ibiza od Passata jest sporo mniejsza
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Jackiller
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2009, 12:26   

Ja miałem dizla FocusaTDCI 115KM 250Nm. Miałem go 2 lata. Sprzedałem bo się nie sprawdził dlatego, że o ekonomii nie było mowy.

zacytuję mój wpis na forum focusa
Cytat:
Witam

W związku z fucktem, że mam dizla i że notorycznie jest przepychanka że komuś pali w mieście przez "M" i to w korkach przez "K", chciałbym przedstawić 40 minutowy filmik z ostatnich 11km mojej drogi dojazdowej
dodam tylko że pierwsze 11km (dziwnym fartem) udało mi się pokonać w 20 minut - ale i tak łącznie zmieściłem się w mojej średniej 18-22km/h (w sumie to wariant optymistyczny wyszedł)

Proszę oglądać (proponuję na przyspieszonym)

Plan trasy


Video z jej przejazdu
[size=6]VIDEO - kliknij !!!

Dlaczego mam spalanie 8.0-9.5 l/100 w zimę - chyba nie muszę mówić. 7.8 to najmniej jadąc jak peeezda,czego robić dizlem nie można

Dlaczego porównywalnie beną 1.6 ZETEKIEM teścia miałem 10l - też mówić nie muszę.

Pozdrawiam


Auto zbierało się ładnie, 10.4 do setki i oczywiście z Pumą nie miał bym szans. Ale Foka ważyła ze mną na pokładzie 1350kg

Cytat:

0-100 - 10,4 s
50-100 - 6,7 s (II/III bieg)
60-100 - 5,7 s (III bieg)
80-120 - 7,7 s (do 110 - III bieg później IV)
50-120 - 11,4 s (II, III, IV bieg)


Na trasie auto spaliło mi najmniej 4,2litra - jak wracałem z Koszalina z moją żona w ciąży i nie chciałem jej stresowac. Postanowiliśmy wracać 'przepisowo' czyli tyle ile mówią znaki + max do 20km/h. Pandy i Corsy 1.2 mnie wyprzedzały, ale za to z koszalina do wawy spaliłem pół baku.
Najwięcej w trasie miałem 7,5l. Średnia prędkośc wtedy to 100km/h i żeby nie było, 350km pokonałem 3h 40 min.

Dizel nie sprawdził/dz się za to w mieście, w korkach, z kilku powodów.

1 - krótkie biegi i ciągłe wajchowanie 1-2-3-2-1-2-1-2-3-1 porażka... jak dizel do miasta, to TYLKO automat
2- PSJ... czyli Peeezdowaty Styl Jazdy. Oczywiście wymuszony takimi korkami, jakie sa na filmiku, co powoduje że zmienna geometria występująca w turbinie (u mnie takowa była) ciągle siadała przez zapiekanie się kierownic turbiny od nadmiaru sadzy. Turbo nie było przedmuchane. Skutkowało to notorycznymi spadkami mocy w przedziale 2000-3000, czyli najbardziej użytecznym.
3- o ekonomii w korkach pisac drugi raz nie będę, ale taniej mnie kosztuje teraz 15litrów LPG na 100, niż wtedy DIZEL. A różnica wtedy między 1.6 100KM benzyna a 1.8 115KM dizel to było max 1,5 litra, w korkach, na korzyść dizla.
4- u mnie na szczęście nie... ale historie na temat wtrysków, dwumas, pomp, sprzęgieł to... eeeh szkoda gadać. Mnie na szczęście nic takiego nie spotkało i poki co kolega forumowy z Katowic dalej śmiga Foką bez usterek. Koszty ich napraw... BEZCENNE :570:

Dizel z turbo zapewnia frajdę dla doopohamowni. Dostaje się kopa w plecy przy 2000 obr momentem takim, ze w Pumie to tyle nie ma, jak sie zsumuje moc+moment. To na prawdę fajna sprawa. Niestety większość przeciwników jest z przodu. Niestety - bo ze startu skrzynia załatwia wszystko. 3x zmiana biegów do 100km/h, więc większość benzyn odjeżdża. Ale w trasie... nie zgodze się z opinia jednego z kolegów, że redukcja w benzynie i odjazd. Niestety kolego w trasie to możesz zredukować ale tylko mocnym autem. Nie ma szans, wielokrotnie to testowałem, bo zapas momentu, długie biegi 3,4,5 w dizlach załatwiają temat. Popatrz sobie na elastyczności katalogowe albo zrób z kimś ustawkę. Polegniesz pumeksem z rolowanego z takim 115KM dizlem zawsze. Nie będziesz miał tego samego, jak on ma 250Nm, a ty po redukcji na 4000 obr masz 160Nm...to zaj***a róznica.

A na koniec zestawienie leonów Tbena Tdizel
Akurat niedawno mój przyjaciel ze swoim bratem pojechał do poznania po GOLFA IV 1.8 T 150KM - kupował braciak (zaznaczam padaka w budzie IV)
Wracali... oba auta po 150KM oba Turbo. Padaka golf ponad 10 letni, a leon 2004 rok ARL 150KM TDI.
Golf III objeżdżał Leona jak chciał, gdzie chciał i kiedy chciał. Start, rolka... 3,4,5 bieg... Vmax... było gdzie testować na odcinku Poznań-Stryków. Leon w dizlu poległ.
Spalanie po testach Leon 7.5 Golf ok 11l.
Po tym zabiegu Leon ma już 190KM - i to zaleta diizla

Więc dizel o podobnych parametrach raczej nie da rady benie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Jackiller 01-12-2009, 15:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 01-12-2009, 13:54   

Ciekawe kiedy montowali 1.8T do Golfa III
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Jackiller
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2009, 14:14   

Khem :oops: zonk
Już poprawiam..oczywiście IV
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 01-12-2009, 14:25   

To dopisz jeszcze jaki mial napend leon przednia os tylko czy 4x4 takowa wersja wystepuje przy ARL-u.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 01-12-2009, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo