Fachowcy od pumasków z woj. lubelskiego i podkarpackiego |
Autor |
Wiadomość |
Mariolka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 17-08-2007, 08:36 Fachowcy od pumasków z woj. lubelskiego i podkarpackiego
|
|
|
Mam mały / na dla mnie raczej wielki:)/ problem z pumaskiem, a mianowicie chodzi o wysokie obroty.
Konsultacje z okolicznymi znawcami tematu? heheh, nie przyniosły spodziewanych rezultatów.
Może ktoś podpowie mi gdzie nie boją się tych naszych pumasków:) |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-08-2007, 12:21
|
|
|
siemasz Mariolka. napisz dokładniej co się dzieje z Twoim autkiem to bedzie łatwej Ci pomóc |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2007, 13:18
|
|
|
Mariolka, opisz problem - muszę wiedzieć więcej by Ci kogoś (być może) polecić. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Bacha
& Łasia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
|
|
|
|
|
Mariolka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 19-08-2007, 11:18
|
|
|
Nie za bardzo się znam ale spróbuje opisać najlepiej jak umie a więc pumka np przy wciśnięciu sprzęgła np przy zmianie biegów lub hamowaniu wchodzi na coraz wyzsze obroty nawet do 5 tyś. Przy całkowitym zatrzymaniu autka obroty spadają do prawidłowych.
Podpinał mi jeden magik pumcie pod komputer i stwierdził że wyszły dwa błędy tj. sonda lambda i czujnik wałka rozrządu /czy jakoś tak/
Dodam, że czyścił silniczek krokowy i nie przyniosło to rezultatu.
Jacek poprzedni właściciel pumaska mówił że może to być wina przepływomierza, wymieniłam go ale sytuacja bez zmian. |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-08-2007, 14:32
|
|
|
Mariolka napisał/a: | pumka np przy wciśnięciu sprzęgła np przy zmianie biegów lub hamowaniu wchodzi na coraz wyzsze obroty nawet do 5 tyś. Przy całkowitym zatrzymaniu autka obroty spadają do prawidłowych |
identyczne objawy miał mój teść w mondeo. dopiero po trzecim podłączeniu do kompa wyszło że to silniczek krokowy. wymienił silniczek i wszystko w porządku.
a propos silniczka krokowego to ja swój czyściłem dwa razy dla uzyskania porządanego efektu. za pierwszym razem nic nie pomogło. pozdrawiam |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-08-2007, 15:23
|
|
|
W Fordach nie ma silniczka krokowego! Pewnie chodzi o zawór wolnych obrotów...
Mariolka, w Bełżycach, niedaleko Lublina swój warsztat ma Straits (z Klubu Cougara i Klubu Mondeo). Odezwij się do niego na Gadu - 1438444. Na pewno pomoże. Zna się na silnikach jak mało kto.
Co do błędów - jeśli wyszedł błąd związany z sondą Lambda - trzeba ją wymienić. Poza tym przeczyść jeszcze raz zawór wolnych obrotów. Jeśli wymieniłaś przepływomierz, a był używany, to też mógł być brudny. Jego też spróbuj przeczyścić. Brudny przepływomierz nie da jednak IMO takich objawów, dlatego stawiam jednak na zawór wolnych obrotów. Może czyszczenie nic nie daje i trzeba go wymienić. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Mariolka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 19-08-2007, 17:52
|
|
|
Przepływomierz był nowy.
No to musze wymienić sonde lambda i silniczek krokowy. a co z tym czujnikiem wałka rozrządu? |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2007, 11:26
|
|
|
Mariolka napisał/a: | silniczek krokowy | w którymś temacie Opoya napisała (oprócz tutaj - powyżej), że nie ma w żadnym fordzie silniczka krokowego, a Ty Mariolka mówisz, że Ci mechanik czyścił, to ja już nic z tego nie rozumiem więc co on wymieniał? |
_________________
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2007, 12:17
|
|
|
Pusia, to zawór wolnych obrotów. Wiele osób mylnie nazwywa ten zawór silniczkiem krokowym. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2007, 16:23
|
|
|
OK, dzięki ! Będę pamiętać !
Mariolka, sondy w pumach podobno często padają, szczególnie przy przebiegu 150.000 km lub jak gaz założysz...
Ps. masz gaz w pumie? |
_________________
|
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-08-2007, 17:44
|
|
|
Opoya napisał/a: | W Fordach nie ma silniczka krokowego! Pewnie chodzi o zawór wolnych obrotów... |
może nie do końca się znam ale co to http://www.fordczesci.pl/...3850,25593.html niby jest? a poza tym mało ważne jak to nazywamy- zawór bocznikowy, zawór wolnych obrotów, silniczek krokowy what ever! -to wiemy o co chodzi prawda?
Mariolka, przeczyść to coś (sama dasz rade, są tam tylko dwie śruby) i zobaczysz co bedzie. pozdrawiam |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
Mariolka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 20-08-2007, 22:27
|
|
|
Pusia mam instalacje gazową, no i padła sonda a może jej nie wymieniać?
Wogóle do czego ona jest potrzebna ? hehehhehe ciekawe co?
A co do silniczka krokowego /czy jakoś tam/ to był czyszczony i chyba jednak musze go wymienić, ale najpierw wybieram sie na serwis boscha do stalówki żeby mi pumaska jeszcze raz zdiagnozowali i zobaczymy co wyjdzie.
Podobno są dobrzy http://www.echodnia.eu/ap...AT0303/70816126 |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-08-2007, 10:30
|
|
|
Mariolka napisał/a: | mam instalacje gazową, no i padła sonda |
no to tak jak u np. Nicco.
Jemu też od gazu wszystko się sypało... |
_________________
|
|
|
|
|
Mariolka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 21-08-2007, 19:05
|
|
|
Zmiana planów
Dzwoniłam dziś do tych najlepszych w Polsce magików no ale sam sposób przeprowadzenia rozmowy mnie zniechęcił
Jakiś cwaniaczek przy telefonie twierdził, że do zdiagnozowania pumci /podpięcia pod kompa/ potrzeba mu zostawić autko na cały dzień
A na pomysł że umówimy się na godzine i poczekam - prawie mnie wyśmiał i kazał zabrać kanapki heheheh
Tymbardziej dziwne że nie mają żadnych części tylko musząje zamawiać więc jej nie naprawią tak szybko
Jak zaczoł pytać mnie o objawy złego samopoczucia pumci, po wyjaśnieniu powiedziałam że podejrzewam silniczek krokowy, albo czujnik wałka rozrządu/ żadnego cwaniakowania z mojej strony/ powiedział że najlepiej będzie jak kupie ten silniczek a oni mi go wymienią za 30 PLN . He heheh no więc kupie go i sama wymienie , w końcu to tylko tylko pare śrubek.
Tym samym zniechęciłam się do nich już na starcie.
A więc kupuje ten silniczek i czujnik wałka rozrzadu i wymieniam a jak nie pomoże to jade na serwis. Może tam diagnoza komputerowa trwa krócej niż 24 H |
|
|
|
|
|