Pacyfista
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 11 Lis 2017 Posty: 14 Skąd: Bytom
Wysłany: 31-08-2018, 14:00 Obciążenie silnika
Halo forumowicze!
Mam bliżej nieokreślony problem. Mianowicie mam wrażenie, że Pumka jest za bardzo obciążona.
Przy odpalaniu zwykle jest tak, że silnik się wkręca na obroty, po czym szybko z obrotów spada i gaśnie. Za drugim odpaleniem jest już okej.
Kolejna rzecz - na klimie przy postoju obroty mocno falują (amplituda ~200 obrotów). Najpierw obroty spadają do granicy gaśnięcia silnika, potem następuje kontra i podwyższenie obrotów.
Przy jeździe z klimą znaczny spadek mocy, ale to chyba normalne.
Ostatni objaw - el. podnoszenie szyby powoduje obniżenie obrotów (tu notka: szyba nie siedzi prawidłowo w drzwiach, więc stawia nieco większy opór).
Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Pozdrawiam
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
Wysłany: 31-08-2018, 17:47
Stawiam na bocznikowy zawór wolnych obrotów (ciągle niepoprawnie zwany silniczkiem krokowym). To on ma korygować obroty przy zmianie obciążenia.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 31-08-2018, 22:03
nio wg mnie, przyczyn może być kilka, bocznikowy w tym. A czy ostatnio nie odłączałeś akumulatora?
Pacyfista
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 11 Lis 2017 Posty: 14 Skąd: Bytom
Wysłany: 17-09-2018, 17:10
Ano odłączałem i ootraktowałem go prostownikiem, ale już po tym, jak to zauważyłem.
A to ten zawór da radę samemu wymienić nie mając absolutnie nic wspólnego z mechaniką samochodową?
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
Wysłany: 18-09-2018, 20:46
Da radę.
Wyjmujesz wtyczkę i odkręcasz dwie śruby. Zdejmujesz stary zawór (uwaga na uszczelkę) i zakładasz nowy. Przykręcasz dwie śruby i wkładasz wtyczkę. Ot cała "fizjologia"
Pacyfista
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 11 Lis 2017 Posty: 14 Skąd: Bytom
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 21-09-2018, 19:33
Zanim kupisz nowy spróbuj reanimować stary
1. Po odłączeniu wtyczki, dwie śruby M8 (chyba?)
2.Czyszczenie najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Żadnych! smarów, silikonów, WD40, i "tłustych" kurzołapów
3. Jak będziesz miał problemy z uszczelką, to do montażu teraz możesz użyć sylikonu. Ważne, że połączenie musi być idealnie szczelne.
https://i.postimg.cc/2yTc6MFd/przed_16.jpg
Jak będziesz miał zdemontowany zawór bocznikowy, bezwzględnie sprawdź odpowietrzanie skrzyni (takie trzy wężyki i zawór - nic nie ma gwintu wszystko się wyciąga)
https://i.postimg.cc/mgnS1GRq/Engine_Emission_Control.jpg
bez bocznikowego, jest tam łatwy dostęp, a jak masz tam dziury, to mogą one być przyczyną twoich problemów
Pacyfista
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 11 Lis 2017 Posty: 14 Skąd: Bytom
Wysłany: 22-09-2018, 12:58
Dzięki Panowie, mam teraz wszystko jak na tacy
Znajdę chwilkę to się tym zajmę i dam znać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum