Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
10-02-2018, 10:27
Pumcia nie odpala
Autor Wiadomość
mariusz konstru 

Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 3
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 04-05-2017, 06:17   Pumcia nie odpala

Witam wszystkich serdecznie . Jestem nowy na forum . Mam pumę od kilku lat silnik 1,7 rok 98 . oprócz drobnych usterek eksploatacyjnych nigdy nie miałem z nią problemów . Problem pojawił się kilka dni temu gdy puma zgasła w czasie jazdy . Mechanik podłączył pod komputer i nie stwierdził żadnych błędów . Sprawdził świece kable i pojedyńczo wtryski które działały ale nie działają wszystkie razem . Wykluczył niby też problem z inmo . Auto w końcu odpalił . Przejeżdziłem bez problemów 1 dzień kolejnego rozładowany akumulator do zera . Kupiłem nowy auto odpaliło . Dzień kolejny pumcia kręci nie odpala . PROSZĘ Bardzo o szybką pomoc żona codziennie musi dojeżdżać do pracy kupę km

[ Dodano: 04-05-2017, 07:26 ]
Poprzedni właściciel mój kolega który kiedyś trochę mechanikował stwierdził że może walnął komputer . Pytał też o diodę ale z racji że ma rozwalony telefon nie mogłem go zrozumieć . Jeśli to komputer to ile kosztuje wymiana
_________________
mariusz
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-05-2017, 10:42   

moze po prostu czujnik polozenia wału raz działa raz nie ? moze kiedy mechanik sprawdzal,to jako tako chodzil i w koncu odpalił. Jak pytał o diode to pytał pewnie o diode immobilizera,czyli czy gasnie po przekreceniu kluczyka,jak gaśnie to ten układ działa ok.

Komputer tez może byc uszkodzony,to często widać gołym okiem jak sie go otworzy.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 04-05-2017, 11:49   

Pierwsze, to nie wymieniaj co popadnie !. Rozładowany akumulator to tylko skutek, a przyczyną może być jego zużycie (to trzeba kupić) albo głupawe zwarcie (to wystarczyło go naładować, po usunięciu przyczyny).
Dla mnie zastanawiające, że ..." Mechanik .. nie stwierdził żadnych błędów..". Bo jak auto niesprawne, zawsze jakiś ślad w PCM zostaje. Spróbuj sam sprawdzić --->trybem serwisowym, a najlepiej ForScan'em
Jak Pumka zgasła w czasie jazdy a cewka i świece są ok, to może być problem z pompą paliwa. A być może tylko zapchany filtr paliwa, jak nie był dawno wymieniany. ~40zł, śrubokręt, kombinerki, jakiś pojemnik i 30 min pracy.
Sprawdź jeszcze --->masę na silnik
 
 
mariusz konstru 

Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 3
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 04-05-2017, 12:33   

Akumulator kucał już przy mrozach. Wrzuciłem go do opla no i złom. Mechanik mówił że paliwo dostaje tylko nie ma zasilania na wtryski
_________________
mariusz
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 04-05-2017, 12:47   

WieSiu napisał/a:
moze po prostu czujnik polozenia wału raz działa raz nie ?

W "mojej drugiej Pumie" to właśnie było przyczyną.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 04-05-2017, 14:05   

^^ ale nawet jednorazowa niesprawność zostawia ślad (np. P00335) przy skanowaniu, i to właśnie dziwne, że mechanik nie znalazł żadnego błędu.??

Co do zasilania wtryskiwaczy to sprawdź ---> przekaźnik nr II , bezpiecznik 28 (w skrzynce pod maską) i bezpiecznik 18

[ Dodano: 04-05-2017, 15:17 ]
a i dioda D1 (wg instrukcji), jest przed cewką tego przekaźnika
 
 
mariusz konstru 

Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 3
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 04-05-2017, 14:51   

Odpaliła od pierwszego. Duchy? Ale co zauważyłem kontrolki się nie zaświeciły a poszedł prąd na rozrusznik. I przy drugim odpaleniu kontrolki się świeciły bez wyłączenia inmo. Mechanik dołożył kabel z akumulatora, nie wiem gdzie idzie a ciul nie odbiera telefon.
_________________
mariusz
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 04-05-2017, 15:03   

Jak od minusa aku, to idzie do bloku silnika i zastępuje to;
leman napisał/a:
Sprawdź jeszcze --->masę na silnik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo