Poziom paliwa i ForScan |
Autor |
Wiadomość |
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 13-03-2017, 22:13 Poziom paliwa i ForScan
|
|
|
Wczoraj sprawdziłem Forscan'em poziom paliwa (pid FLI). Pokazuje cały czas 0 % mimo, że bak jest pełny i wskaźnik na tablicy przyrządów pokasuje FULL. Co to oznacza? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 13-03-2017, 23:49
|
|
|
Dziwne bo można to sprawdzić nawet bez Forscana. Jak wprowadzisz licznik w tryb serwisowy to m.in pokazuje poziom paliwa w baku, zdaje się, że w zakresie 0-255, czyli takim typowym byte. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 14-03-2017, 17:43
|
|
|
A może FLI to nie poziom paliwa. W module IC poziom paliwa oznaczony jest FUELLVL (FUEL LeVeL), więc dlaczego w module PCM miałby mieć oznaczenia FLI. Może tłumacz (Tomasz Orczyk) źle przetłumaczył.
FLI wygląda mi na jakiś Fuel LImit, ala pewnie się mylę. Niech wypowie się ktoś zorientowany. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 14-03-2017, 17:57
|
|
|
A jaką wersję Forscan'a używasz ?
Wydaje mi się, że poziom paliwa jest mierzony bez udziału PCM. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 14-03-2017, 18:16
|
|
|
leman napisał/a: | A jaką wersję Forscan'a używasz ? |
Wersja 2.3.7.beta |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 14-03-2017, 19:08
|
|
|
Moim zdaniem, najbardziej sensowna wersja Forscan'a dla Pumy to wersja 2.2.4 beta. Wydaje mi się, że tam zrobiono ostatnią poprawkę pod Zetect. Kolejne wersje, rozwój programu są dla "nowszych" modeli, które dla starszych aut (np.Pum) są nie przydatne a nawet "zaciemniają" obraz i utrudniają poruszanie się i obsługę.
Bo cóż mi z tego, że w Forsan'ie będzie pid APW (air pressure in the wheel) jak Pumka nie ma czujników.
Ostatnio zamiennie korzystam z FORScan Lite v1.1.4 , nie ma tam pid'a o którym piszesz. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 18-04-2017, 08:57
|
|
|
FLI to Fuel Level Input -- Indicates the nominal fuel tank liquid fill capacity as a percent of maximum
czyli:
Wejście poziomu paliwa - wskazuje nominalną pojemność napełnienia zbiornika paliwa w procentach maksymalnej
Coś u mnie jest nie tak z tą elektryką. W FORScan'ie ten parametr jest cały czas 0 (zero) choć wskaźnik na tablicy przyrządów działa prawidłowo (także na wyświetlaczu cyfrowym)
Poza tym:
- nie grzeją lusterka
- był odwrotnie (do góry nogami) włożony regulator poziomu reflektorów
- przełącznik szyby od strony kierowcy działa odwrotnie (opuszcza na podnoszeniu, podnosi na opuszczaniu). |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 23-04-2017, 11:52
|
|
|
Napisałem powyżej leman 14-03-2017 napisał/a: | Wydaje mi się, że poziom paliwa jest mierzony bez udziału PCM. | i to moje "wydawanie" oparłem na TIS i logice. Ilość paliwa w baku, jest w zasadzie gadżetem nieprzydatnym w sterowaniu silnikiem. Nie ważne czy pompa zanurzona jest w wiadrze czy cysternie to i dlatego tą informacją nie zaśmiecono PCM. Są za to tam(w ecc) inne, ważne info o "paliwie". Wydaje mi się, że pomiar poziomu paliwa w baku kończy się w procesorze zegarów, to i w ForScanie nic nie zobaczysz.
Hurpo napisał/a: | - przełącznik szyby od strony kierowcy działa odwrotnie (opuszcza na podnoszeniu, podnosi na opuszczaniu). |
a na podstawie czego tak uważasz, wg instrukcji?, a wg Ciebie jak ma być?, który powinien otwierać, ten bliżej silnika ? |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 23-04-2017, 18:20
|
|
|
Pewnie masz rację, ale zauważyłem, że jeżeli w Pumie coś nie jest mierzone to nie ma tego w FORScan'ie. Poza tym,gdzieś obiło mi się o oczy, że niektóre modele forda mają ograniczenie mocy silnika gdy poziom paliwa niebezpiecznie zbliża się do zera. Ale może to nieprawda.
Co do szyb, to skoro podwójny przełącznik w drzwiach kierowcy czarną strzałką otwiera szybę pasażera, a białą kierowcy to coś jest nie tak. Tym bardziej, że przełącznik w drzwiach pasażera również otwiera szybę czarną strzałką. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 25-04-2017, 15:53
|
|
|
Hurpo napisał/a: | przełącznik w drzwiach kierowcy czarną strzałką otwiera szybę pasażera, a białą kierowcy to coś jest nie tak. Tym bardziej, że przełącznik w drzwiach pasażera również otwiera szybę czarną strzałką | Ktoś grzebał przy silniczku otwierania w lewych drzwiach (kierowcy) i wpioł odwrotnie wtyczkę. W zasadzie jest ona profilowana, ale niektórzy .. dają radę |
|
|
|
|
|