Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Poziom paliwa i ForScan
Autor Wiadomość
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 13-03-2017, 22:13   Poziom paliwa i ForScan

Wczoraj sprawdziłem Forscan'em poziom paliwa (pid FLI). Pokazuje cały czas 0 % mimo, że bak jest pełny i wskaźnik na tablicy przyrządów pokasuje FULL. Co to oznacza?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-03-2017, 23:49   

Dziwne bo można to sprawdzić nawet bez Forscana. Jak wprowadzisz licznik w tryb serwisowy to m.in pokazuje poziom paliwa w baku, zdaje się, że w zakresie 0-255, czyli takim typowym byte.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 14-03-2017, 17:43   

A może FLI to nie poziom paliwa. W module IC poziom paliwa oznaczony jest FUELLVL (FUEL LeVeL), więc dlaczego w module PCM miałby mieć oznaczenia FLI. Może tłumacz (Tomasz Orczyk) źle przetłumaczył.
FLI wygląda mi na jakiś Fuel LImit, ala pewnie się mylę. Niech wypowie się ktoś zorientowany.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 14-03-2017, 17:57   

A jaką wersję Forscan'a używasz ?
Wydaje mi się, że poziom paliwa jest mierzony bez udziału PCM.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 14-03-2017, 18:16   

leman napisał/a:
A jaką wersję Forscan'a używasz ?

Wersja 2.3.7.beta
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 14-03-2017, 19:08   

Moim zdaniem, najbardziej sensowna wersja Forscan'a dla Pumy to wersja 2.2.4 beta. Wydaje mi się, że tam zrobiono ostatnią poprawkę pod Zetect. Kolejne wersje, rozwój programu są dla "nowszych" modeli, które dla starszych aut (np.Pum) są nie przydatne a nawet "zaciemniają" obraz i utrudniają poruszanie się i obsługę.
Bo cóż mi z tego, że w Forsan'ie będzie pid APW (air pressure in the wheel) jak Pumka nie ma czujników. :mrgreen:
Ostatnio zamiennie korzystam z FORScan Lite v1.1.4 , nie ma tam pid'a o którym piszesz. :razz:
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-04-2017, 08:57   

FLI to Fuel Level Input -- Indicates the nominal fuel tank liquid fill capacity as a percent of maximum
czyli:
Wejście poziomu paliwa - wskazuje nominalną pojemność napełnienia zbiornika paliwa w procentach maksymalnej
Coś u mnie jest nie tak z tą elektryką. W FORScan'ie ten parametr jest cały czas 0 (zero) choć wskaźnik na tablicy przyrządów działa prawidłowo (także na wyświetlaczu cyfrowym)
Poza tym:
- nie grzeją lusterka
- był odwrotnie (do góry nogami) włożony regulator poziomu reflektorów
- przełącznik szyby od strony kierowcy działa odwrotnie (opuszcza na podnoszeniu, podnosi na opuszczaniu).
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 23-04-2017, 11:52   

Napisałem powyżej
leman 14-03-2017 napisał/a:
Wydaje mi się, że poziom paliwa jest mierzony bez udziału PCM.
i to moje "wydawanie" oparłem na TIS i logice. Ilość paliwa w baku, jest w zasadzie gadżetem nieprzydatnym w sterowaniu silnikiem. Nie ważne czy pompa zanurzona jest w wiadrze czy cysternie :razz: to i dlatego tą informacją nie zaśmiecono PCM. Są za to tam(w ecc) inne, ważne info o "paliwie". Wydaje mi się, że pomiar poziomu paliwa w baku kończy się w procesorze zegarów, to i w ForScanie nic nie zobaczysz.
Hurpo napisał/a:
- przełącznik szyby od strony kierowcy działa odwrotnie (opuszcza na podnoszeniu, podnosi na opuszczaniu).

a na podstawie czego tak uważasz, wg instrukcji?, a wg Ciebie jak ma być?, który powinien otwierać, ten bliżej silnika ? :roll:
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 23-04-2017, 18:20   

Pewnie masz rację, ale zauważyłem, że jeżeli w Pumie coś nie jest mierzone to nie ma tego w FORScan'ie. Poza tym,gdzieś obiło mi się o oczy, że niektóre modele forda mają ograniczenie mocy silnika gdy poziom paliwa niebezpiecznie zbliża się do zera. Ale może to nieprawda.
Co do szyb, to skoro podwójny przełącznik w drzwiach kierowcy czarną strzałką otwiera szybę pasażera, a białą kierowcy to coś jest nie tak. Tym bardziej, że przełącznik w drzwiach pasażera również otwiera szybę czarną strzałką.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 25-04-2017, 15:53   

Hurpo napisał/a:
przełącznik w drzwiach kierowcy czarną strzałką otwiera szybę pasażera, a białą kierowcy to coś jest nie tak. Tym bardziej, że przełącznik w drzwiach pasażera również otwiera szybę czarną strzałką
Ktoś grzebał przy silniczku otwierania w lewych drzwiach (kierowcy) i wpioł odwrotnie wtyczkę. W zasadzie jest ona profilowana, ale niektórzy .. dają radę :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo