Przesunięty przez: Gaydek 02-09-2016, 13:31 |
Kluczyk |
Autor |
Wiadomość |
Zdzichu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC
|
Wysłany: 30-08-2016, 22:59 Kluczyk
|
|
|
Witam mam PUMCIE 3 dni i mam centralny zamek tylko nie na pilota chciałbym to zmienić na kluczyk z pilotem.Czytałem już tu w tematach o tym,na allegro znalazłem dwa rodzaje kluczyków z dwoma przyciskami i trzema,pytanie jest takie który mam kupić dodam jeszcze ze to na podczerwień obok lusterka jest a FORD jest z 98 r.Prosiłbym żeby mnie ktoś olśnił co ze zwykłego kluczyka mam przełożyć do tego którego zakupie i co jeszcze musze kupic zeby to chodziło za odpowiedz z góry dziękuje. |
|
|
|
|
Ema88
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31-08-2016, 21:42
|
|
|
Nie kupuj nic. Idź do elektromechanika w jakimś warsztacie, powiedz, że masz centralny a chciałbyś na kluczyk, to ci za 300 zł zrobią. Przynajmniej ja tyle płaciłam u siebie |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 01-09-2016, 20:12
|
|
|
W Pumach w tym roczniku były kluczyki IR, nie radiowe.
Po zakupie dowolnego fordowskiego pilota IR trzeba go zestroić z autem:
Otworzyć zamek pojazdu
Przekręcić kluczyk zapłonu na położenie '1'
Zaświeci się lampka na tablicy rozdzielczej
w ciągu 10 sekund
Wyłączyć zapłon Wyjąć klucz
W ciągu 5 sekund
Ustawić pilota na odbiornik pracujący w podczerwieni (przy lampce w podsufitce)
Nacisnąć i przytrzymać programowany przycisk na pilocie
W ciągu 20 sekund
Kiedy zacznie migać lampka na pilocie, nacisnąć inny przycisk od 3 do 5 razy Zwolnić oba przyciski Lampki zabezpieczenia i pilota będą migać 5 razy Wskazuje to, że pilot został pomyślnie zaprogramowany.
Powtórzyć procedurę dla wszystkich pozostałych pilotów
Włączyć zapłon
Wyłączyć zapłon |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
Zdzichu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC
|
Wysłany: 01-09-2016, 20:35
|
|
|
Część Zigiboos czyli jeżeli kupię na allegro dowolny kluczyk bo są z dwoma przyciskami i trzema to oba dam radę zaprogramować i jeszcze jedno pytanie kupując dowolny kluczyk nie muszę zmieniać stacyjki ani zamków.Sory może to głupie pytanie ale jestem z tego zielony.Z góry dzięki za odpowiedź.
[ Dodano: 04-09-2016, 09:08 ]
Ponawiam temat prosze o podpowiedzi z tym kluczykiem z gory dzieki |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2016, 14:53
|
|
|
Jeżeli miałeś 'z dwoma' przyciskami (masz takie ciemne jajo w lampce w podsufitce) to masz pilot na podczerwień (z diodą IR). Kluczyk 'na 3' przyciski jest radiowy (inna centralka, inny typ komunikacji). Wszystkie fordy mają na necie rozpisane procedury kodowania. np: http://forum.fordclubpols...ead.php?t=61142
inną sprawą jest zaprogramowanie immobilizera w kluczyku po jego dorobieniu do zamka
dzisiaj sprawdzałem sposób z tego linka i pilot zaprogramowany |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
Zdzichu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC
|
Wysłany: 04-09-2016, 16:13
|
|
|
Ale ja mam zwykły kluczyk bez przycisków zamykam auto poprzez drzwi na allegro do kluczyki z pikotem i moje pytanie jest taki czy jak kupie taki kluczyk to muszę zmieniać stacyjke i zamki. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 04-09-2016, 18:47
|
|
|
Zdzichu, po pierwsze na forum piszemy w języku polskim, uwzględniając jego interpunkcje.
Co do rodzaju pilota nie pomogę, ale to chyba logiczne, że po zakupie używanego kluczyka istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że trafisz w identyczny wzór kluczyka jak Twój, inaczej zamki i kluczyki byłyby bez sensu. Musisz dokupić wtedy surowy grot do kluczyka i przejść się do punktu dorabiania kluczy w celu skopiowania wzoru z Twojego kluczyka.
Jeśli kluczyk będzie już się kręcił w stacyjce to pozostaje kwestia, którą poruszył Venom_4x4, a mianowicie immobilizer. Jest to zabezpieczenie elektroniczne polegające na uniemożliwieniu uruchomienia silnika kluczykiem, który nie jest zapisany w pamięci ECU. W kluczyku znajduje się "pastylka", tzw. transponder, który w dużym uogólnieniu posiada niepowtarzalny kod, który po włożeniu kluczyka do stacyjki jest odczytywany i porównywany z tym zapisanym w pamięci ECU.
I dodam, że nie ma to nic wspólnego z zakodowaniem pilota do otwierania/zamykania zdalnie drzwi.
Immobilizer programowany jest w Fordzie w systemie PATS i jest to co prawda do wykonania w warunkach domowych wykorzystując program Forscan z rozszerzoną licencją i urządzenie zwane ELM 327, jednak bez wiedzy z zakresu obsługi tego programu, bardzo trudne.
Istnieje jeszcze druga opcja, sklonowanie pastylki z Twojego pierwszego kluczyka, ale zdarza się, że taki kluczyk nie zawsze działa prawidłowo.
Podsumowując, kup sprawny pilot IR i udaj się z nim do punktu dorabiania kluczy samochodowych, resztę wyjaśnią Ci na miejscu. |
|
|
|
|
Zdzichu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC
|
Wysłany: 04-09-2016, 19:25
|
|
|
Oki sorki za te interpunkcje. Postaram sie kupić sprawny kluczyk i udam się by dorobić ten grot.Mam nadzieję,ze kupie sprawny,dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2016, 20:38
|
|
|
Dukes, muszę sprawdzić, ale programowanie immobilizera też powinno dać się zrobić samodzielnie. W escorcie na ecc4 odbywało się to mniejwięcej tak: Wsadzałeś matkę, przekręcałeś, dioda na zegarku zaczynała świecić się światłem ciągłym, wyciągałeś matkę, wsadzałeś kluczyk, przekręcałeś kilka razy i było gites.
Edit: Wyszperałem taki opis kodowania kluczyków
pierwsze zdjęcie z instrukcji to rozkodowanie, następne to kodowanie.elektroda |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 04-09-2016, 22:58
|
|
|
Venom_4x4, do każdego Forda (no może nie tych najnowszych) da się dopisać kolejny kluczyk o ile ma się swoje dwa, które umożliwiają uruchomienie auta Procedura jest wtedy bardzo prosta, ale Zdzichu ma tylko jeden kluczyk więc ta opcja odpada |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2016, 23:19
|
|
|
aa widzisz! jakoś w pierwszym poście nie doczytałem że ma tylko jeden kluczyk. Pytał o kluczyk z pilotem to się pisało o pilocie. immo wyszło jakby "przy okazji" |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
Zdzichu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC
|
Wysłany: 06-09-2016, 19:29
|
|
|
Chciałbym sprostować, że mam dwa kluczyki tylko zwykle bez pilota,a na allegro są tylko z trzema przyciskami,a te podobno są do centralnego radiowego,a IR to jest z dwoma przyciskami,a takiego nie mogę dorwać nigdzie😩 |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 06-09-2016, 20:24
|
|
|
A jesteś pewny, że masz zamontowany sterownik centralnego zamka na pilot ?
Proponuję przejrzeć wcześniejsze tematy, posty na forum. Będziesz wiedział do czego (ewentualnie?) szukasz kluczyka. Pomaga forumowa opcja "Szukaj". np --->centralka |
Ostatnio zmieniony przez leman 06-09-2016, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zdzichu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC
|
Wysłany: 06-09-2016, 21:15
|
|
|
Część a jak to sprawdzić czy mam centralke na pilota,powiem szczerze z elektryki i elektroniki jestem ciemny.Co mam sprawdzić na tej centralke,są tam jakieś oznaczenia? |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 06-09-2016, 21:18
|
|
|
leman napisał/a: | Pomaga forumowa opcja "Szukaj". np --->centralka |
albo jak Ci proponowano
Ema88 napisał/a: | Nie kupuj nic. Idź do elektromechanika w jakimś warsztacie, powiedz, że masz centralny a chciałbyś na kluczyk, to ci za 300 zł zrobią. Przynajmniej ja tyle płaciłam u siebie |
|
|
|
|
|
|