Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
02-09-2016, 13:31
Kluczyk
Autor Wiadomość
Zdzichu 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: ŻYWIEC
Wysłany: 30-08-2016, 22:59   Kluczyk

Witam mam PUMCIE 3 dni i mam centralny zamek tylko nie na pilota chciałbym to zmienić na kluczyk z pilotem.Czytałem już tu w tematach o tym,na allegro znalazłem dwa rodzaje kluczyków z dwoma przyciskami i trzema,pytanie jest takie który mam kupić dodam jeszcze ze to na podczerwień obok lusterka jest a FORD jest z 98 r.Prosiłbym żeby mnie ktoś olśnił co ze zwykłego kluczyka mam przełożyć do tego którego zakupie i co jeszcze musze kupic zeby to chodziło za odpowiedz z góry dziękuje.
 
 
Ema88 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31-08-2016, 21:42   

Nie kupuj nic. Idź do elektromechanika w jakimś warsztacie, powiedz, że masz centralny a chciałbyś na kluczyk, to ci za 300 zł zrobią. Przynajmniej ja tyle płaciłam u siebie :)
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 01-09-2016, 20:12   

W Pumach w tym roczniku były kluczyki IR, nie radiowe.

Po zakupie dowolnego fordowskiego pilota IR trzeba go zestroić z autem:


Otworzyć zamek pojazdu
Przekręcić kluczyk zapłonu na położenie '1'
Zaświeci się lampka na tablicy rozdzielczej
w ciągu 10 sekund
Wyłączyć zapłon Wyjąć klucz
W ciągu 5 sekund
Ustawić pilota na odbiornik pracujący w podczerwieni (przy lampce w podsufitce)
Nacisnąć i przytrzymać programowany przycisk na pilocie
W ciągu 20 sekund
Kiedy zacznie migać lampka na pilocie, nacisnąć inny przycisk od 3 do 5 razy Zwolnić oba przyciski Lampki zabezpieczenia i pilota będą migać 5 razy Wskazuje to, że pilot został pomyślnie zaprogramowany.

Powtórzyć procedurę dla wszystkich pozostałych pilotów
Włączyć zapłon
Wyłączyć zapłon
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Zdzichu 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: ŻYWIEC
Wysłany: 01-09-2016, 20:35   

Część Zigiboos czyli jeżeli kupię na allegro dowolny kluczyk bo są z dwoma przyciskami i trzema to oba dam radę zaprogramować i jeszcze jedno pytanie kupując dowolny kluczyk nie muszę zmieniać stacyjki ani zamków.Sory może to głupie pytanie ale jestem z tego zielony.Z góry dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: 04-09-2016, 09:08 ]
Ponawiam temat prosze o podpowiedzi z tym kluczykiem z gory dzieki
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2016, 14:53   

Jeżeli miałeś 'z dwoma' przyciskami (masz takie ciemne jajo w lampce w podsufitce) to masz pilot na podczerwień (z diodą IR). Kluczyk 'na 3' przyciski jest radiowy (inna centralka, inny typ komunikacji). Wszystkie fordy mają na necie rozpisane procedury kodowania. np: http://forum.fordclubpols...ead.php?t=61142

inną sprawą jest zaprogramowanie immobilizera w kluczyku po jego dorobieniu do zamka

dzisiaj sprawdzałem sposób z tego linka i pilot zaprogramowany :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Zdzichu 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: ŻYWIEC
Wysłany: 04-09-2016, 16:13   

Ale ja mam zwykły kluczyk bez przycisków zamykam auto poprzez drzwi na allegro do kluczyki z pikotem i moje pytanie jest taki czy jak kupie taki kluczyk to muszę zmieniać stacyjke i zamki.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-09-2016, 18:47   

Zdzichu, po pierwsze na forum piszemy w języku polskim, uwzględniając jego interpunkcje.

Co do rodzaju pilota nie pomogę, ale to chyba logiczne, że po zakupie używanego kluczyka istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że trafisz w identyczny wzór kluczyka jak Twój, inaczej zamki i kluczyki byłyby bez sensu. Musisz dokupić wtedy surowy grot do kluczyka i przejść się do punktu dorabiania kluczy w celu skopiowania wzoru z Twojego kluczyka.

Jeśli kluczyk będzie już się kręcił w stacyjce to pozostaje kwestia, którą poruszył Venom_4x4, a mianowicie immobilizer. Jest to zabezpieczenie elektroniczne polegające na uniemożliwieniu uruchomienia silnika kluczykiem, który nie jest zapisany w pamięci ECU. W kluczyku znajduje się "pastylka", tzw. transponder, który w dużym uogólnieniu posiada niepowtarzalny kod, który po włożeniu kluczyka do stacyjki jest odczytywany i porównywany z tym zapisanym w pamięci ECU.
I dodam, że nie ma to nic wspólnego z zakodowaniem pilota do otwierania/zamykania zdalnie drzwi.

Immobilizer programowany jest w Fordzie w systemie PATS i jest to co prawda do wykonania w warunkach domowych wykorzystując program Forscan z rozszerzoną licencją i urządzenie zwane ELM 327, jednak bez wiedzy z zakresu obsługi tego programu, bardzo trudne.
Istnieje jeszcze druga opcja, sklonowanie pastylki z Twojego pierwszego kluczyka, ale zdarza się, że taki kluczyk nie zawsze działa prawidłowo.

Podsumowując, kup sprawny pilot IR i udaj się z nim do punktu dorabiania kluczy samochodowych, resztę wyjaśnią Ci na miejscu.
 
 
Zdzichu 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: ŻYWIEC
Wysłany: 04-09-2016, 19:25   

Oki sorki za te interpunkcje. Postaram sie kupić sprawny kluczyk i udam się by dorobić ten grot.Mam nadzieję,ze kupie sprawny,dzięki za podpowiedzi.
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2016, 20:38   

Dukes, muszę sprawdzić, ale programowanie immobilizera też powinno dać się zrobić samodzielnie. W escorcie na ecc4 odbywało się to mniejwięcej tak: Wsadzałeś matkę, przekręcałeś, dioda na zegarku zaczynała świecić się światłem ciągłym, wyciągałeś matkę, wsadzałeś kluczyk, przekręcałeś kilka razy i było gites.

Edit: Wyszperałem taki opis kodowania kluczyków
pierwsze zdjęcie z instrukcji to rozkodowanie, następne to kodowanie.elektroda
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-09-2016, 22:58   

Venom_4x4, do każdego Forda (no może nie tych najnowszych) da się dopisać kolejny kluczyk o ile ma się swoje dwa, które umożliwiają uruchomienie auta :) Procedura jest wtedy bardzo prosta, ale Zdzichu ma tylko jeden kluczyk więc ta opcja odpada ;)
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2016, 23:19   

aa widzisz! jakoś w pierwszym poście nie doczytałem że ma tylko jeden kluczyk. Pytał o kluczyk z pilotem to się pisało o pilocie. immo wyszło jakby "przy okazji" :razz:
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Zdzichu 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: ŻYWIEC
Wysłany: 06-09-2016, 19:29   

Chciałbym sprostować, że mam dwa kluczyki tylko zwykle bez pilota,a na allegro są tylko z trzema przyciskami,a te podobno są do centralnego radiowego,a IR to jest z dwoma przyciskami,a takiego nie mogę dorwać nigdzie😩
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 06-09-2016, 20:24   

A jesteś pewny, że masz zamontowany sterownik centralnego zamka na pilot ?
Proponuję przejrzeć wcześniejsze tematy, posty na forum. Będziesz wiedział do czego (ewentualnie?) szukasz kluczyka. Pomaga forumowa opcja "Szukaj". np --->centralka :razz:
Ostatnio zmieniony przez leman 06-09-2016, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zdzichu 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: ŻYWIEC
Wysłany: 06-09-2016, 21:15   

Część a jak to sprawdzić czy mam centralke na pilota,powiem szczerze z elektryki i elektroniki jestem ciemny.Co mam sprawdzić na tej centralke,są tam jakieś oznaczenia?
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 06-09-2016, 21:18   

leman napisał/a:
Pomaga forumowa opcja "Szukaj". np --->centralka

albo jak Ci proponowano
Ema88 napisał/a:
Nie kupuj nic. Idź do elektromechanika w jakimś warsztacie, powiedz, że masz centralny a chciałbyś na kluczyk, to ci za 300 zł zrobią. Przynajmniej ja tyle płaciłam u siebie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo