Wymiana siłowników klapy bagażnika |
Autor |
Wiadomość |
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 12-08-2013, 16:22 Wymiana siłowników klapy bagażnika
|
|
|
Na początku dobieramy odpowiednie siłowniki
Rozmiary powinny być zbliżone do oryginalnych:
- długość 580mm
- skok 245mm
- mocowania 7b (góra i dół)
- średnica tłoczyska: 8 mm
- średnica cylindra: 19 mm
Dobór siły zależy od tego czy mamy klapę dodatkowo obciążoną spojlerem, dodatkowymi głośnikami itp. Należy pamiętać by nie wybrać zbyt mocnych, gdyż mogą być problemy z zamykaniem klapy, lub zawiasy po prostu nie wytrzymają.
Dla standardowej klapy bez dodatków polecam siłowniki o sile 215N. 200N także będą dawać radę.
Dla klapy ze spojlerem, teleskopy powinny mieć zwiększoną siłę. Polecam siłowniki od Fiata Tipo po 93" - 280N.
Potrzeba:
- rękawiczki ochronne (chyba ze ktoś lubi szorować ręce), łatwo ubrudzić się
- płaski, nieduży śrubokręt
- kołek, pręt lub ktoś do pomocy
- awaryjnie kombinerki, najlepiej z "długimi noskami"
- 15 minut wolnego czasu, tak żeby zrobić to na spokojnie, da się w 5
Opis wymiany:
Klapę podpieramy kołkiem, prętem lub bierzemy kogoś do pomocy. Gdy zdejmiemy jeden siłownik z mocowań, klapa opadnie.
W górne mocowanie siłowników wkładamy płaski śrubokręt.
Odciągami lekko blaszkę. Lekko ciągniemy mocowanie siłownika do wewnątrz. Powinno zejść bezproblemowo z uchwytu.
Analogicznie postępujemy z dołem.
Zakładamy nowy siłownik w kolejności odwrotnej. Zalecam zakładać siłowniki mocniejsze niż 215N odwrotnie niż są zamontowane fabrycznie, tj. cylindrem do góry.
Gdy spadnie blaszka kontrująca, można ją wsadzić na właściwe miejsce przy pomocy kombinerek z "długimi noskami".
Gotowe! To chyba jedna z najprostszych rzeczy jakie robiłem przy Pumie
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PnuNEF0x_LY[/youtube] |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
Ostatnio zmieniony przez trojan6 13-08-2013, 11:22, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2013, 17:29
|
|
|
Fajna fotorelacja, wstaw jeszcze filmik jak to pracuje po założeniu |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 13-08-2013, 14:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 12-08-2013, 18:29
|
|
|
Od siebie dodam jeszcze, że przed założeniem nowego siłownika warto lekko przesmarować smarem mocowania (te kulki). Tym bardziej jak jest na nich lekki nalot rdzy. Jeżeli mocowania nie będą posmarowane to siłownik przez duże tarcie i opór może wystrzelić z zaczepu mimo poprawnie zamontowanej blaszki/zawleczki. Miałem taki przypadek w Peugeocie 307 kiedy podczas zamykania klapy siłownik wystrzelił, na szczęście nic nie uszkodził i szyba była cała. Po użyciu smaru wszystko chodzi lekko i płynnie. Nic nie ma prawa wystrzelić.
trojan6 napisał/a: | Zalecam zakładać siłowniki mocniejsze niż 215N odwrotnie niż są zamontowane fabrycznie, tj. cylindrem do góry. |
trojan6, jeżeli Twoje nowe siłowniki mają cylinder gładki i nie posiadają na nim wypukłości to nawet musisz je zamontować cylindrem do góry bo tak się je poprawnie montuje. Cylindrem do góry montuje się siłowniki z tłumieniem hydraulicznym - mają one właśnie cylinder idealnie gładki. Natomiast siłowniki z tłumieniem dynamicznym mogą być montowane w dowolnej pozycji. Siłowniki te mają na całej długości cylindra wypukłość (tak samo jak fabryczne siłowniki).
Źródło: http://www.fakrosno.pl/pl...yny_gazowe/typy |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 08:16
|
|
|
trojan6 świetna relacja, na pewno się przyda!
A czy długość lekko powyżej przedstawionej przez Ciebie będzie ok? (boję się o tylną szybę )
znalazłem coś takiego http://allegro.pl/sprezyn...3456113148.html
i niestety tutaj jest długość 585mm |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 13-08-2013, 11:24
|
|
|
Na 99% będzie pasować.
PS> Filmik wstawiony, z dedykacją dla Zahariasha |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
wiertło
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 13-08-2013, 11:27
|
|
|
trojan6, rewelacja !!! i nawet chyba nie są za mocne takie akurat pod spoiler |
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2013, 14:08
|
|
|
trojan6 napisał/a: | PS> Filmik wstawiony, z dedykacją dla Zahariasha |
A dziękuję
Co prawda, siłowniki trochę inaczej pracują, ale ważne że działa. Gratki |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 19-08-2013, 16:58
|
|
|
małe pytanko - po wymianie siłowników na 280N wszystko ładnie się otwiera ale.. po całkowitym uchyleniu bagażnika szyba dotyka nadwozia (mniej więcej na środku) czy to normalne? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 19-08-2013, 20:38
|
|
|
Sprawdziłem. Szyba nie dotyka "reszty". Jest około 5mm luzu. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 22-08-2013, 06:50
|
|
|
hmm to może to jest to 5mm, o które miałem siłownik za długi.. |
|
|
|
|
wiertło
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 22-08-2013, 10:21
|
|
|
kupiłem takie same siłowniki jak ma trojan6, pasują |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 22-08-2013, 10:32
|
|
|
no właśnie wydawało mi się ze te od TIPO też będą pasowały (a sa 5mm dłuższe) tragedii w sumie nie ma ale to opieranie się na szybie jest dość ryzykowne.. |
|
|
|
|
dizaier
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 32 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 05-01-2014, 20:24
|
|
|
Panowie czy beda pasowac ?
DŁUGOŚĆ 570mm,
SKOK 230mm,
SIŁA 215 N
Takie znalazłem:) |
_________________ 1- 70
2-120
3-140 up |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
screen
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-07-2014, 19:06
|
|
|
Właśnie chcę zakupić teleskopy do tylnej klapy, bo stare trzymają tylko jak jest ciepło . Jakie kupić aby były dobre i cena dobra, a jakich producentów omijać? Jakie są obecne ceny siłowników, bo temat stary i chyba ceny się zmieniły? Kot bez tylnego spoilera,oraz bez głośników w półce. |
|
|
|
|
|