Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 21:24
Sprzęgło
Autor Wiadomość
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2005, 11:51   Sprzęgło

Jeszcze nie musze, ale mam bardzo duze obawy, ze niedlugo bede musial wymienic sprzeglo.
Jak sie dowiedzialem, ze za calosc (z wymiana) zaplace ponad 1000 zl, to sie zalamalem : (
Czy ktos wie gdzie mozna kupic taniej?
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
miro0906
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2005, 12:36   

ja wymienialem nie dawno sprzegło i moj mechanik wymienil tylko tarcze ktora nowa kosztowala 160 zł w sklepie plus wymiana 250zł
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-12-2005, 15:44   

A dlaczego wymieniales?
Slizgalo sie? (Chyba tak sie okresla sytuacje gdy np. na IV biegu wciska sie gaz, silnik wchodzi na obroty, ale auto nie przyspiesza.)
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
miro0906
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2005, 18:24   

tak wlasnie bylo slizgało sie!!!!mialem wymieniac cały komplet(tarcza dociski i wysprzeglik hydrauliczny)ale mechanik stwierdził ze tylko tarcza nadaje sie do wymiany,przejechalem juz 4 tys km i jest ok wiec mam nadzieje ze to byla dobra decyzja.
 
 
superwisior 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 26 Cze 2005
Posty: 28
Skąd: Liverpool
Wysłany: 01-12-2005, 19:35   

Wymieniałem tarcze sprzęgła w styczniu br. Mechanik wziął za to 350zł! Na początku było OK. Trzeba było się przyzwyczaić, bo sprzęgło łapało 'od dołu', ale z upływem czasu chwytało coraz wyżej. Teraz jestem umówiony 12.12. z innym mechanikiem na naprawę sprzęgła bo już na IIIbiegu się ślizga (bardzo niebezpieczne przy wyprzedzaniu!). Nowy mechanik powiedział mi, że ten poprzedni wymienił tylko tarcz a nie zeszlifował docisku, żeby te powierznie idealnie przylegały do siebie (przekazuje to tak pobieżnie, bo sam nie bardzo znam się na mechanice). W efekcie tarcz ardzo szybko się zużywała i po przejechaniu ponad 10.000 znowu muszę naprawiać sprzęgło.
 
 
 
Patriqs 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 248
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-12-2005, 09:53   

ślizgające sie sprzęgło to niezbyt fajna rzecz przy wyprzedzaniu...fakt :)
mi sie narazie (odpukać) nic nie dzieje ze sprzęgłem ale mam pytanie. Co oznacza i jakie sa objawy tego że sprzęgło łapie "od dołu"?
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-12-2005, 14:16   

chyba chodzi o to, że trzeba wcisnąć do ziemi pedał sprzęgła, żeby złapało.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
superwisior 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 26 Cze 2005
Posty: 28
Skąd: Liverpool
Wysłany: 03-12-2005, 04:20   

Boogie napisał/a:
chyba chodzi o to, że trzeba wcisnąć do ziemi pedał sprzęgła, żeby złapało.

Dokładnie Boo, tylko w drugą stronę - podczas ruszania kiedy mamy wciśniete sprzęgło, już lekkie zwolnienie pedału sprzęgła powoduje, że auto rusza
Nawiasem w Pumce sprzęgło jest hydrauliczne, nie ma żadnej linki regulującej pedał sprzęgła.
 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 04-12-2005, 10:50   

Ja u siebie sprzegielko sam wymienilem... za tarcze z dociskiem seryjnego sasch-a do 1.4 dalem 380 pln o ile dobrze pamietam w 1.7 montowali valeo i luke i komplet kosztuje cos kolo 500 pln... a to ze pedal sprzegla jest bardziej wrazliwy to normalka musi troszke potrwac zanim sie tarcza z dociskiem idealnie dopasuja... a tak na marginesie stara tarcza rozsypala sie mi w drobny mak no doslownie zostaly mi prawi same blaszki, a wiec noga jak najmniej na sprzeglo i nie przekraczac 5000 obr. czy to wogole mozliwe :)łasia.
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-12-2005, 16:36   

łasia ja miałem to samo. Tarcza też sie rozsypała - może to przypadłość 1,4. T?eraz mam już innej firmy, nie pamiętam jakiej :)
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2005, 11:01   

Polecam regeneracje tarczy sprzegła. Koszt jakieś 100 zł + łożysko oporowe. Jeżdze już na takowej ponad 20 tys km. Jest super.
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-12-2005, 15:31   

Ja nie polecam rgenracji miałem taką tarcze i rozleciała się po około 40tyś ale moja była dość ostro eksploatowana :wink: Teraz mam spieka i jest super no może nie w korkach :mrgreen: ale na wyścigach :twisted:
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-12-2005, 10:42   

czołg napisał/a:
Polecam regeneracje tarczy sprzegła. Koszt jakieś 100 zł + łożysko oporowe.

Problem w tym, ze nie wiem gdzie ewentualnie moglbym oddac moje sprzeglo do regeneracji : (
W Krakowie nie mam zadnych namiarow na dobre warsztaty. Ale sprobuje zapytac na newsach.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 07-12-2005, 23:53   

lukas, a czuc roznice duza miedzy standardowym a spiekowym..??? Ile dales za spiekowe..???
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-12-2005, 14:20   

Speedy napisał/a:
lukas, a czuc roznice duza miedzy standardowym a spiekowym..??? Ile dales za spiekowe..???


różnica w "czuciu sprzęgła" głównie zależy od ilości klocków nabitych na tarcze ja mam 6 albo 5 nie pamiętam dobrze. Ogólnie da się jeździć na takiej tarczy po mieście, ale w przypadku ruszania nie należy dopuścić do jazdy na półsprzęgle ponieważ to niszczy tarcze, często dzieje się tak w korkach, bo żeby przetoczyć się mały kawałek to nie wsprzęglamy biegu do końca.
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo