Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 21:24 |
Sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-11-2005, 11:51 Sprzęgło
|
|
|
Jeszcze nie musze, ale mam bardzo duze obawy, ze niedlugo bede musial wymienic sprzeglo.
Jak sie dowiedzialem, ze za calosc (z wymiana) zaplace ponad 1000 zl, to sie zalamalem : (
Czy ktos wie gdzie mozna kupic taniej? |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
miro0906 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2005, 12:36
|
|
|
ja wymienialem nie dawno sprzegło i moj mechanik wymienil tylko tarcze ktora nowa kosztowala 160 zł w sklepie plus wymiana 250zł |
|
|
|
|
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2005, 15:44
|
|
|
A dlaczego wymieniales?
Slizgalo sie? (Chyba tak sie okresla sytuacje gdy np. na IV biegu wciska sie gaz, silnik wchodzi na obroty, ale auto nie przyspiesza.) |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
miro0906 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2005, 18:24
|
|
|
tak wlasnie bylo slizgało sie!!!!mialem wymieniac cały komplet(tarcza dociski i wysprzeglik hydrauliczny)ale mechanik stwierdził ze tylko tarcza nadaje sie do wymiany,przejechalem juz 4 tys km i jest ok wiec mam nadzieje ze to byla dobra decyzja. |
|
|
|
|
superwisior
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 26 Cze 2005 Posty: 28 Skąd: Liverpool
|
Wysłany: 01-12-2005, 19:35
|
|
|
Wymieniałem tarcze sprzęgła w styczniu br. Mechanik wziął za to 350zł! Na początku było OK. Trzeba było się przyzwyczaić, bo sprzęgło łapało 'od dołu', ale z upływem czasu chwytało coraz wyżej. Teraz jestem umówiony 12.12. z innym mechanikiem na naprawę sprzęgła bo już na IIIbiegu się ślizga (bardzo niebezpieczne przy wyprzedzaniu!). Nowy mechanik powiedział mi, że ten poprzedni wymienił tylko tarcz a nie zeszlifował docisku, żeby te powierznie idealnie przylegały do siebie (przekazuje to tak pobieżnie, bo sam nie bardzo znam się na mechanice). W efekcie tarcz ardzo szybko się zużywała i po przejechaniu ponad 10.000 znowu muszę naprawiać sprzęgło. |
|
|
|
|
Patriqs
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 06 Paź 2005 Posty: 248 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-12-2005, 09:53
|
|
|
ślizgające sie sprzęgło to niezbyt fajna rzecz przy wyprzedzaniu...fakt
mi sie narazie (odpukać) nic nie dzieje ze sprzęgłem ale mam pytanie. Co oznacza i jakie sa objawy tego że sprzęgło łapie "od dołu"? |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-12-2005, 14:16
|
|
|
chyba chodzi o to, że trzeba wcisnąć do ziemi pedał sprzęgła, żeby złapało. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
superwisior
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 26 Cze 2005 Posty: 28 Skąd: Liverpool
|
Wysłany: 03-12-2005, 04:20
|
|
|
Boogie napisał/a: | chyba chodzi o to, że trzeba wcisnąć do ziemi pedał sprzęgła, żeby złapało. |
Dokładnie Boo, tylko w drugą stronę - podczas ruszania kiedy mamy wciśniete sprzęgło, już lekkie zwolnienie pedału sprzęgła powoduje, że auto rusza
Nawiasem w Pumce sprzęgło jest hydrauliczne, nie ma żadnej linki regulującej pedał sprzęgła. |
|
|
|
|
Bacha
& Łasia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 04-12-2005, 10:50
|
|
|
Ja u siebie sprzegielko sam wymienilem... za tarcze z dociskiem seryjnego sasch-a do 1.4 dalem 380 pln o ile dobrze pamietam w 1.7 montowali valeo i luke i komplet kosztuje cos kolo 500 pln... a to ze pedal sprzegla jest bardziej wrazliwy to normalka musi troszke potrwac zanim sie tarcza z dociskiem idealnie dopasuja... a tak na marginesie stara tarcza rozsypala sie mi w drobny mak no doslownie zostaly mi prawi same blaszki, a wiec noga jak najmniej na sprzeglo i nie przekraczac 5000 obr. czy to wogole mozliwe :)łasia. |
_________________ http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* ...
|
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-12-2005, 16:36
|
|
|
łasia ja miałem to samo. Tarcza też sie rozsypała - może to przypadłość 1,4. T?eraz mam już innej firmy, nie pamiętam jakiej |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
czołg [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2005, 11:01
|
|
|
Polecam regeneracje tarczy sprzegła. Koszt jakieś 100 zł + łożysko oporowe. Jeżdze już na takowej ponad 20 tys km. Jest super. |
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-12-2005, 15:31
|
|
|
Ja nie polecam rgenracji miałem taką tarcze i rozleciała się po około 40tyś ale moja była dość ostro eksploatowana Teraz mam spieka i jest super no może nie w korkach ale na wyścigach |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-12-2005, 10:42
|
|
|
czołg napisał/a: | Polecam regeneracje tarczy sprzegła. Koszt jakieś 100 zł + łożysko oporowe. |
Problem w tym, ze nie wiem gdzie ewentualnie moglbym oddac moje sprzeglo do regeneracji : (
W Krakowie nie mam zadnych namiarow na dobre warsztaty. Ale sprobuje zapytac na newsach. |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2005, 23:53
|
|
|
lukas, a czuc roznice duza miedzy standardowym a spiekowym..??? Ile dales za spiekowe..??? |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-12-2005, 14:20
|
|
|
Speedy napisał/a: | lukas, a czuc roznice duza miedzy standardowym a spiekowym..??? Ile dales za spiekowe..??? |
różnica w "czuciu sprzęgła" głównie zależy od ilości klocków nabitych na tarcze ja mam 6 albo 5 nie pamiętam dobrze. Ogólnie da się jeździć na takiej tarczy po mieście, ale w przypadku ruszania nie należy dopuścić do jazdy na półsprzęgle ponieważ to niszczy tarcze, często dzieje się tak w korkach, bo żeby przetoczyć się mały kawałek to nie wsprzęglamy biegu do końca. |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
|