Przesunięty przez: Gaydek 08-01-2013, 15:39 |
Instrukcja czyszczenia przepływomierza |
Autor |
Wiadomość |
jamaan [Usunięty]
|
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-03-2010, 07:02
|
|
|
Taki drobny szczegół! Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki. Nie trzeba jaj żadnym śrubokrętem wyważać/wypinać czy coś takiego! Ale jak nadmieniłem to tylko takie szczegół! Ja do czyszczenia drucików zazwyczaj stosuję też pałeczki do uszu ale namoczone izopropanolem lub denaturatem. Pozdro |
|
|
|
|
jamaan [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2010, 07:27
|
|
|
wojteks napisał/a: | Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki. |
Tak to będzie lepszy sposób. Problem miałem taki, że tą wtyczkę słabo widać. W końcu przez jakiś otwór udało mi się dojrzeć ten drucik więc go po prostu wypchałem i wtyczka puściła.
Ogólnie po to właśnie wrzuciłem ten opis ze zdjęciami. Cała ta zabawa to niby łatwizna ale jak się coś robi pierwszy raz i nie wie dokładnie jak, to się niepotrzebnie mnóstwo czasu traci na takie pierdoły. |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-03-2010, 07:58
|
|
|
Zgadzam się tobą. Ogólnie ciekawy materiał, na pewno się komuś przyda |
|
|
|
|
kuban [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2010, 21:53
|
|
|
Nam bardzo pomogl ten temat.Od jakiegos czasu mielismy problemy z moca,przespieszeniam.Obstawialem filtr paliwa,albo zle zalorzony pasek rozrzadu montowany nie dawno.Mialem jechac do forda w celu sprawdzenia paska,ale dobrze,ze przeczytalem temat.Rewelacja,po tym czyszczeniu.Auto znowu sie odpycha i kreci wysoko.Polecam wszystkim ten sposob i ciesze sie,ze jest to forum.pozdro. |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 21-09-2010, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Damianos
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 22-09-2010, 08:01
|
|
|
a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego?
ja kiedyś w escorcie czyściłem w benzynie ekstracyjnej i to pędzelkiem. |
|
|
|
|
ar2r
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 175 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 22-09-2010, 14:03
|
|
|
Damianos napisał/a: | a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego? |
Najlepiej czyścić izopropanolem jak pisał wojteks luz zwykłym spirytusem spożywczym.W żadnym wypadku nie powinno się używać środków typu WD-40 lub podobnych,oraz np.spirytusu salicylowego-pozostawiają po sobie osad.A do czyszczenia najlepszy jest chyba delikatny pędzelek.Sam przepływomierz montować dopiero po całkowitym wyschnięciu środka czyszczącego. |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 07-10-2010, 09:40
|
|
|
Bardzo precyzyjny opis.Wyczyściłem i auto buja się o wiele lepiej.Czuć tą moc dopiero:). |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
Damianos
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 10-10-2010, 16:07
|
|
|
jeszcze szybki question
czy napewno trzeba odłączyć klemę + a nie przypadkiem najpierw -, czy obojętnie który można do resetu ?
w escorcie o ile pamietam to do zresetowania kompa zalecano żeby odłączyć - |
|
|
|
|
audart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 10-10-2010, 16:33
|
|
|
Cóż za pytanie... Damianos, jak nie wiesz którą to odłącz obie W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + . |
|
|
|
|
Ognisty
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 325 Skąd: Żory
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:57
|
|
|
audart napisał/a: | W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + . |
Klemę "-"
Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem i odradzał mi czyszczenie przepływomierza w taki sposób. Wystarczy w całości go przedmuchać i nie trzeba go rozbierać, ponieważ te dwa druciki widać przy całej części. |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 11-10-2010, 05:34
|
|
|
Jak to niby przedmuchać?Robiłem tak już kiedyś i ledwo co się poprawiło ale widząć jak ktoś to robił spróbowałem z opisu.Te dwa małe druciki były od osadu i nie da tego wydmuchać tylko tak jak napisane wyczyścić pędzelkiem. |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
audart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 11-10-2010, 09:51
|
|
|
Ognisty, powiedz mechanikowi żeby tak zrobił powodzenia dmuchanie nic nie daje to jest przyklejony osad więc w ruch idzie patyczek do uszu, nitro i czyścimy. Nawet samym patyczkiem jak potrzesz to nic nie da a co tu dopiero mówić o powietrzu. |
|
|
|
|
Ognisty
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 325 Skąd: Żory
|
|
|
|
|
damian
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-01-2011, 18:26
|
|
|
obawiał, albo to taki mechanik, co nie miał torxa z dziurką ja też nie miałem, musiałem nawiercać dziurkę, ale warto było, druciki były czarne nie miało to prawa dobrze działać. dzięki za opis |
|
|
|
|
|