Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
08-01-2013, 15:39
Instrukcja czyszczenia przepływomierza
Autor Wiadomość
jamaan
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2010, 17:06   Instrukcja czyszczenia przepływomierza

"Przepływomierz mierzy masę zasysanego przez silnik powietrza. Jest to przepływomierz z tzw. "gorącym drutem". Dwa elementy pomiarowe umieszczone są w dolocie i chłodzone przez przepływające powietrze. Moduł pomiarowy podgrzewa jeden z elementów do temperatury ok. 200 stopni Celsjusza i utrzymuje stałą różnicę temperatur pomiędzy elementami. Ilość prądu potrzebna do utrzymania grzanego elementu pomiarowego w zadanej temperaturze jest proporcjonalna do masy zasysanego powietrza. Zanieczyszczenie elementów pomiarowych prowadzi do zmiany charakterystyki przepływomierza, co z kolei może skutkować problemami z pracą silnika (brak mocy, nierówna praca)."


Instrukcja czyszczenia przepływomierza. (Puma 1,7)

1. Odłącz „+” akumulatora (w celu zresetowania komputera).

2. Wypnij wtyczkę z miejsca zaznaczonego strzałką. Możesz w tym celu najpierw wypchnąć śrubokrętem blaszkę przytrzymującą wtyczkę. Nie zgub blaszki pod samochodem. :razz:





3. Odkręć dwie śruby oznaczone na zdjęciu powyżej czerwonymi kółkami. Potrzebujesz klucza Torx T-20 "z dziurką" (tzw. centrowanego).






4. Wyjmij ostrożnie przepływomierz.






5. Wyczyść dokładnie dwa cieniutkie druciki przepływomierza z osadu i brudu. Bądź ostrożny! –ja czyściłem patyczkami do uszu.






6. Wyczyszczony przepływomierz przykręć z powrotem do samochodu.

7. Załóż blaszkę (jeśli wypadła) na wtyczkę i po prostu wepnij z powrotem wtyczkę.

8. Podłącz akumulator.

9. Odpal silnik na luzie i poczekaj chwilę aż obroty spadną na 900 ob/min. Nie wciskaj gazu.

10. Kiedy obroty na luzie się ustabilizują na 900 przejedź samochodem 8 km na różnych biegach i różnych obrotach w celu ustawienia komputera.

11. To wszystko. Mam nadzieję, że pomogło i proszę o uwagi i komentarze.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-03-2010, 07:02   

Taki drobny szczegół! Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki. Nie trzeba jaj żadnym śrubokrętem wyważać/wypinać czy coś takiego! Ale jak nadmieniłem to tylko takie szczegół! Ja do czyszczenia drucików zazwyczaj stosuję też pałeczki do uszu ale namoczone izopropanolem lub denaturatem. Pozdro
 
 
 
jamaan
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2010, 07:27   

wojteks napisał/a:
Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki.


Tak to będzie lepszy sposób. Problem miałem taki, że tą wtyczkę słabo widać. W końcu przez jakiś otwór udało mi się dojrzeć ten drucik więc go po prostu wypchałem i wtyczka puściła.

Ogólnie po to właśnie wrzuciłem ten opis ze zdjęciami. Cała ta zabawa to niby łatwizna ale jak się coś robi pierwszy raz i nie wie dokładnie jak, to się niepotrzebnie mnóstwo czasu traci na takie pierdoły.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-03-2010, 07:58   

Zgadzam się tobą. Ogólnie ciekawy materiał, na pewno się komuś przyda :-)
 
 
 
kuban
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2010, 21:53   

Nam bardzo pomogl ten temat.Od jakiegos czasu mielismy problemy z moca,przespieszeniam.Obstawialem filtr paliwa,albo zle zalorzony pasek rozrzadu montowany nie dawno.Mialem jechac do forda w celu sprawdzenia paska,ale dobrze,ze przeczytalem temat.Rewelacja,po tym czyszczeniu.Auto znowu sie odpycha i kreci wysoko.Polecam wszystkim ten sposob i ciesze sie,ze jest to forum.pozdro.
Ostatnio zmieniony przez Opoya 21-09-2010, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 22-09-2010, 08:01   

a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego?

ja kiedyś w escorcie czyściłem w benzynie ekstracyjnej i to pędzelkiem.
 
 
ar2r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 175
Skąd: Brzeg
Wysłany: 22-09-2010, 14:03   

Damianos napisał/a:
a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego?

Najlepiej czyścić izopropanolem jak pisał wojteks luz zwykłym spirytusem spożywczym.W żadnym wypadku nie powinno się używać środków typu WD-40 lub podobnych,oraz np.spirytusu salicylowego-pozostawiają po sobie osad.A do czyszczenia najlepszy jest chyba delikatny pędzelek.Sam przepływomierz montować dopiero po całkowitym wyschnięciu środka czyszczącego.
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 07-10-2010, 09:40   

Bardzo precyzyjny opis.Wyczyściłem i auto buja się o wiele lepiej.Czuć tą moc dopiero:).
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 10-10-2010, 16:07   

jeszcze szybki question

czy napewno trzeba odłączyć klemę + a nie przypadkiem najpierw -, czy obojętnie który można do resetu ?

w escorcie o ile pamietam to do zresetowania kompa zalecano żeby odłączyć -
 
 
audart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 35
Skąd: wlkp
Wysłany: 10-10-2010, 16:33   

Cóż za pytanie... :) Damianos, jak nie wiesz którą to odłącz obie :D W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + .
 
 
Ognisty 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 325
Skąd: Żory
Wysłany: 10-10-2010, 21:57   

audart napisał/a:
W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + .


Klemę "-"

Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem i odradzał mi czyszczenie przepływomierza w taki sposób. Wystarczy w całości go przedmuchać i nie trzeba go rozbierać, ponieważ te dwa druciki widać przy całej części.
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 11-10-2010, 05:34   

Jak to niby przedmuchać?Robiłem tak już kiedyś i ledwo co się poprawiło ale widząć jak ktoś to robił spróbowałem z opisu.Te dwa małe druciki były od osadu i nie da tego wydmuchać tylko tak jak napisane wyczyścić pędzelkiem. :568:
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
audart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 35
Skąd: wlkp
Wysłany: 11-10-2010, 09:51   

Ognisty, powiedz mechanikowi żeby tak zrobił :) powodzenia :D dmuchanie nic nie daje to jest przyklejony osad więc w ruch idzie patyczek do uszu, nitro i czyścimy. Nawet samym patyczkiem jak potrzesz to nic nie da a co tu dopiero mówić o powietrzu.
 
 
Ognisty 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 325
Skąd: Żory
Wysłany: 11-10-2010, 15:11   

ahha, no cóż najwyraźniej mechanik się obawiał czegoś...
_________________
http://www.youtube.com/Ognisty89
 
 
damian 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-01-2011, 18:26   

obawiał, albo to taki mechanik, co nie miał torxa z dziurką :wink: ja też nie miałem, musiałem nawiercać dziurkę, ale warto było, druciki były czarne :shock: nie miało to prawa dobrze działać. dzięki za opis :564:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo