regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
ukaszu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 42 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 08-09-2009, 10:59 regulacja zaworów
|
|
|
Jeśli temat o który pytam jest gdzieś na forum to wklejcie mi go a jeśli nie to czy to prawda że wypadałoby wyregulować zawory w silniku 1,7 przy przebiegu 150.000. Jeśli tak to prosiłbym o jakieś materiały z parametrami jak je wyregulować. |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 08-09-2009, 11:18
|
|
|
jak mechanikowi się spytałem o regulacje to stwierdził ze puma ma autoregulacje zaworów tz hydrauliczne popychacze gdy olej jest zimnawy można delikatnie słychać zawory a jak się delikatnie rozgrzeje to nie powinno być żadnych oznak cykania zaworów
w tym silniku nie ma regulacji blaszkowych jak w innych autach
do poczytania
http://www.motofakty.pl/a...zaworowych.html |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
ukaszu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 42 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 08-09-2009, 11:27
|
|
|
Ja już dawno przeczytałem gdzieś że właśnie w 1,7 powinno się wyregulować a w 1,4 nie a pytam bo mam już 149 tyś przebiegu i mnie to ciekawi. |
_________________ Jeśli czasami spotkamy się z nią na ulicy, to podziwiajmy ją i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającej Pumy, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 08-09-2009, 11:35
|
|
|
niby co 150 tys
podobnie jak w mondeo i fiestach . zadam ci pytanie słyszysz mocno zawory w swoim aucie jak jest zimne |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 08-09-2009, 14:32
|
|
|
ivek napisał/a: | słyszysz mocno zawory |
Przez zimę to słysze ze silnik inaczej zapala i inaczej chodzi przez chwilę aż sie zagrzeje, natomiast latem nie ma znacznej różnicy. |
_________________
|
|
|
|
|
ukaszu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 42 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 08-09-2009, 17:00
|
|
|
Ja mam podobnie na zimnym silniku słychać przez kilka sekund zawory ale jak się nagrzeje to już jest cichutko. |
_________________ Jeśli czasami spotkamy się z nią na ulicy, to podziwiajmy ją i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającej Pumy, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-09-2009, 21:21
|
|
|
tak żeby rozwiać wszelkie wątpliwości wklejam tekst z TIS (technical information system) konkretnie dla silnika 1.7. Wkleił bym też rysunek budowy zaworu ale nie mogę go skopiować.
Valve train
Two overhead camshafts are driven by the crankshaft via a timing belt. They control the valves via tappets and adjustment shims.
The valve clearance should be checked every 150,000 km.
The timing belt should be renewed after 150,000 km or 10 years.
The tappets are mechanical bucket tappets.
The valve adjustment shims are located underneath the bucket tappets.
This arrangement has the following advantages:
— smaller and therefore lighter adjustment shims.
— the weight of the moving parts in the valve train is reduced.
— the valve train is more stable at high engine speeds.
The valve stems are nitration-hardened and the valve seats are reinforced.
The exhaust valves are made of two different materials (two different alloys for the valve stems and the valve heads). |
|
|
|
|
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 09-09-2009, 06:32
|
|
|
najlepiej to zaobserwować w fiestach mkIII i IV z dużym przebiegiem jak im chodzą zawory tam nie ma samoregulacji tylko regulacja płytkowa
jak jest zimno to każdym nawet prawie nowym aucie słuchać zawory jak olej nie jest rozgrzany |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-09-2009, 17:12
|
|
|
ivek napisał/a: | tam nie ma samoregulacji tylko regulacja płytkowa |
podobnie jak w pumie,
zarówno 1,7 jak i 1,4 jest regulacja płytkowa a nie samoregulacja
poszukaj na forum, o tym już BYŁO
pozdro |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11-09-2015, 14:58
|
|
|
Jaka regulacja jest w silniku 1.6? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|