Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworów
Autor Wiadomość
ukaszu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 42
Skąd: Nisko
Wysłany: 08-09-2009, 10:59   regulacja zaworów

Jeśli temat o który pytam jest gdzieś na forum to wklejcie mi go a jeśli nie to czy to prawda że wypadałoby wyregulować zawory w silniku 1,7 przy przebiegu 150.000. Jeśli tak to prosiłbym o jakieś materiały z parametrami jak je wyregulować.
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 08-09-2009, 11:18   

jak mechanikowi się spytałem o regulacje to stwierdził ze puma ma autoregulacje zaworów tz hydrauliczne popychacze gdy olej jest zimnawy można delikatnie słychać zawory a jak się delikatnie rozgrzeje to nie powinno być żadnych oznak cykania zaworów
w tym silniku nie ma regulacji blaszkowych jak w innych autach

do poczytania
http://www.motofakty.pl/a...zaworowych.html
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
ukaszu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 42
Skąd: Nisko
Wysłany: 08-09-2009, 11:27   

Ja już dawno przeczytałem gdzieś że właśnie w 1,7 powinno się wyregulować a w 1,4 nie a pytam bo mam już 149 tyś przebiegu i mnie to ciekawi.
_________________
Jeśli czasami spotkamy się z nią na ulicy, to podziwiajmy ją i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającej Pumy, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 08-09-2009, 11:35   

niby co 150 tys
podobnie jak w mondeo i fiestach . zadam ci pytanie słyszysz mocno zawory w swoim aucie jak jest zimne
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 08-09-2009, 14:32   

ivek napisał/a:
słyszysz mocno zawory


Przez zimę to słysze ze silnik inaczej zapala i inaczej chodzi przez chwilę aż sie zagrzeje, natomiast latem nie ma znacznej różnicy.
_________________

 
 
 
ukaszu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 42
Skąd: Nisko
Wysłany: 08-09-2009, 17:00   

Ja mam podobnie na zimnym silniku słychać przez kilka sekund zawory ale jak się nagrzeje to już jest cichutko.
_________________
Jeśli czasami spotkamy się z nią na ulicy, to podziwiajmy ją i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającej Pumy, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-09-2009, 21:21   

tak żeby rozwiać wszelkie wątpliwości wklejam tekst z TIS (technical information system) konkretnie dla silnika 1.7. Wkleił bym też rysunek budowy zaworu ale nie mogę go skopiować.

Valve train

Two overhead camshafts are driven by the crankshaft via a timing belt. They control the valves via tappets and adjustment shims.

The valve clearance should be checked every 150,000 km.

The timing belt should be renewed after 150,000 km or 10 years.

The tappets are mechanical bucket tappets.

The valve adjustment shims are located underneath the bucket tappets.

This arrangement has the following advantages:

— smaller and therefore lighter adjustment shims.

— the weight of the moving parts in the valve train is reduced.

— the valve train is more stable at high engine speeds.

The valve stems are nitration-hardened and the valve seats are reinforced.

The exhaust valves are made of two different materials (two different alloys for the valve stems and the valve heads).
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 09-09-2009, 06:32   

najlepiej to zaobserwować w fiestach mkIII i IV z dużym przebiegiem jak im chodzą zawory tam nie ma samoregulacji tylko regulacja płytkowa

jak jest zimno to każdym nawet prawie nowym aucie słuchać zawory jak olej nie jest rozgrzany
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-09-2009, 17:12   

ivek napisał/a:
tam nie ma samoregulacji tylko regulacja płytkowa


podobnie jak w pumie,
zarówno 1,7 jak i 1,4 jest regulacja płytkowa a nie samoregulacja

poszukaj na forum, o tym już BYŁO :568: :razz:

pozdro
 
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 11-09-2015, 14:58   

Jaka regulacja jest w silniku 1.6?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo