Wysłany: 05-01-2008, 15:42 Układ dolotowy i wydechowy co polecacie???
Cześć jestem tu nowy, zastanawiam się nad układem dolotowym do swojej pumy 1,7, co proponujecie ?? myślałem nad zestawami K&N 57i, coś z półki Apexi lub Pipercross, kto u Was ma najlepiej zrobiony dolot??? myśle to zgrać z wydechem, w stylu N1 Apexi, co myślicie na ten temat?? myślał może ktoś nad zmienieniem faz rozrządu które rozkręcałyby silnik od dolnych obrotów kręcac cały czas do góry na tym samsym stopniu obrotów do mocy i momentu ?? wytłumacie coś jeśli możecie bo ja sie nie znam na tym wougle
Pozdro dla wszystkich Kociaczków w Pumach no i niech będzie kocurów też
zoharek [Usunięty]
Wysłany: 05-01-2008, 16:37
Jeśli chodzi o dolot, to optymalnie kolektor dolotowy z FRP (~450 funtów), jeśli chodzi o wydech to kolektor 4-2-1 (100-300 funtów) i już będzie miło
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 132 Skąd: Kraków
Wysłany: 05-01-2008, 17:15
Mariooo, rozkręcić silnik to oczywiście można tylko potem... ciężko skręcić do kupy
a tak poważnie to nie da się zmienić tak faz żeby silnik miał pełną moc w całym zakresie obrotów (bo chyba o to Ci chodzi?)
Jamaha w Pumci jest już tak "dokręcona" że tylko dość "głęboki" tuning jest w stanie coś więcej wyciągnąć z tej pojemności, ale nie zagłębiaj się za bardzo (droooogo)
Poza tym to ciągle będzie Benzynka, Diesel ciągnie zawsze od niższych zakresów, ale jego za to nie rozkręcisz jak pumci do 7000obr , no chyba że będziesz go chciał zabić
A tak BTW to polecam ci dział "KILLS", po jego lekturze dojdziesz do wniosku że więcej mocy ci raczej nie potrzeba
Co do dolotu jak nie zmienisz przepustnicy na większą to raczej inwestowanie w bardzo drogie filtry raczej nic ci nie zmieni, zestawik K&N jest wystarczający według mojego zdania, zresztą tak samo jest z wydechem bez kolektora wydechowego 4-2-1 jak mówi ZOHAREK wiele różnicy niema poza dźwiękiem i ceną....
Co do zmiany fazy rozrządu zależy do czego auta używasz i jak jeździsz, bo seryjnie jest ustawiony najbardziej optymalnie... bo seryjny wałek ma za małe czasy otwarcie by w całym zakresie mieć sporą moc...
Nim powiem więcej na seryjnych wałkach, reguluje się tylko wałek wydechowy, z którym zmienia się od razu zapłon....
Kiedyś widziałem seryjnego focusa 1,6 z opóźnionym zapłonem i goście mówili że byli bardzo zaskoczeni to co jest wstanie zmienić minimalne przekręcenie wałka...(ok. max 4 stopni według zaleceń) ale niema nic za darmo na niskich obrotach jest bardzo słaby i mułowaty a na wysokich moc wzrosła dobry patent tylko na ¼ ale na miasto tragedia bo sam mam foczke 1,6 i ona seryjna już jeździ jak padaczka na niskich....
Za to przyspieszenie fazy to niezła sprawa na miasto moment obrotowy znacznie wzrasta i na najniższych obrotach ale maxymalna moc bardzo spada.... i tu by się przydały porządne wałki....
Tak dla zobrazowania całej sprawy mały wykres porównawczy faz zapłonu tylko bez śmiechów bo to z malcu... sam to przerabiałem przez 4 lata... już w malcu można zyskać 3hp a podobno w mustango v8 10hp!!
ps jak już komuś się będzie chciało bawić w takie sprawy to niech lepiej z fachowcem od tych spraw pogada by nie przesadzić, można silnik rozwalić jak zawory się z tłokiem zderzą i może wystąpić spalanie stukowe...
Mamy w swoich szeregach klubowicza, który trochę grzebnął w silniku. Jakiś czas temu stwierdził, że gdyby miał to robić jeszcze raz to woli od razu zrobić swopa...
Ten silnik jest tak dobrze zestrojony, że zbyt dużo się nie uzyska (pomijam turbo). Poza tym w 1.7 są zmienne fazy rozrządu, a to trudniejsze do zestrojenia, niż zwykły rozrząd.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
Wysłany: 05-01-2008, 22:24
zgadzam się z kolegą dr.Killer w seryjnych silnikach 16 zaworowych są zbyt krótkie czasy otwarcia aby można było znacznie i bezpiecznie podnieść jego osiągi. Gra nie warta świeczki gdyż wydasz sporo kasy i znacznie spadnie żywotność silnika, lepszym rozwiązaniem jest jak pisze Opoya przełożyć motor ewentualnie turbo z minimalną ingerecją w silnik ale to już kupa kasy... suma sumarów jeśli pumka ma Ci służyć jako dup* to nie ma sensu kombinować ... Łasia
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 14-01-2008, 14:46
inne wałki, mocniejsze sprężyny zaworowe, wypolerować kanały które się da
sztywny dolot z nierdzewki coby sobie powieterze spokojnie bez zawirowań wpadało , stożek
wywalić recylkulację spalin (EGR)
obliczyć i wykonać porządny wydech
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum