Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 09:59
Sportowa uszczelka pod głowicę i planowanie głowicy
Autor Wiadomość
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 27-03-2006, 20:19   Sportowa uszczelka pod głowicę i planowanie głowicy

Pytanie do osób znających się na rzeczy... Co daje sportowa uszczelka pod głowicę? W czym jest lepsza od seryjnej? Czy jest sens montażu w seryjnym silniku czy dopiero w dłubanym?

Pytam bo w firmie Tomson pojawiły się sportowe uszczelki pod głowicę firmy Cometic do Pumy z silnikiem 1,7 http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232424.html
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-12-2006, 09:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-03-2006, 22:53   

z tego co widze jest wyzsza , a wiec zwieksza sie pojemnosc i skok
tak mi sie wydaje
ale nie jestem pewien
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2006, 00:05   

A ile ma oryginalna uszczelka? :roll: Ta ma 0.25...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 28-03-2006, 00:21   

wedlug mnie nie ma sensu bo zmiejsza sie kompresja jak sie nic nie dlubalo...tak mi sie wydaje :roll:
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2006, 00:27   

Pod warunkiem, że uszczelka jest rzeczywiście grubsza. IMO (ale mogę się mylić) jest właśnie ciensza. Wówczas kompresja będzie większa bez dłubania w samym silniku.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 28-03-2006, 09:31   

?! Paranoja :) Coś takiego jak "sportowa" uszczelka pod głowicę w ogóle nie istnieje! Na dodatek często w silnikach budowanych tylko i wyłącznie do sportu, głowicę dopasowuje się do bloku silnika tak dokładnie, że w ogóle nie zakłada się uszczelki. Ponadto uszczelką nie "reguluje się" stopnia sprężania ani wielkości komory spalania! Jeśli już to "odpręża się" jednostkę napędową poprzez zmianę czasu otwarcia zaworów, albo "dopręża" przez planowanie głowicy. IMHO taka "sportowa" uszczelka to tylko próba wyciągnięcia kasy!!!
 
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 28-03-2006, 09:56   

Zgadzam się z Bankowym :!:
Sportowy to może byc wałek rozrządu, głowica zplanowana, ale nie uszczelka...
Pewnie, że lepiej kupić "firmową" uszczelkę, ale jak dla mnie - nie ma czegoś takiego jak typowo-sportowa uszczelka pod głowicę... 8)
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 28-03-2006, 12:00   

Nie jest przypadkiem tak, że te "sportowe" uszczelki są w jakiś sposób bardziej wytrzymałe? Może są z innych materiałów niż seryjne? Z tego co czytałem to tak właśnie jest...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 28-03-2006, 12:05   

W całej uszczelce tego typu najistotniejsze są fragmenty, które wykonuje się z aluminium/miedzi bądź z odpowiednich stopów tych metali. Chodzi o odpowiednią plastyczność przy montażu (w celu zapewnienia szczelności) oraz dobrą przewodność cieplną połączoną z odpornością termiczną. I właśnie te dwa metale i ich "pochodne" nadają się do tego celu najlepiej. Jedyna możliwa różnica tkwi w zastosowaniu nieco innego stopu. Ale efekt końcowy można nazwać co najwyżej "kosmetycznym".
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2006, 13:20   

Przyznam, że mnie też zdziwiła "sportowość" takiej uszczelki :roll:
Czego to ludzie nie wymyślą :mrgreen:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2006, 13:48   

No cóż, jak ma się za dużo pieniędzy i się nie wie, co z nimi robić, to taka uszczelka za 170 zł. napewno nie zaszkodzi :mrgreen: .
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 28-03-2006, 13:55   

Cena nie jest zła jak za dobrą uszczelkę. Jednak kretyństwem byłoby samo wymienianie jej, tylko po to, żeby mieć "lepszą", w sytuacji, gdy specjalnie w tym celu ściąga się głowicę!
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-03-2006, 15:08   

W takim razie może ktoś powie mi ile można splanować głowice w pumie?
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 28-03-2006, 15:24   

Pusia napisał/a:
No cóż, jak ma się za dużo pieniędzy i się nie wie, co z nimi robić, to taka uszczelka za 170 zł. napewno nie zaszkodzi


Jest tańsza od Fordowskiej...

Bankowy napisał/a:
Jednak kretyństwem byłoby samo wymienianie jej, tylko po to, żeby mieć "lepszą", w sytuacji, gdy specjalnie w tym celu ściąga się głowicę!


Nikt tu nie mówi o wymianie dla wymiany... Skoro jest bardziej wytrzymała i ktoś planuje dalsze dłubanie w silniku to może warto np. przy planowaniu głowicy wymienić uszczelkę...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 29-03-2006, 07:26   

Nie tylko przy planowaniu, ale przy KAŻDYM ściągnięciu głowicy MUSI się założyć nową uszczelkę. Co więcej - sposób montażu i kolejność dokręcania śrub głowicy musi odbywać się w określony sposób! Później jeszcze (po kilkuset km) każdą ze śrub trzeba "dociągnąć" odpowiednim momentem, ze względu na zjawisko "płynięcia". Dlatego lepiej nie zabierać się do tego, jeśli brak doświadczenia :wink:
A ile planować głowicę? Wszystko zależy nie tylko od typu, ale wręcz egzemplarza silnika. Jednak przyjmuje się, że 1,5-2 mm przynosi już niezły efekt (choć oczywiście wszystko zależy jak "ciasno" spasowany jest silnik i ile jest miejsca między tłokami i zaworami). Pozdrówka 4 all! :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo