Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż stożka i jego wybór
Autor Wiadomość
Pain IQ
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 09:08   Montaż stożka i jego wybór

witam!
mam pytanie, czy są problemy przy montażu filtra stożkowego w pumexie? chodzi mi o to, że przepływomierz, ma takie charakterystyczne połączenie w obudową filtra standardowego.

i jeszcze jedno pytanie. czy tanie (tańsze) filtry takie jak jacky auto sport etc. za ok 40-50 pln, to syf? czy także będą spełniać swoją rolę? czy tylko brać k&n

no i jeszcze jedno pytanie...:)
co z izolacją ciepłego powietrza w komorze silnika, kiedy filtr nie posiada, zadnej obudowy i stożek ułożony jest w miejscu, gdzie wczesniej było pudło filtra standardowego.

no i jeszcze ostatnie juz na bank...czy są jakieś ważne kwestie o których warto wiedzieć przed montażem stożka w pumie? czy coś sprawia problem etc?

dzieki za pomoc

[ Dodano: 05-10-2008, 10:19 ]
o np. taki http://www.allegro.pl/ite...pregnowany.html

warto?

czy jego wymiary są ok dla pumy?
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-10-2008, 12:50   

To może ja sie spytam bardzo głupio, gdzie ten stożek się znajduje? W okolicy akumulatora czy gdzie? Jakby ktoś mógł to prosiłbym o zdjęcie z zaznaczonym miejscem położenia <lol>
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 05-10-2008, 15:28   

Pain IQ napisał/a:
czy tanie (tańsze) filtry takie jak jacky auto sport etc. za ok 40-50 pln, to syf? czy także będą spełniać swoją rolę? czy tylko brać k&n

Nie wypowiadam się, bo mam K&N. Montaż był bardzo prosty, krok po kroku wg instrukcji, nawet Niewykwalifikowana Ekipa Montażowa w składzie Passenger i ja daliśmy radę ;) .


Pain IQ napisał/a:
co z izolacją ciepłego powietrza w komorze silnika, kiedy filtr nie posiada, zadnej obudowy i stożek ułożony jest w miejscu, gdzie wczesniej było pudło filtra standardowego.

Stożek w Pumie jest w dobrym miejscu. Osłonięty jest przez akumulator. Skoro K&N nie zaleca osłony termicznej to chyba nie jest ona tak bardzo potrzebna. Ważny jest za to dolot zimnego powietrza (rura jest w zestawie K&N dedykowanym do Pumy).


trojan6 napisał/a:
gdzie ten stożek się znajduje? W okolicy akumulatora czy gdzie? Jakby ktoś mógł to prosiłbym o zdjęcie z zaznaczonym miejscem położenia <lol>

Tak, montuje się go w okolicy akumulatora. W prawym dolnym rogu -> http://img443.imageshack....1ugi0015yh4.jpg (bo to filtr powietrza)
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 13-10-2008, 09:37   

Kup se jeszcze filterek na odmę... bo jest jeszcze jeden wąż który jest w puszcze filtra
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
Pain IQ
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 07:15   

OK! mam jeszcze jedno pytanie, czy zamontowany stożek trzeba jakoś przymocować do jakiegoś stabilnego elementu, czy też spokojnie może sobie "leżeć" w miejscu gdzie była obudowa starego filtra?
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 14-10-2008, 08:35   

Pain IQ napisał/a:
czy zamontowany stożek trzeba jakoś przymocować do jakiegoś stabilnego elementu

Mój jest przymocowany, nie sam stożek a raczej ogólnie dolot. Wszystko wg instrukcji producenta ( http://www.kandn.com/inst...0210-1_inst.pdf , obrazki od 7 do 11) i przy użyciu części będących w zestawie.
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 12:08   

Kolin napisał/a:
Kup se jeszcze filterek na odmę... bo jest jeszcze jeden wąż który jest w puszcze filtra

Gdyby kupił dedykowany zestaw, to by nie musiał tego filterka zakładać.
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 14-10-2008, 12:49   

Hadzi napisał/a:
Gdyby kupił dedykowany zestaw, to by nie musiał tego filterka zakładać.


Wiem właśnie zauważyłem, że właśnie przy dedykowanym zestawie jest króciec gdzie się wąż podpina :wink:
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
Pain IQ
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2008, 12:32   

podobno właśnie nie jest to dobre rozwiązanie z uwagi, że ciepłe powietrze z odmy wraca do stożka czyli przekazuje mu ciepłe powietrze, a przecież nie o to chodzi w stożku
 
 
petosik
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2008, 14:57   

Gdyby tak było to K&N dawałby drugi mały filterek na odmę a tego nie robi. Zaufajmy tym co się tym zajmują profesjonalnie. Jeśli chodzi o rozmiar filtra K&N to w Pumie większego nie trzeba i należy pamiętać o tym, że jak coś jest do wszystkiego to jest do ...
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 16-10-2008, 19:45   

a mnie właśnie zawsze zastanawiało co w tym dobrego ze wcześniej wypluty olej znowu ma lecieć przez przepustnice... i jestem przeciwny temu rozwiązaniu.
Jestem ZA podłączaniem odmy pod osobny filterek.
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-10-2008, 10:32   

Speedy napisał/a:
a mnie właśnie zawsze zastanawiało co w tym dobrego ze wcześniej wypluty olej znowu ma lecieć przez przepustnice... filterek.


Ja zostawiłem u siebie odmę w starym miejscu - w dolnej obudowie filtra powietrza :-) Też nie wydaje mi się sensowne takie rozwiązanie. Natomiast w fabrycznym miejscu jest taka gąbka która śmiało może robić za filterek dla odmy.
 
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17-10-2008, 19:05   

Speedy napisał/a:
a mnie właśnie zawsze zastanawiało co w tym dobrego ze wcześniej wypluty olej znowu ma lecieć przez przepustnice... i jestem przeciwny temu rozwiązaniu.
Jestem ZA podłączaniem odmy pod osobny filterek.


tego samego zdania jestem.
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
Danieloon 

Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 398
Skąd: Stawiszyn/Kalisz
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 27-10-2008, 15:03   

Tak się zastanawiam nad filtrem na odme. Może mi kotoś pomóc i pwiedzieć jakią średnice ma ten filter na odme i jaką średnice dolotu? bo chce kupić i nie wiem jaka tam średnica jest?
Pozdrawiam.
_________________
Danieloon
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 27-10-2008, 15:46   

Danieloon napisał/a:
Może mi kotoś pomóc i pwiedzieć jakią średnice ma ten filter na odme

jeśli powiesz że chcesz filtr na odmę to da ci koleś odpowiedni, bo rozmiar raczej jest tylko jeden
Danieloon napisał/a:
jaką średnice dolotu

pisze, poszukaj
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo