Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 18:48 |
Poziom oleju |
Autor |
Wiadomość |
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 23-02-2005, 18:29 Poziom oleju
|
|
|
Witam 2 miechy temu jak kupiłem pumexa zmieniłem olej ...
2 tygodnie temu przed wyjazdem na na narty sprawdziłem stan na bagnecie na zimnym silniku
wyszło poniżej minimum, pojechałem 20 km do stacjj, sprawdzam jeszcze raz olej na gorącym silniku ( czyli zmieniona gęstość oleju pod wpływem ciepła plus to że olej rozchodzi sie po wszystkich elementach silnika ) na bagnecie wskazuje maximum ... mysle noo dobra musi być dobrze ...
wróciłem ( zrobiłem ponad 1000km ) i pojechałem do mechanika on też w wielkim szoku że tak jest i powiedzial ze widocznie tak musi być ...
a jako że jestem pedantem jezeli chodzi o mój samochód to wole mieć pewność
jak ktoś sprawdzi to będe wdzięczny |
_________________ powered by 215/40/17 Potenza |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 26-12-2006, 23:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23-02-2005, 18:51
|
|
|
poziom oleju sprawdzasz tylko na zimnym silniku,jezeli jest za malo to musisz dolac.Brakuje to brakuje,nalezy dolac.Jak przejedziesz 1000km to poziom na goracym moze Ci pokazac max a czasem bedzie nadal min.(zalezy od rozprowadzenia sie oleju, lub polozenia na jakim stoi samochod hehe) wiec nigdy nie sugeruj sie gorącym silnikiem,a tak na marginesie to nie wiem co za baran mechanik pierd.... takie bzdury ze widocznie tak powinno byc.Na gorącym silniku to masz spuścic olej a nie sprawdzac |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2005, 21:03
|
|
|
Olej sprawdza się zawsze przy zimnym silniku - więc Ksolk dobrze napisał, że mechanik to d... Lepiej jego warsztat omijaj z daleka, bo strach pomyśleć co jeszcze taki 'specjalista' może wymyśleć
PS. sprawdź, czy nie jest mokry na zewnątrz filtr oleju - złe jego założenie przy wymianie oleju może powodowac ubytki. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 23-02-2005, 22:16
|
|
|
ok i ja tak również myślę ale powiedzcie mi jak to kurna możliwe, że na cieplym gdy olej sie rozchodzi po silniku to na bagnecie go przyrasta ?? jak dla mnie to powinno być odwrotnie
cholera sie wkurzyłem mam nadzieje że nic mojej kotce nie będzie |
_________________ powered by 215/40/17 Potenza |
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 24-02-2005, 12:22
|
|
|
no normalnie,olej jest rozwalony po całym silniku,rowniez dotyka bagnetu wiec badnet jest caly mokry |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 06-05-2005, 11:53
|
|
|
witam
mam taki sam problem co ty czarny
jak kupilem pumke i przejechalem 13000km i sprawdzilem na bagnecie to olej byl na minimum wtedy stan licznika wykazywal niecale 95000km wiec dolalem oleju na full i jezdzilem dalej teraz mam przejechane 96500km i na bagnecie poziom oleju spad prawie do minimum czemu tak sie dzieje ?? czy ktos moze doradzic ?? a moze tak musi byc ?? autko bylo serwisowane w niemczech i nie bylo katane bo jezdzila nim jakas babka 60 letnia. |
|
|
|
|
Mlody77 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2005, 21:44
|
|
|
u mnie tez na miarce wariuje troszke ale szykuje sie do wymiany bo odkad sprowadzilem to nie wymienialem...I mam do was pytanko bo nie mam nigdzie ulotki na jakim OLEJU jezdzi Mozecie mi doradzic na jakim jezdzicie Bo u mnie znajac zycie pojade do sklepu i kupie Bardzo Dobry.....ale mysle ze lepiej zapytac i sie upewnic...... |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-05-2005, 00:26
|
|
|
Oryginalny u mnie był 5W30, a teraz wlałem ten sam co Pass Mobil 1 5W50 Rally Formula |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
INCIO
CKP & KFP LUBLIN
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 65 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-05-2005, 08:39
|
|
|
czarny napisał/a: | sprawdzam jeszcze raz olej |
1. Rozgrzewasz sliniczek do normalnej temperatury (jedziesz na krótką wycieszkę )
2. Ustawiasz autko w poziomie (ja to sprawdzam na pojemniku płynu chłodzącego - ma poziomy z obu stron i można porównać)
3. Czekasz około 15 minut aż olej spłynie.
4. Wyciągasz bagnet i wcierasz go czymś czystym.
5. Wkładasz bagnet do silnika i czekasz 5 sekund, wyciągasz i sprawdzasz - ten drugi pomiar to ten właściwy.
Temat z olejem jeszcze wczoraj był na forum "Jaki olej?" ale dzisiaj już go nie wiedzę. Tam było napisane kto i czego używa. Większość syntetyczny Mobil 1 5W50.
Przygotuj się na częste dolewanie Fordy lubią olej |
_________________ SZEROKIEJ DROGI Gość! Polecam wynajem i dzierżawa domen i stron internetowych.
|
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 09-05-2005, 10:02
|
|
|
incio czemu mamy szykowac sie na czeste dolewanie oleju ?? czyżby silnik pimki pobieral olej ?? |
|
|
|
|
Mlody77 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2005, 10:06
|
|
|
No dzieki za Odp.... Co do tego ze lubi OLEJ to sie nie zdziwie....Wkoncu cos za cos! wczesniej mialem Tygrysa i tez go karmilem Takze nie ma sie co martwic,grunt zeby dyma nie puszczal !!! A wymianka mnie i tak czeka bo jest juz zrobione 9tys. na tym oleju |
|
|
|
|
INCIO
CKP & KFP LUBLIN
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 65 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-05-2005, 10:11
|
|
|
chapter322 napisał/a: | czemu mamy szykowac sie na czeste dolewanie oleju |
Rozmawiałem o tym ostatnio z Dietih'em. Jeżeli jeździsz Pumką spokojnie, to oleju starcza na długo, ale gdy ciśniesz od czasu do czasu lub ogólnie jeździsz agresywnie, to Pumki lubią brać dużo oleju.
Na przykład podczas wyjazdu do Warszawy na Bemowo, przy dość agresywnej jeździe, po przejechaniu (w moim przypadku łącznie około 500km jednego dnia) poziom oleju z MAX obniżył się na równe MIN - może powienienem się zacząć martwić taką konsumpcją oleju?
Także już conajmniej dwie osoby zauważyły tę samą tendencję Pumki do zwiększonej konsumpcji oleju. Pewnie to też zależy od tego jaki olej stosujesz. Inni musieliby się wypowiedzieć na ten temat, żeby można było wyciągać głębsze wnioski Pozdrawiam. |
_________________ SZEROKIEJ DROGI Gość! Polecam wynajem i dzierżawa domen i stron internetowych.
|
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-05-2005, 11:33
|
|
|
U mnie też łyka sobie od czasu do czasu oleju Ponoć w Fordach to normalne. Nie jest to japończyk, także wykonanie silnika trochę inne... |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 09-05-2005, 14:48
|
|
|
juz myślałem ze to cos niepokojącego ale jesli wszystkim tak sie dzieje to luzzzzz. |
|
|
|
|
|