przewody gumowe "trójnik" |
Autor |
Wiadomość |
fpuma [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2008, 23:27 przewody gumowe "trójnik"
|
|
|
hej, mam pewien problem otóż juz pare dni temu pisałem o problemie z obrotami, puma gaśnie na wolnych obrotach, sprawdziłem sonde (wymiana), przeczysciłem silnik krokowy, ale to nic nie pomogło, wkońcu doszedłem i mam nadzieje że to jest przyczyna objawów
......... przepływomierz, dalej silnik krokowy i dalej znajduje się pewien "rozdzielacz" nie wiem jak to fachowo nazwać, są trzy przewody gumowe, w jednym jest dziura że moge włożyć palec a na drugim podłużne peknięcie (dodam że słychać zasysane powietrze lub też wypuszczane) tu pojawia sie 1 pytanie:
- czy to może byc przyczyna objawów?
i kolejne
- gdzie dostać takie przewody, jak fachowo je nazwać? mechanik mi powiedział że ich koszt może być duży, albo poszukać na szrocie, czy mozna je czymś zamienić?
z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-08-2008, 10:10
|
|
|
fpuma, daj fotke jak możesz..może coś wymyślimy |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-08-2008, 09:42
|
|
|
to ja mam przy okazji jeszcze takie pytanie mam (żeby nie tworzyć nowych postów) dwa przewody od tego trójnika idą pod kolektor dolotowy a trzeci idzie do białego krućca który zamontowany jest na takiej czarnej, chyba plastikowej puszce. pytanie moje jest takie: do czego jest ten cały system i czy zapchanie się go może np spowodować zamulanie silnika.
ps. napewno jeżeli przewody mają dziury to bez względu na to co to jest to powietrze jest zasysane do silnika po za przepływomierzem a co za to idzie do silnika dostaje się inna mieszanka niż zaplanował to komputer co napewno będzie miało wpływ na pracę silnika.
Pozdro |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2008, 07:21
|
|
|
wojteks sądzę że mówisz o ODMIE - powinna być wetknięta poniżej filtra powietrza czarna plastykowa pucha |
_________________
|
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-08-2008, 08:27
|
|
|
adrianus ty mówisz o czarnym gumowym przewodzie odchodzącym od pokrywy zaworów do dolnej części airbox'a a ja mówię o czymś co jest przykręcone do bloku silnika i schowane jest pod metlową częścią kolektora ssącego (bardzo ciężki dostęp - żeby to wyjąć trzeba rozkręcić zały kolektor) i właśnie moje pytanie jest takie: co to jest i do czego służy??? |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2008, 08:35
|
|
|
zapodaj foto będzie nam łatwiej |
_________________
|
|
|
|
|
amadeusz
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 39 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 01-09-2008, 19:36
|
|
|
To jest zawór wolnych obrotów i dochodzą tam własnie te przewody tzw. trójnik...
A dokładnie ze zdjęciami będzie łatwiej....
No i na dokładkę to jest koło przepustnicy i warto to też czasami wyczyścić....
A zwór wolnych obrotów niestety także bo jest za blisko zaworu zwrotnego spalin ..bleee.... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|