Na wstepie witam wszystkich. Od niedawna jestem właścicielem Pumy 1.7, i napotkałem taki oto problem...,gdy wciskam sprzęgło jest cisza,a gdy wyciskam i stoi na biegu jałowym słychać szumy,znajomy mi powiedział że jest to łożysko oporowe w skrzyni biegów....,tak poza tym mam kilka pytań ponieważ auto jest nowe a jeszcze nie bardzo jestem w temacie..
1. Ile kosztuje takie łożysko wraz z simeringiem?
2. ile kosztuje zestaw zaworów i czy pasują one od innego forda? (musze wuymienić uszczelkę ponieważ poci się spod klawiatury)
3. Czy przy zmianie uszczelki konieczne jest planowanie głowicy?
Liczę na Wasze wypowiedzi, pozdro
Tomu [Usunięty]
Wysłany: 27-05-2008, 20:34 ....
Odnośnie łożyska dociskowego,to zazwyczaj wymienia się je razem z tarczami. Nie opłaca się inaczej, bo koszt samego rozebrania sprzęgła jest dośc znaczny. Jeśli znajdziesz niedrogiego mechanika, to w kwocie ok. 1 tys. zł powinno się zamknąć. Pamiętaj,że szumiące łożysko oznacza że niedługo się ono po prostu rozpadnie - zazwyczaj gdzieś na środku drogi, w najmniej oczekiwanym momencie... Tak więc nie opłaca się ryzykować. Nie rozumiem natomiast za bardzo o co Ci dokłądnie chodzi z tymi zaworami? Wycieki oleju spod pokrywy zaworów,to dośc częsta i niegroźna usterka - nie mająca nic wspólnego z wymianą zaworów czy planowaniem głowicy.
Mi szumiało tak nawet po wymianie. W każdym samochodzie inaczej silnik pracuje z wciśniętym sprzęgłem i bez sprzęgła. No chyba że ten szum jest już intensywny.
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
Błażej, uzupełnij profil (szczególnie o dane Pumy) i przedstaw się w odpowiednim do tego dziale.
Nie wiadomo jaki masz silnik w Pumie, ale jeśli 1.7, to głowicy w tym silniku się nie planuje.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Błażej [Usunięty]
Wysłany: 28-05-2008, 11:10
Dobrze, juz poprawiłem:) Powie mi ktoś ile kosztuje takie łożysko wraz z simmeringiem?
P.S Czy takie delikatnie ''cykanie'' z silnika to już taki urok tych silników 1.7zetec? (biorę pod uwagę pracę silnika Fiesty) Bo jestem straszny panikarz, bo wymysliłem sobie ,że zawory itd..., te silniki maja tak chodzić?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007 Posty: 249 Skąd: Wiry/Poznań
Wysłany: 29-05-2008, 19:27
Delikatne cykanie to moim zdaniem urok tych silników, sam się tym przejmowałem po zakupie pumeksa.
_________________
Błażej [Usunięty]
Wysłany: 29-05-2008, 20:46
Benon, to mnie trochę podbudowałeś:) A więc to zostawmy na bok, zresztą silnik fiesty chodzi jak śrutownik niezależnie od przebiegu,a autka chodzą...
Druga sprawa dotycząca silnika to delikatne gwiżdzenie, piszczenie,takie szumiące piszczenie. (nie wiem jak to określić) Może któraś pompa? Wie ktoś? Pozdrawiam wszystkich
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
Wysłany: 29-05-2008, 22:26
może któraś rolka, pompa wody, albo pasek rozrządu ociera ci o obudowę... daj sobie spokój z opisywaniem dźwięków i podjedź poprostu do dobrego mechanika i w 5 minut będziesz wiedział wszystko.
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG...
Błażej [Usunięty]
Wysłany: 29-05-2008, 22:47
Rozrząd zmienię na ''dzień dobry'' ,dopilnuję tego, dzięki za odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum