Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 17:08 |
Luzy itp |
Autor |
Wiadomość |
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 06-04-2005, 19:37 Luzy itp
|
|
|
Tak jak w temacie!U mnie cały czas tak jakos dziwnie było,ale teraz zaczynam się nad tym zastanawiać a mianowicie:podczas jazdy samochód mam jakiś taki luźny,mówie tu o zawieszeniu a może raczej układzie kierowniczym.Zawsze tak miałem,co troche to robie kompletną diagnostyke całego przodu,jest idealnie!Oczywiście ja nie uwierzyłem i odwiedziłem kolejne 2 stacje diagnostyczne(w czym jedna ASO)i nawet w ASO powiedzieli ze jest idealnie i przesadzam!Jeżeli u was jest podobnie to się uspokoje.Szczególnie chodzi o odczucia na kole kierownicy,nie wiem jak to okreslic,na nierównosciach jedzie się tak jakoś luźno.Jeżeli ktoś z was ma podobnie będzie wiedział o co mi chodzi.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-04-2005, 19:42
|
|
|
Chodzi ci o to, że masz uczucie jakby na nierównościach w zakręcie przeskakiwał lub ślizgał sie? |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 06-04-2005, 19:51
|
|
|
Własnie coś w tym rodzaju,osoba która nigdy nie jeździła pumą odbiera to jak jakieś luzy. |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-04-2005, 20:03
|
|
|
U mnie jest to samo, a zawieszenie miałem robione jesienią. To uślizgiwanie to chyba tylko złudzenie. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
piXi
gupek
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-04-2005, 21:10
|
|
|
ja zrzucilem to na wiatr i koleiny
jakos pumka bardzo czula jest na wiatr... szczegolnie jak sam jade ... |
_________________ --- |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 06-04-2005, 21:10
|
|
|
Wiem o co Ci chodzi... ciężko to opisać... dodam jeszcze, że po założeniu rozpórki właśnie to uślizgiwanie zmniejszyło się tak, że aż byłem zaskoczony... zrobiła się sztywniejsza i stabilniejsza w zakrętach. |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 07-04-2005, 10:10
|
|
|
mam to samo, ale jak juz zostało powiedziane to jest tylko złudzenie |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2005, 11:23
|
|
|
A ja mam wrażenie, że przy i powyżej 130-tu km/h kierownica się trzęsie !!! To normalne ?!
Ps. I boję się szybciej jeździć... bo myślę, że odpadnie ! |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-04-2005, 11:25
|
|
|
Sprawdź wyważenie kół i ciśnienie w oponach. . Zazwyczaj od złego wyważenia trzęsie kierownicą. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2005, 11:30
|
|
|
Dzięki, wyważali mi 2 dni temu... a jakie powinno być ciśnienie w oponach? Bo mam 2. czy coś takiego... |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-04-2005, 11:43
|
|
|
2,2 przód i 2,1 tył przy obciążeniu do 3 osób, 2,7 przód i 2,8 tył przy obciążeniu pełnym. Ja mam zawsze około 2,3 |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
INCIO
CKP & KFP LUBLIN
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 65 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-04-2005, 12:02
|
|
|
Boogie napisał/a: | 2,2 przód i 2,1 tył przy obciążeniu do 3 osób, 2,7 przód i 2,8 tył przy obciążeniu pełnym. Ja mam zawsze około 2,3 |
To wartości przy stałej jeździe powyżej 160km/h. Zakładam, że w mieście Pusia nie jeździ tak szybko (może się mylę), także przy takim ciśnieniu wytłucze się dziewczyna na tych wybojach pozimowych. Ja proponuję układ (tak jak w instrukcji):
2 - przód
1.9 - tył
względny komfort, szybciej też da się jechać |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2005, 12:24
|
|
|
Acha, no O.K.,
ja tak do 140 km/h po mieście jeżdżę... staram się nie buszować szybciej |
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 07-04-2005, 12:34
|
|
|
Jeżeli chodzi o trzęsienie kierownicą to ja tak miałem z powodu tarcz hamulcowych.Przy szybszej jeździe już się zaczynało,a przy hamowaniu to już nie wspomne a i jeszcze jeden powód(miałem wiele przejśc własnie z trzesieniem kierownicy)wada opony/opon.U mnie tak było,miałem zdeformowane opony,sprawdż również stan felg,i oczywiście wyważenie. |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2005, 12:34
|
|
|
Pusia napisał/a: | A ja mam wrażenie, że przy i powyżej 130-tu km/h kierownica się trzęsie !!! To normalne ?! |
Oczywiście, że nie jest to normalne. Jeśli sprawdzałaś wyważenie kół i ciśnienie w oponach, przyczyną może być jeszcze krzywa tarcza hamulcowa (przy hamowaniu powinno trząść bardziej) lub nawet krzywa piasta.
Ja w zeszlym roku miałam podobnie, pomogło doważenie kół na samochodzie (jakbyś chciała - mogę dać Ci namiary gdzie to robią w Warszawie). |
|
|
|
|
|