Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapalająca sie kontrolka oleju na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 27-02-2008, 15:51   

Ale gdy masz rogrzany silnik i jedziesz to nie snuje się za tobą chmura siwo-niebieskawego dymu?? Jeżeli nie no to za bardzo nie ma się czym przejmować. Tak jak napisał Hadzi niektóre silniki biorą poprostu trochę więcej oleju. Natomist jeżeli dymi ci się ostro z tyłka (oczywiście na dobrze rozgrzanym silniku) to uszczelniacze albo pierścienie do wymiany.

tomcio piszesz że na 3tyg dolewasz litr oleju. A ile km pokonujesz średnio w ciągu tych trzech tygodni? Jeżeli więcej niż tysiąc a Puma ci nie dymi to ja najpierw zabrałbym się za czujnik ciśnienia oleju. Bo jeżeli zapala ci się kontrolka przy dobrym stanie oleju to ja bym stawiał na rozsypanie się tego elementu.
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 16:12   

tyle ze potrzeba madrego mechanika, bo moj stwierdzil,ze to uszczelka pod glowica, nie zuwazylam,zeby sie dymilo choc moze nie przywiazywalam do tego uwagi i chyba tomcio ja bym na twoim miejscu nie brala udzialu w rajdzie, no chyba ze do tego czasu usuniesz usterke
 
 
adasieniek 


Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 388
Skąd: Złotów
Wysłany: 27-02-2008, 17:18   

u mnie też zapalała się kontrolka oleju - szczególnie jak jechałem na jakąś dalszą trasę i trochę przydepnąłem gazu. Zwykle na drugi dzień po takim wypadzie po odpaleniu zapalała się kontrolka i potem czasami jak pokonywałem jakieś wzniesienia. Też używam oleju Mobil 1 tylko, że 10W40. Oczywiście nie było żadnego wycieku ani dymu z rury. Po prostu po naprawie głowicy pumka zaczęła ostro żreć olej (ok litr/1000km). Teraz troszkę się uspokoiło i ciągnie jakieś 0,5l/1000km.
_________________

 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 27-02-2008, 23:19   

wąski napisał/a:
A ile km pokonujesz średnio w ciągu tych trzech tygodni?


około 500km, chyba że jade na poznań to wtedy ok 1500km.

Shakira napisał/a:
tomcio ja bym na twoim miejscu nie brala udzialu w rajdzie,


Myslałem juz o tym, i pracuje wlasnie nad naprawą...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-02-2008, 07:05   

Shakira napisał/a:
Hadzi napisał/a:
Alfach 156 zuzycie oleju 0.8l na 1000km
kocie,ale my pumami jezdzimy :twisted:
Mr.Maya, wczoraj wlasnie kumpel mowil mi o tym dymie z tylka i ze gdyby ubywalo mi plynu do chlodnicy to mam przekichane, ale szczerze wam powiem,ze glupieje, bo prawie kazdy ma inna teorie na ubywanie oleju i caly czas modle sie,zeby ta lampka od oleju nie zapalila sie nigdy w zyciu

o rany tomcio, napisal w tamacie o nieduzych obrotach, czyli co :?: na wiekszych tego nie ma :?:
Jesli ubywa oleju to moze byc to normalne spalanie go lub wina moze byc uszczelniaczy. plynu w chlodnicy nie bedzie ubywac jak padnie uszczelka pod glowica tylko bedzie sie mieszal z olejem. Wez przegazuj pume z rana i zobaczysz czy masz czarny dym czy nie. Koszt wymiany uszczelniaczy nie jest duzy.
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 28-02-2008, 10:49   

Mr.Maya napisał/a:
wina moze byc uszczelniaczy


Tak też powiedział mój mechanik, i powiedział ze jak bede pilnował oleju to moge tez startować w rajcie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tylko ze nie jest na 100% pewny czy to te uszczelniacze :???:
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2008, 15:38   

Mr.Maya napisał/a:
Koszt wymiany uszczelniaczy nie jest duzy.

Ile?
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2008, 18:59   

Cytat:

Ile?

i czy to da się zrobić bez zdejmowania głowicy?
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 28-02-2008, 20:26   

Nie, głowice musowo zdjąć. Mój mechanik powiedzial ze około 800zł, moze mniej...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 28-02-2008, 20:53   

moim zdaniem to będą pierścienie tłokowe, bo z tego co pamiętam jak u mnie wymieniał mechanik to mówił, że uszczelniacze są jak by je ktoś miesiąc wcześniej wymienił tzn. prawie nówki :shock: ... ogólnie twierdził że te silniki zeteca jest trudno zajeździć, no chyba że ktoś ma talent i dziwnie patrzył na mnie :twisted: suma sumarów po wymianie pierścieni przejechałem 7tys km i dolałem z 300ml :mrgreen: ...Łasia.
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
Ostatnio zmieniony przez Bacha 29-02-2008, 08:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 28-02-2008, 21:12   

Łasia, a ty ile masz juz wystukane km na liczniku :?: I jaki olej lejesz :?:
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 28-02-2008, 21:19   

130tys a leje fordowski 10w40 teraz bo wcześniej mobil1 5w50 :roll: ...Łasia
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 28-02-2008, 21:26   

Kurde, ja juz mam 147tys, i dalej leje mobil1 5W50, moze faktycznie czas sie przesiąść :?: Pozatym dzis po dolewce lapmka przestała sie zapalać...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo