obroty silnika a zmiana biegów |
Autor |
Wiadomość |
paw_chb [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2008, 20:06 obroty silnika a zmiana biegów
|
|
|
Mam dziwne pytanko
Przy jakich obrotach najczęściej zmieniacie biegi ??
Pytam bo jestem ciekaw jak jest tez najlepiej dla silnika
Ja np. zmieniam miedzy 3000 a 4000 bo wiem ze to nie jest F1 i nie można za bardzo szaleć |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2008, 21:20
|
|
|
Ja : między 2 a 3 tys. obr.
No chyba, ze sie ścigam |
_________________
|
|
|
|
|
paw_chb [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2008, 22:00
|
|
|
no ale skoro Pusia miedzy 2 a 3 tys to w ogóle nie słychać tego stozka a czytałem że masz go... |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14-02-2008, 22:59 Re: obroty silnika a zmiana biegów
|
|
|
paw_chb napisał/a: |
Ja np. zmieniam miedzy 3000 a 4000 bo wiem ze to nie jest F1 i nie można za bardzo szaleć | A co to ma do sprawy?? Mozesz zmieniac i przy 5tys biegi silnik da rade jest obliczony tak ze nie padnie. W miescie zmieniam biegi w okolicach 3 tys a na trasie gdzies w okolicach 3,5-4 tys |
|
|
|
|
zoharek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2008, 23:19
|
|
|
Ja w okolicach 2500RPM, ale jak trzeba to w okolicach 6300RPM |
|
|
|
|
markus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 11 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 14-02-2008, 23:31
|
|
|
ja kręce go wysoko bo lubię odgłos jaki wydaje mój wydeszek a po drugie przecież tam nie ma czerwonego pola hihi |
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-02-2008, 23:44
|
|
|
Ja zwykle miedzy 6 a 6,4 żartuje...zależy od humorku |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
Paola
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 11 Sie 2007 Posty: 1138 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2008, 17:52
|
|
|
paw_chb napisał/a: | no ale skoro Pusia miedzy 2 a 3 tys to w ogóle nie słychać tego stozka a czytałem że masz go... |
latem cisnę, bo lubię go słuchać, a na zimę mam filtr seryjny dlatego jeżdżę ekonomiczniej zimą. |
_________________
|
|
|
|
|
Bacha
& Łasia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 15-02-2008, 20:47
|
|
|
jak się spieszę to wysoko kręcę, a tak normalnie to w granicach momentu max. czyli 4000 obr/min ... kiedyś sprawdzałem ile się bujnie na każdym biegu do odcinki
1-60km/h
2-97km/h
3-135km/h
4-170km/h ale to tak na oko było więc jakiś błąd w granicach +, - 3km/h ... co więcej dla silnika 1.4 nie powinno się przekraczać 5500obr/min (moc max.) no i za nisko też nie jest za dobrze ... Łasia |
_________________ http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* ...
|
|
|
|
|
paw_chb [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 23:04
|
|
|
no to Bacha niezle statystyki i to jeszcze silnik 1.4
Ps. a gdzie 5 bieg?? |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 16-02-2008, 12:09
|
|
|
hmmm spotrowo sie zmienia biegi najlepiej tuz przed uzyskaniem maxymalnej mocy silnika tak żeby po zmianie biegu obroty były tuz przy wartosci maxymalnej momentu obrotowego. |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
morgan
Pioneer Car System
Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 651 Skąd: Czy to ważne :-)
|
Wysłany: 16-02-2008, 15:48
|
|
|
W 1.7 to jest silnik wysokoobrotowy więc jak go podciągniesz wysoko to mu się nic nie stanie a od czasu do czasu nawet dobrze jest mu pomieszac w silniku bo wtedy się nie bedzie zamulał. |
|
|
|
|
Volo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-02-2008, 14:36
|
|
|
"między 2 a 3 tys. obr" hm... to już wiem skąd to "aptekarskie" zużycie paliwa... a już myślałem że moja Pumcia za dużo pali (ok 10l/100km) |
|
|
|
|
|