Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
olej w skrzyni, plyn chlodniczy, olej wspomagania
Autor Wiadomość
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 06-03-2007, 20:41   olej w skrzyni, plyn chlodniczy, olej wspomagania

Mam takie pytania.

1.Czym jest zalana chlodnica w pumie mam cos rozowego ale nie jest to borygo (nawet nowe borygo)??
2.Co jaki czas wymienia sie olej w skrzyni biegow (znalazlem info ze sie go nie wymienia)
3.Co jaki czas wymienia się olej w wspomaganiu (info podobne do tego o oleju w skrzyni)

Mi sie zdawalo ze kazdy plyn co jakis czas sie wymienia.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-12-2007, 19:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
helpix 
& Ines


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 306
Skąd: Rybnik
Wysłany: 06-03-2007, 21:04   

Oj Krzysiek widzę, że szukasz roboty przy Pumeksie :D

Odnośnie płynu chłodniczego, to jest to pewnie jakiś produkt Motorcrafta. Napewno nie jest to petrygo, lecz coś pewnie składem chemicznym, aczkolwiek kilkakrotnie droższego.
Odnośnie kolorów płyny chłodniczego, to czy się mieszają to gdzieś kiedyś czytałem na ten temat lecz nie wiem gdzie to już było. Co do stażenia się płynu, to producenci różnie deklarują okres po jakim należy wymienić płyn chłodniczy. W Fordach i Oplach producent podaje, że nie wymienia się tego płyny (chore), Francuzy są bardziej rygorystyczne i podają co 3-4 lata bądź 120 tyś.km., Grupa VW podaje co 5 lat bądź 120 tyś. km.
Jednak na chłopski rozum, każdy płyn z czasem traci swoje właściwości, więc warto go wymienić co 3-4 lata.
Z regóły przy wymianach pasków rozrządu, wymienia się pompe wody, tymasmym cały płyn chłodniczy w układzie.

Odnośnie oleju we wspomaganiu, nie spotkałem się z kimś kto go wymienia. Każdy tylko dolewa tego różowego czegoś jak mu ubędzie i tyle.
Biorąc pod uwagę warunki w jakich pracuje ten olej, nie wymaga on chyba jakichś specjalnych wymian.

Odnośnie oleju w skrzyni biegów, z tego co mi wiadomo, Puma nie wymaga jego wymiany.
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-03-2007, 06:37   

Roboty to troche mam przy wymianie gum w zawieszeniu ale plyny zawsze wole miec nowe.


A mieszac mozna rozowe z rozowymi i niebieskie z niebieksimi. Rozowe to wszytko podobne do boryga i pochodne a niebieskie to glikole i pochodne.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo