Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
20-01-2007, 17:23
PUMA 1,8 16V Zetec
Autor Wiadomość
Cichy1983 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-11-2006, 10:39   PUMA 1,8 16V Zetec

Witam, poniewaz jestem zmuszony do wymiany silnika w aucie, chcialbym sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc zamontowania takiego silnika w naszej Pumie. Prosze jezeli ktos cos o tym slyszal, jezeli ma pojecie, jezeli wie ze jest to mozliwe bez jakchs przerobek, badz wie ze jest to nie mozliwe dajcie znac.. musze szybko podjac decyzje jaki silnik kupic. Nie chce 1,7 juz to przemyslalem. Nie ma do niego czesci. jedyne rozwiazanie jakie widze to 1,6 ktory z tego co wiem to pasuje, badz 1,8 ktory nie wiem czy pasuje :D

Szykalem pierscienie do 1,7 - nie wystepuja, bylem nawet w bemo motors - moga mi sciagnac nowy za 15500 zl brutto
to za duzo :(
albo dokonac regeneracji za 11000 z kawalkiem...
to takze sporo.
Prosze o pomoc w sprawie 1,8 jest to b. pilne.,.. bo koszt oleju jaki spala moj silnik wynosi 4 L / 1000 km, po wymianie gumek na zaworach, uszczelek...
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 10-11-2006, 11:10   

Hmmm. jesli chcesz silnik jakby w zastepstwie oryginalnego to moze po prostu sprzedaj tą pumę i kup kolejną? Ja np. planuje (wszystko zalezne od kasy) w przyszlym roku zrobic swap od fiesty ST 2.0 160km. wtedy ma sens dłubanie. Rozumiem ze masz dosc swojego 1.7 ale zobacz ze my wszyscy jezdzimy na takim......wiec jest duze prawdopodobienstwo ze nast. kociak bedzie mial dobry silnik.

skoro nowy silnik 1.7 chca sciagnac za 15500 to jest to cena za która mozna pume kupic (ja dalem 500 pln mniej)

zastanów się jeszcze.
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 10-11-2006, 11:15   

Snaco, Fiesta ST ma 150 KM :) .

http://www.fordfiestast.com/spec.asp
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-11-2006, 11:32   

Cichy1983, Kup silnik z jakiegos rozbitka z 2000 roku takie auta maja male przebiegi. Jakupielm auto z 2000 roku z przebiegiem 34tys. A taki silnik kupisz za okolo 2-2,5tys. Swap nie dos ze droga spraw ato bardzo klopotliwa. Duzo czasu minie zanim wszytko bedzie dobrze pracowac. Wiem to z wlasnego doswiadczenia. Ja jedynie jak bym sie teraz decydowal na swap to na 2.0 Cosworta. Bo wtedy gra warta by byla swieczni ogromny przyrost mocy propocionalny do wydatkow i problemow.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 10-11-2006, 11:41   

Mr.Maya, a ile kucy ma ten od Cosworta? i czy się zmieści? bo ten od Fiesty to wiem ze tak.
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 10-11-2006, 12:06   

Najmniejszy: Cosworth Turbo 2.0, 220 PS. Zalecany napęd: 4x4 :690: .

http://www.cosworth.com/shop_range.php?typeid=40
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-11-2006, 12:18   

Gaydek, O nim tez myslalem. Zmiesci si enapewno bo puma s1600 mial takowy silnik montowany :) . ale faktem jest zalecany naped 4x4 ale jak kogos stacv jzu na swap i i na zalorzena napedu 4x4 tez bedzie stac :D
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
foo 
W pyteczke


Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 764
Skąd: Manila
Wysłany: 10-11-2006, 12:20   

w sumie to jest pomysł na niezłe hobby, jeżeli ktoś ma kawałek niepotrzebnego garażu
kupić pumę + silink np. z Mustanga i grzebać pięć lat :D
a potem dołożyć cztery łapki oraz turbo :)
_________________
powered by peżot_kombi_diesel_automat (C) Gaydek
Heinz up, baby Heinz up!
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 10-11-2006, 12:20   

o Kurcze..............to calkiem milo.......a musi byc naped 4x4 Gaydek? Tylko czy to sie zmiesci do pumy? i nowka raczej mnie nie interesuje tylko z jakiegoś dzwona...
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-11-2006, 12:27   

Zmiesci sie bez problemu bo 1.7 jest jzu dosc duze. Moze sie jedynie okazac ze klimy nie bedzi ebo sprezarka wyleci. Ale sam silnik wejsdzie. Mozna by miec ta moc na przod ale co start bo bys niezle targal opony.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 10-11-2006, 12:27   

Snaco: zmieści się. A co do pytania o napęd... nie musi, ale IMO swap na 2.0 cosworth o mocy 220 KM powinien pociągnąć za sobą zmianę napędu FWD na 4x4. Zapewne wiesz dlaczego. BTW Chyba już o tym gadaliśmy... .

Mr.Maya: Puma S1600 miała - jak sama nazwa wskazuje - silnik o pojemności 1600 cm3 a nie 2000 cm3.

Puma S1600
Silnik - Zetec SE
Liczba cylindrów - 4
Pojemność - 1596 cc
Moc maks. - 215 KM przy 9000 obr./min.
Moc z 1 litra poj. - 134,71 KM
Skrzynia biegów - 6 biegów, skrzynia sekwencyjna
Napęd - na przednie koła (to wynikało ze specyfikacji aut S1600, bo np. Escort Cosworth miał zarówno w rajdach jak i w cywilnej wersji napęd 4x4).
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 10-11-2006, 12:42   

nie no klime to ja musze miec..........to moze lepiej 2.0 z Fiesty ST i wtedy dlubac.....sprezarka etc....?
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-11-2006, 12:51   

Gaydek, Byla jakas wwrsdja pumy z silnikiem 2.0 Cosworta z moca 300KM moze nazwe pomylilem.

[ Dodano: 2006-11-10, 12:53 ]
Snaco, 150KM fiesta 125KM puma dal 25KM chyab nie warto robci swapa. Silnik 1.7 wykrecisz do 160KM a potem masz jzu mozliwosc Turbiny. Ja zastanawiam sie na inna skrzynia. Zeby lepiej przelozyc obroty a wtedy bedzie lepiej przyspieszac. Moze wie ktos w jakim modelu forda montowali 6 biegowa skrzynie.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 10-11-2006, 12:55   

Mr.Maya: Jedyne co przychodzi mi do głowy to jeden z rally car'ów (silnik Cosworth i napęd 4x4) - coś, co nigdy nie weszło do produkcji, ale dało początek tzw. FRP body kit :) . Mam prospekt tego czegoś w domu więc looknę i w weekend podam szczegóły.
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 10-11-2006, 13:14   

Mr.Maya, hmmm wiem ze 25KM to nie duzo.......ale tak sobie patrze na Lukasa ktory mniej wiecej tyle wyciagnal z 1.7 dłubaniem..........i zapłacił koło 10000 pln . to duzo jak za 25 km. A gdyby zrobic takiego swapa to za silnik od rozbitej Fiesty dam ze 4500 pln doloze pewnie ze 2000 za robocizne a jeszcze sprzedam swój silnik za jakies 1500. Roznica w cenie kolosalna.......a ja wciaz mam ze tak powiem serie i moge dalej dłubać....dolot, wydech, wałki etc..... oczywiscie nie musze......ale podstawa dobra do dłubania i mniejsze koszty.....
ja patrzę w ten sposób
Ostatnio zmieniony przez Snaco 10-11-2006, 13:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo