Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:25
czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica
Autor Wiadomość
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 26-10-2006, 11:35   czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica

ostatnio zalałem v-power i wg była różnica ale obawiam się, że to tylko takie wrażenie psychologiczne jak myślicie czy na 98 albo v-power auto jest mocniejsze ?
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 26-10-2006, 11:43   

Już dyskutowaliśmy o tym na forum... przeszukaj trochę forum.
IMO to oczywiste, że jeśli jest "więcej paliwa w paliwie" to auto będzie trochę mocniejsze, ale różnice są tak niewielkie, że odczucie tego jest chyba niemożliwe... Może minimalnie.
W sumie wszystkie paliwa na naszych stacjach to to samo paliwo. Różnica jest taka, że Shell wlewa do V-Power swoje środki czyszczące układ paliwowy, podobnie robi BP w Ultimie i Orlen w Vervie. Jedynym paliwem sprowadzanym do Polski z zachodu jest V-Power Racing - Shell mówi, że ma 100 oktan.
Prawdopodobnie dokładne pomiary pokazałyby trochę wyższą moc na V-Power Racing.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Natali 


Dołączyła: 19 Gru 2005
Posty: 282
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 26-10-2006, 11:51   

Ja też mam takie odczucie w pumie :) Im więcej oktanów auto będzie mocniejsze. Potwierdzone jest to nawet na Gitechu potężna różnica. Na pewno nie każde auto jest mocniejsze np. do malucha zalejesz v-power i nic to nie da auto będzie słabsze
_________________
POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r

Obecnie Renaut Megane IIsport 2.0T
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 26-10-2006, 12:15   

A ja bym sie nie zgodzil...........w samochodach z nieduza iloscia kucykow wlasnie v-pover racing bedzie bearzdiej odczuwalny.....bo kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... nie wiem czy ktos robil jakies testy na zwyklym paliwie czy na VP-RACING ale ja odczuwam roznice.....nieiwelka ale zawwsze cos....
 
 
 
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 26-10-2006, 12:37   

ale !!!!!!!!!!!!!! w intrukcji pumy jest napisane : "można wlać paliwo co ma więcej oktanów niż 95 ale nie będzie różnicy w osiągach" !!!! co wy na to ?
 
 
Natali 


Dołączyła: 19 Gru 2005
Posty: 282
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 26-10-2006, 12:43   

Snaco napisał/a:
kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... nie wiem czy ktos robil jakies testy na zwyklym paliwie czy na VP-RACING

Testy robione były na civiku 180kM na paliwie Pb 98 a VP-racing różnica była potężna zarówno w czasie jazdy też jest to bardzo odczuwalne
_________________
POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r

Obecnie Renaut Megane IIsport 2.0T
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 26-10-2006, 12:44   

moim zdaniem to jakas propaganda.....bo idac tym tropem mozna by i nalac co ma mniej oktanow i tez nie bedzie roznicy w osiagach.....wiecej oktanow=wieksza moc a mniej to mniej . czyzby puma az tak sie roznila od innych aut benzynowych ze nie ma w niej roznicy jakie paliwo sie leje?!? a moze w instrukcjach wszystkich samochodow jest podobny tekst ;) i koncerny paliwowe robia nas w konia hehe ;)

[ Dodano: 2006-10-26, 13:47 ]
Natali, dzieki za sprostowanie...po prsotu moje dywagacje sa czysto teoretyczne....jakkolwiek jak widze potwierdza sie fakt ze wiecej oktanow wiecej mocy.....i juz
Ostatnio zmieniony przez Snaco 26-10-2006, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-10-2006, 14:29   

Auto Świat swojego czasu robił testy paliw. Różnice jakie tam osiągali były znikome -w granicach 1-2KM. Zmieniała sie jedynie kultura pracy silnika. Na lepszym paliwie silnik pracuje ciszej i może się wydawać, że "lżej" wkręca się. Gdyby były tak duże różnice produceni zalecali by używanie paliwa 98 i wpisywali w danych fabrycznych wyższą moc silników.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 26-10-2006, 14:49   

Snaco napisał/a:
bo kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna....

Ja mam 225km i jest równica spora.
Boogie napisał/a:
Gdyby były tak duże różnice produceni zalecali by używanie paliwa 98

u mnie nie ma mowy żeby lać 95
a dodatkowo na 95 komputer pokazuje ok 1 litr większe spalanie hehe
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 26-10-2006, 14:52   

Ksolk, auta z turbiną bardziej reagują na lepsze paliwo... Dla przykładu Focus II ST na V-Power Racing ma około 10 KM więcej! Tak przynajmniej piszą anglicy po pomiarach na hamowni.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 26-10-2006, 14:56   

Passenger napisał/a:
Ksolk, auta z turbiną bardziej reagują na lepsze paliwo...

To wiem ,ale bez turbiny mające ponad 200km też mają znaczną różnice
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2006, 15:20   

Boogie napisał/a:
Zmieniała sie jedynie kultura pracy silnika.
I dlatego moja Puma jeździ na V-Power. Dodatkowo mniej spala, na jednym baku przejeżdża więcej ok. 20-30 km. O mocy nie mówię, nie robiłam pomiarów, więc nie mam sprawdzonych danych. Moje odczucia się subiektywne, ale na pewno lepiej wkręca się na obroty.
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 27-10-2006, 07:04   

Opoya, jak to wkręca ? :686: przeciez ty tak spokojnie jezdzisz ;)
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-10-2006, 20:41   

Bo ja jestem grzeczna, grzecznie jeżdżę, ale czasami tak sobie sprawdzam jak się silnik zachowuje :694: dla zasady :701:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Gość
Gość
Wysłany: 29-10-2006, 03:57   

Witam!
Liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe, a nie "ilość paliwa w paliwie". Na pewno na 98 silnik może mieć lepszą kulturę pracy. Nie należy wlewać paliwa o niższej LO niż zalecana przez producenta silnika, w ekstremalnych sytuacjach może doprowadzić to do uszkodzenia jednostki, natomiast zawsze można wlewać paliwa o wyższej LO - w nowszych silnikach. W starszych np. maluch, 125p itp należy lać U95, lub jej odpowiedniki ze względu na wypalanie gniazd zaworowych.
Różnice w paliwach z "górnej półki" - VERVA, V-POWER itd. powodują dodatki uszlachetniające, detergenty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo