Otwarty przez: Gaydek 27-12-2007, 19:19 |
problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 22-10-2006, 14:17
|
|
|
Skuter81 napisałeś o zresetowaniu komputera przez odłącznie akumulatora.
Tylko chyba nie wszyscy wiedzą co trzeba zrobić, aby się sam ponownie dobrze ustawił.
Metoda jest bardzo prosta.
1. wkładamy akumulator i go podłączamy
2. następnie odpalamy autko
3. zostawiamy go na luzie i pod żadnym pozorem nie dodajemy gazu
4. czekamy aż silnik złapie temperaturę tak aby włączył się wiatrak i niech tak chwilke pochodzi.
Dopiero wtedy prawidłowo ustawił się komp w aucie i możemy jechać.
PS: Dla tych co mają założony Gaz tak jak Ja
„ROBIMY TO ZAWSZE NA ETYLINIE, NIGDY NA GAZIE!!!!!!
"GAZ" – czytaj LPG, piszę bo wiem że mi tu zaraz będą od napojów wyskokowych wyjeżdżać
Nigdy takimi napojami nie gardzę |
_________________ www.nieruchomosciwysocki.pl |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-10-2006, 14:34
|
|
|
Jacek, Ciekawe kiedy Ci sie wentylator wlaczy mi sie nigdy nie wlaczyl nawet w upaly a co dopiero teraz. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 22-10-2006, 18:01
|
|
|
Jakoś mi się nie chce wierzyć, że nigdy Ci się nie włączył wentylator.
Nie znam takiego samochodu w którym by się nie włączył sprawny wentylator w upał w dodatku gdy auto stoi w miejscu z pracującym silnikiem.
Może jest niesprawny.
Dobra OK. mniejsza z tym |
_________________ www.nieruchomosciwysocki.pl |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-10-2006, 18:05
|
|
|
Jest sprawy. Bo dzial i sprawdzalem go. Nigdy nie podniosla mi sie temperatur wiecej nzi normalan temperatura pracy silnika. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
SKUTER81
SKUTER
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 22-10-2006, 18:42
|
|
|
nie zgadzam się-w instrukcji pisze że komputer sam sie ustawi po przejechaniu ok 8 kil.-wiec mozna od razu jezdzic-w praktyce wyglada to tak że silnik pracuje przez te pierwsze 8 kilometrów trochę nie równo np przy wcisnietym sprzegle np na światłach-w instrukcji pisza że to normalna sprawa i że nie musimy się martwić i nic robić!!!!!!!-miałem tak w fiescie 98r.i w pumie 1.7 97r-więc jest to sprawdzone w praktyce.....co do postoju to na luzie i czekanie dziwne-może tak samo się silnik ustawi ale uwazam że postepowanie zgodnie z instrukcją forda jest lepsze i bezpieczniejsze-silnik sam sobie potestuje ustawienia i najlepiej zrobi to w zmiennych warunkach czyli w czasie jazdy-kiedy wiadomo że silnik mamy perfekcyjnie ustawiony?-gdy jedziemy z predkoscia powyżej 10km/h na godzinę na luzie obroty powinny wynosic kolo 1100obr/min a jak zatrzymiemy sie to 900obr/min-jeżeli sie tak zachowuje puma to macie wszystko super-bierze sie to z tego że wasz puma wie że jest w ruchu i dodaje sobie obr. aby wspomaganie dobrze działalo i wogóle potrzymanie wszystkiego.....a gdy stanie obroty sobie spadaja na 900-tak powinno byc!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-10-2006, 19:24
|
|
|
SKUTER81, Ale ja mam czasami obroty okolo 1200obr/min wiec o jakies 100 za duzo chyab ze to bald obrotka. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
SKUTER81
SKUTER
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 23-10-2006, 08:07
|
|
|
1200obr chyba że na ssaniu rano.....(albo jak jedziesz 100km/h i wrzucisz luz wtedy obroty sa wlasnie 1200 ale jak sie zatrzymiesz to musza spasc na 900)!-normalnie wszystkie auta mają obr. ustawione na 900 jak stoja! aha jeszcze jeden maly test na ustawienie silnika-na luzie na postoju włacz np klime-obroty powinny spasc na ok 750(duze obciazenie dla silnika)ale po sekundzie komputer powinien sobie sam dodac gazu i znow obr powinny byc na 900!tak samo dzieje sie przy ogrzewaniu szyby przedniej(jesli macie)!jak wlaczymy ogrzewanie. silnik musi prygasnac-olbrzymi pobor pradu ale po chwili sobie wyrowna na 900-jest to tez test czy wam dzilala szyba przednia-jak przydusi silnik to wiadomo ze dziala....
Aha spotkamy sie na zlocie wiec beda dyskusje.....ja pojade droga katowicka z Cieszyna(tam mieszkam) do Katowic-chciałbym dołaczyc do gruby w Zoarach lub
Gliwicach-gzdies na drodze głównej |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-10-2006, 22:56
|
|
|
SKUTER81, nie wszytskie mają 900 - zazwyczaj im większy silnik tym obroty niższe. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
Shakira [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2006, 01:25
|
|
|
u mnie jest dokladnie tak samo jak to pan skuter81 opisal wiec sie potwierdza,na luzie na postoju 900,przednia szyba tez muli obroty,klima tez muli,ale pozniej sie wyrownuje, troche |
|
|
|
|
konri87
& Magda
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006 Posty: 519 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-10-2006, 10:18
|
|
|
Pani PUMASEK w takim razie jest u Pani wszystko OKEY
Pan SKUTER81 wie co mówi
Dobrze gada, polać mu |
|
|
|
|
Jimmy7
Jimmy7 PUMA 1,7 RS
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 06-11-2006, 00:28
|
|
|
widze ze niezle sie rozkrecil moj temat, ale nie na moj temat hehe gdy zaczynalem pisac temat to rzeczywiscie puma zaczynala mnie denerwowac i mechanicy ktorzy nie potrafili powiedziec co jest a za porade brali tyle co adwokat ehhhh jestem zly.ogolnie to wymienilem sonde na uniwersalna 4 przewodnikowa co nei zmienilo praktycznie nic. ale wyczyscilem przeplywomierz i auto nagle odzylo jak nowe a juz mnie mechanicy na koszty szykowali a jedyny koszt jaki ponioslem to woda na umycie szczotki ktora czyscilem przeplywomierz :D jak na razie jezdze juz miesiac i smiga idealnie jedynie na zimnym silniku troche obroty skacza w okolicy 600-1100 obr ale i tak jest duzo lepiej jak bylo a i moc jest calkiem niezla bo 200 pod wiatr i w 4 osoby juz jechalem |
|
|
|
|
Damian
Gość
|
Wysłany: 07-11-2006, 22:43
|
|
|
co do nierownych obrotow to proponowalbym sprawdzenie regulatora wolnych obrotow.moze tu tkwi powod. |
|
|
|
|
Jimmy7
Jimmy7 PUMA 1,7 RS
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 08-11-2006, 01:15
|
|
|
tylko ze obroty skacza na zimnym silniku i to nie ciagle tylko na przyklad wrzucajac na luz obr spadna na 600 potem wracaja do 1100 potem na 600 znowu spadna po czym wracaja do 900 i juz wszystko jest w normie. na cieplym silniku te skaczace obr praktycznie znikaja. jedno co mnie dziwi to dziwny odglos od stozka ale tylko na zimnym silniku takie jakby dziwne syczenie jakby chcial powietrze a nie mogl ciagnac mimo ze filtr jest czysty.
jesli chodzi o filtr paliwa to jest nowka, swiece maja 35 tys a sa NGK platynowe wiec powinny byc ok, nie wiem jak kable, ale z wygladu wygladaja idealnie, swiece odkrecone opalone na kolor jasno brazowy a wiec chyba dobrze.
Dzisiaj wlalem jeszcze paliwko 98 i rano jak odpale to zobacze moze tu byla wina slabego paliwa |
|
|
|
|
Paweł
---------------
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź
|
Wysłany: 13-11-2006, 17:49
|
|
|
Jimmy7 napisał/a: | gdy zaczynalem pisac temat to rzeczywiscie puma zaczynala mnie denerwowac |
Skoro Ci przeszło to można zamknąć a reszte możesz szukać na forum w aktualnych tematach. Niema sensu sie rozpisywać w jednym temacie o wszystkim jak masz multum tematów w których są opisane twoje problemy.
Co do obrotów to proponuje opcje SZUKAJ ! |
|
|
|
|
|