Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ręczny
Autor Wiadomość
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 04-06-2017, 06:48   

Linki hamulca są różnej długości. Czy ktoś wie jak one maja być zamontowane?. Dłuższa do lewego koła ? Odwrotnie ?
Nie mam pewności czy 6 lat temu zostały prawidłowo założone, a teraz podczas wymiany "zapętliłem się" :cry: Zrobił mi się podobny problem jak; --> http://klubpumy.pl/viewto...t=linka+hamulca
 
 
Erecik 
TOP KEK


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Gubin
Wysłany: 04-06-2017, 11:02   

W brytyjskiej pumie, zielony (czasem niebieski, lub inny kolor) kabel jest po stronie kierowcy. W naszej pewnie będzie odwrotnie.



Project Pumson
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 04-06-2017, 21:31   

Nio tak, tylko która linka jest zielona; dłuższa ? czy krótsza? :mrgreen: bo tego nie znalazłem. A moje nowe i stare linki wyglądają tak;


I jak widać na zdjęciu, "zielonym" tylko ja jestem :razz: Ale i dlatego bardo mi się spodobało hasło, z forum PP które przywołałeś ;
garth56820 napisał/a:
Been driving me mad trying to figure it out !!
:mrgreen: :mrgreen:
Ten gość ściągał bębny 5razy. Ja na razie 2 razy ale zakładając linki naprzemiennie. Coś tam zauważyłem i wydumałem, ale szukam potwierdzenia..

[ Dodano: 12-06-2017, 23:22 ]
nio, ja w szukaniu poległem wychodząc na lamera :razz: Nie znalazłem pewnego, wiarygodnego źródła, które by powiedziało; dłuższa linka na prawo krótsza na lewo abo odwrotnie. Dlatego zamontowałem po moim uważaniu i nawet sprawdziłem na hamowni u diagnosty. Wyszło super! :grin:
dłuższa linka ma być po lewej stronie
I wg mnie jedynym za tym argumentem jest to, że "biegnie" ona obok przewodów paliwowych i hamulcowych co determinuje luźniejsze jej ułożenie. Bo miałem założone w obu wariantach i ręczny działał. Wynika z tego, że oznaczona na zielono (to co wydłubał Erecik) jest krótsza linka. Czemu tak? Nie wiem.
Ale przy składaniu wyskoczył mi kolejny dylemat. Jak ustawić taki samoregulator ?? (są w Pumkach z ABS i bębnami 203mm).



W TIS'ie się doczytałem, że .."Make sure that the brake shoe adjuster is fully released..." ale jak go całkowicie skręciłem to z hamulcami była qpa nawet po wielokilmetrowym jeżdżeniu. A jak całkowicie go rozkręciłem to nie mogłem włożyć moich dwustuczteromilimetrowych bębnów :mrgreen:
Jest na to jakaś inna fordowska procedura?
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 13-06-2017, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-06-2017, 23:23   

U siebie ustawiałem to tak, że rozkręcałem go do czasu gdy bęben wchodził z oporem, następnie skręcałem o jeden obrót, zakładałem bęben i resztę "regulowałem" zaciągając i odpuszczając ręczny. Przy zaciąganiu ręcznego słychać wtedy klikanie, jak się "wyklikał" to ręczny zaczął ładnie działać :) Oczywiście wiem, że istnieje odpowiednia procedura regulacji hamulca ręcznego ale u mnie po prostu samoregulatory nie chciały klikać przy wciskaniu hamulca nożnego, pomogło dopiero machanie ręcznym xD
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 16-06-2017, 19:02   

Racja Dukes! W podobny sposób jak Ty posępowałem. Tylko uważam, że jest to takie "uda się abo nie uda" czego doświadczyłem. Jak już za kolejnym razem, wydawało mi się, że zrobiłem idealnie, pojeździłem trochę, a potem od diagnosty usłyszałem; ..dobrze, ale prawe koło jest słabsze :roll: I czarna magia; szczęki mam wizualnie ok, zasadniczy idealny (to bębny ok) to pozostał (rozebrany i wysmarowany) samoregulator? albo "nieprecyzyjnie" złożyłem? Na razie nie chce mi się ..5 raz ściągać bębnów, bo w sumie ręczny działa :razz:

Ten typ samoregulatora, poza Fordem jest też min. w Punto i Astrach, ale zdobycie jakiejś pewnej procedury nie jest mi chyba dane. Pomijam już ..rozkręcenie tak, żeby bęben wchodzi z oporami ??(gumowy młotek zbędny czy może jednak się przyda?), ale nie mogę znaleźć jak ma być samoregulator zamontowany; sprężynką bimetaliczną do bębna ? czy sprężynką powrotną do bębna? Na logikę to pierwsze, ale miałem wg. drugiego, to i tak mam :razz:
I nadal jak na Project Puma;.." Been driving me mad trying to figure it out !! .." :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo