Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija". |
Autor |
Wiadomość |
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 26-05-2016, 00:10
|
|
|
Pamiętam, że naprawiałem to w Escorcie - zasada banalna - po zdjęciu kierownicy zobaczysz takie na maksa wytarte miejsce - w plastiku zrobi się półksiężyc i przez to nie trafia w odpowiedni ząbek - jak założysz "tytrytkę" - będzie ona uderzała w to w co miał uderzać plastik. W moim Essim, 2 lata tak jeździłem i do końca było ok. Wyżłobienie samo zapobiegnie ześlizgnięciu się opaski - jedna z tych prowizorek które wytrzymają dłużej niż fabryka
PS. Żeby zdjąć kierownicę trzeba z tyłu odkręcić 2 śruby 5,5 mm o ile dobrze pamiętam. |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 26-05-2016, 12:48
|
|
|
Też walczyłem z tą przypadłością;
Jednak moja opinia na temat "prowizorki" z trytki jest raczej negatywna. Mimo różnych sztuk z dopasowywaniem, --> szlifowaniem papierem ściernym, zdarzało mi się blokowanie kierownicy. Dlatego postanowiłem naprawić przyczynę a nie bawić się w drutowaniu samych skutków zużycia.
Na wytarty, zużyty dzyndzel przykleiłem kawałek ...trytki. Przy okazji rozebrania przełącznika zrobiłem generalny przegląd, czyszczenie i reanimacje --> innych elementów . Posiłkowałem się --->tym poradnikiem
Od dwóch lat zero problemów |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-05-2016, 20:08
|
|
|
Ten filmik na YT jest bardzo dobry. Co do samej reanimacji "dzyndzla" to czasem wycieraczki się ten ząbek prowadzący na środku i wtedy naprawa polega na jego odtworzeniu z jakiejś masy (np poxipol).
Pomysł z trytką jest słaby i pomimo że czasem działa, to prowadzi do całkowitego uszkodzenia mechanizmu odbijania. |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-08-2017, 20:51
|
|
|
U mnie nie działają ani opaski z trytki, ani przyklejenie kawałka trytki, ani zacisku od chleba, jeszcze tylko z gwoździem nie próbowałam.
|
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 15-08-2017, 22:18
|
|
|
kierunek odbija tylko z włączenia w lewo, może być winą zespolonego? w sumie jak znajdę czas to bede musiał przełożyć swój z escorta i testować |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 16-08-2017, 18:22
|
|
|
U mnie od kilku tygodni też przestał odbijać w lewo, ale mam pomysł wymontować ten pstryczek, z wymiarować i wydrukować na drukarce 3D z ABSu, powinno zadziałać |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 16-08-2017, 19:51
|
|
|
^^pomysł ciekawy Tylko nie powinien ograniczć się tylko do pstryczka. Wg mnie jednym z powodów wycierania się "onego" jest zabrudzenie całego mechanizmu. Wydaje mi się, że te trzy sprężynki przestają płynnie odbijać i ścieranie jest skutkiem ubocznym albo zamierzonym bezpiecznikiem przed np. zablokowaniem kierownicy.
Ale to tylko moje dywagacje na temat "Dlaczego dzyndzel się wyciera jak 20 lat temu były już dobre tworzywa sztuczne"
Ja okleiłem jakimś włóknem nylonowym (kawałek trytki) bo robi się z tego min. panewki łożysk. Było to ponad trzy lata temu i zapomniałem o problemie i ewentualnym wyczyszczeniu wnętrza zespolonego. Ale jak temat już wywołany to pewnie na dniach mi ...dzyndzel padnie |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2017, 18:13
|
|
|
Wszystko jest wynikiem tego, że to są stare elementy i mocno wysłużone. Często są to jeszcze fabryczne przełączniki, które przez naście lat wykonały dziesiątki tysięcy zadziałań. wytarcie elementów nie jest niczym dziwnym i nie jest to ani wina sprężynek ani smarowidła. Wytarte jest więcej elementów (np ścieżki), ale nie zwracamy na nie uwagi "bo jeszcze działa". naprawiać można, ale traktował bym to jako czynność doraźną. nic nie zastąpi wymiany. |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-08-2017, 14:59
|
|
|
leman napisał/a: | to pozostaje tylko ...zakup nowej kolumny kierowniczej |
daj spokój... oby od escorta podeszło
albo z gwoździem. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-08-2017, 16:10
|
|
|
nowy używany
kupiłam od fiesty, wszystko pasuje, działa, oprócz tego co nie działało wcześniej. |
|
|
|
|
|