Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-04-2013, 10:41
Sprawa wymiany czujnika, raczej do bardzo drogich rzeczy nie należy. 50 - 100PLN.
Ja chyba będę musiał go wymienić też. Dzisiaj jak jechałem autem, mimo podmienienia korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego na stary z pumy strzałka doszła tylko między N a O i dalej nie chciała. Czasami spadała do "zera", a potem wracała na N,O jak chciała. Pomacałem wszystkie węże pod maską - ciepłe. Zatem chyba muszę wymienić czujnik temperatury na zegary, bo jak rozumiem skoro wszystkie węże gorące, to ten ważniejszy czujnik temperatury do uruchamiania dmuchawy powinien być sprawny?
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-04-2013, 10:55
trojan6 napisał/a:
to ten ważniejszy czujnik temperatury do uruchamiania dmuchawy powinien być sprawny?
ten wazniejszy to wlasnie taki ktory mozesz odczytac przez interfejs elm327. On włacza za pośrednictwem komputera (ECU) wentylatory,a ten na zegary,to sobie moze nawet nie dzialac.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-04-2013, 11:01
Czyli, gdyby (odpukać) nie działałby mi czujnik temperatury na zegary, to po podłączeniu "pod komputer" byłby zczytany błąd?
Czujnik temperatury na zegary tak wygląda?
http://www.ford-esklep.pl...ec-E-FORD/3828W
W tym sklepie ta część jest w dziale Puma, a w opisie nic nie ma o Pumie, więc poszukam innego. Tylko chciałbym wiedzieć wizualnie czego szukać.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
nie będzie błędu od tego czujnika na deskę. Jak podłączyłem pod elm-a to miałem temp 89 stopni na kompie a na desce mi pokazywał na N, czujnik znalazłem w dziale Fiesty bodajże bo w dziale Pumy nie było, powinien być zielony - podobny do tego http://www.ford-esklep.pl...sta-FO-08790/63
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-04-2013, 13:38
kolargol napisał/a:
nie będzie błędu od tego czujnika na deskę
Uuups. Chodziło mi o czujnik na komputer <lol>
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
Wysłany: 11-12-2014, 22:06
Włączyłem dzisiaj tryb diagnostyczny na trasie i wg komputera temperatura płynu chłodzącego przy obrotach 3000 na 5 biegu to 106 - 108 C. Wskazówka stoi równo na środkowej pozycji niezależnie czy temperatura spadnie do 99 czy wzrośnie do 108 C. Przy 109 słyszę, że dmuch głośno wentylator.
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 04 Lip 2014 Posty: 199 Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 09-03-2015, 09:06
Hej, odgrzewam kotleta bo nie ma sensu pisać kolejny topic.
Jest problem.
Puma dzisiaj na trasie 100km autostrada + szybkiego ruchu + trochę miasta niestety się przegrzewa...
Po zakupie, 2 miesiące temu miała wymieniane wszystkie płyny.
Problem polega na tym, że osiągając powyżej 2000 obrotów i poniżej 1700 wskazówka nagle wędruje blisko stanu krytycznego. Co prawda nie pozwoliłam by tam weszła ale jestem mocno zaniepokojona a jakoś muszę wrócić...
Dodatkowo przy hamowaniu również się to pojawia.
Najlepsza prędkość to 80km/h na piątce, tylko to znosi.
Właśnie stoi i się chłodzi ale boję się co będzie w drodze powrotnej...
Pomaga jej ustawienie nagrzewania kabiny. Wtedy utrzymuje prawidłową temperaturę ale boję się żeby jej tym kuku nie zrobić...
Bardzo proszę o pomoc. To nie kwestia płynu raczej, ma nowy a poprzedni był wypłukany.
Dawno był wymieniany płyn?
Sprawdzałaś poziom w zbiorniku wyrównawczym?
Mi to zalatuje uszkodzonym termostatem.
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: Starachowice
Wysłany: 12-05-2016, 18:43
Podepnę się do tego tematu.
Niestety mnie też dopadło przegrzewanie się silnika, wskazówka temperatury wchodzi na czerwone pole, ecu pokazuje wtedy ok. 120st, wiatrak chodzi na II biegu - nie wyłącza się mimo że schłodził już chłodnicę - jest zimna - mimo to temp. silnika nie spada. Dzieje się tak rzadko, ale się zdarza, szczególnie gdy pokrętło od ogrzewania jest ustawione na zimne, a klima nie jest włączona. Posprawdzałem wszystko i wszystko działa, ale problem nie znikł i wtedy trafiłem na forum forda:
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=194166
Czy Puma też ma takie zabezpieczenie przed przegrzewaniem o jakim pisze na drugiej stronie BASRA?
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
Wysłany: 15-05-2016, 17:28
Ożdżu napisał/a:
Czy Puma też ma takie zabezpieczenie przed przegrzewaniem o jakim pisze na drugiej stronie BASRA?
Nie udało mi się sprawdzić wszystkich punktów ale na pewno pierwszy i drugi jest i działa. W silniku 1.6 jest tylko czujnik temperatury w pokrywie zaworów. Wiem, wymieniałem ostatnio bo szalał i włączał wentylator co chwilę na drugi bieg i wskazówka pod czerwone pole.
Jak straciłem płyn przez pęknięty zawór nagrzewnicy i nie zauważyłem tego to wskazówka poszła na czerwone pole do maxa. Zaczęło szarpać silnikiem czyli pewnie zaczął odcinać cylindry i świeciła się ciągłym światłem kontrolka od silnika.
Potwierdzam, że w moim egzemplarzu większość z tego co pisał Basta zadziałało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum