Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:23 |
problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2016, 23:17
|
|
|
Dukes napisał/a: | Tak w gwoli ścisłości, zawór nagrzewnicy sterowany jest poprzez modulację szerokości impulsu czyli tzw. PWM, a nie napięciem. Multimetrem nie jesteś w stanie zbadać tego czy regulacja działa prawidłowo, należało by podłączyć oscyloskop i badać przebieg napięcia, a dokładniej zmianę wypełnienia w zależności od ustawienia potencjometru.
Oczywiście wiadomo, że mało kto posiada oscyloskop, ale taki prosty układ można łatwo sprawdzić podłączając żarówkę W5W 12V (postojówkę) pod kostkę elektrozaworu i kręcąc potencjometrem obserwować czy jasność żarówki się zmienia |
Dukes, można sobie coś takiego ogarnąć też. trochę tańsze od oscyloskopu
http://elportal.pl/pdf/k04/32_01c.pdf
Tylko dzielniki napięcia warto by zapodać |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
shogunpsn7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-02-2016, 10:07
|
|
|
https://youtu.be/1Pqb-AKJijc
Witam, tak swieci uważam ze to wina zaworu nagrzewnicy. Co sądzicie?
[ Dodano: 09-03-2016, 07:51 ]
Po wymianie działa bez problemu |
|
|
|
|
dawid87
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Kwi 2016 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2016, 11:20
|
|
|
Podepnę się, bo też mam tylko ciepłe powietrze z nawiewu. Moje pytanie natomiast brzmi: czy z tyłu pokrętła regulacji ciepła powinien wychodzić jakiś przewód? Pierwszy raz to rozbierałem i zdziwiłem się że nie ma żadnego "kabelka"..czy to norma? |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2016, 13:49
|
|
|
nic nie wychodzi. sterowanie ciepło/zimno jest elektryczne. Pokrętło wchodzi w potencjometr na płytce i tyle. Sprawdź czy masz padnięty zawór czy tranzystor na płytce. Wszystko masz wyżej |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
dawid87
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Kwi 2016 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2016, 15:49
|
|
|
Aha, to ok,dziękuję. Cały temat prześledziłem i zamierzam się właśnie zabrać za sprawdzenie zaworu (choć płytka wydaje się być korzystniejszą awarią ) |
|
|
|
|
shogunpsn7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-04-2016, 21:42
|
|
|
Sam zawór (zamiennik) to koszt ok 50 zł wiec chyba lepiej sam zawór kupić. I bez problemu można samemu wymienić, w moim przypadku to potrzebowałem większych ściskow aby zatrzaski sprężynowe zdjąć. I dodatkowo trzeba uzupełnić płyn chłodniczy to litr ok 10 zł |
|
|
|
|
Robtsa
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Sie 2016 Posty: 2 Skąd: Swiat
|
Wysłany: 12-08-2016, 16:10
|
|
|
Witam, posiadaczem Pumy 1.7 98r. jest moja znajoma wiec na mnie spada obowiazek napraw i utrzymania pojazdu w stanie uzywalnosci a ze posiadam tez wiecej aut tej marki temat ogrzewania jet mi znany, tyle ze wyzej wymieniona Puma ma jeszcze inny problem , a wiec zawor nagrzewnicy wymieniony wsio dziala rezystor tez wymieniony ale regulacja obrotow wentylatora dziala tylko na pozycji 3, wie ktos moze co z tym mozna zrobic albo jak to naprawic? bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Robtsa
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Sie 2016 Posty: 2 Skąd: Swiat
|
Wysłany: 12-08-2016, 17:49
|
|
|
Jak wyzej napisalem rezystor wymieniony a tez zamieniony z Ka kostka wstawiona nowa ,wiec raczej to nie to. |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 13-08-2016, 17:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Virusek
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 12 Gru 2015 Posty: 20 Skąd: Cisiec
|
Wysłany: 27-07-2017, 15:35
|
|
|
Odgrzewam temat. Wszystko w pumie działało jak należy aż ostatnio stałem na poboczu przy włączonym silniku. Wydobył się tylko dymek z panelu sterowania nawiewem, wiedziałem że to znów spalona płytka bo już rok temu to samo było. Po tym cały czas leciało gorące powietrze z nawiewu nie ważne w jakiej pozycji pokrętło. W domu wyjąłem wszystko, radio, panel, rozebrałem całość, płytke sfajczyło po całości (dodaje zdjęcie). Znalazłem identyczną z forda fiesty mk4 , ogólnie identyczna tylko kolor inny. Tak więc przełożyłem płytke , odpaliłem i nic, dalej gorące. Zamówiłem zawór nagrzewnicy, znalazłem na allegro zamiennik, ale po założeniu nic, dalej to samo? Puma wieje gorącym i skończyły mi się pomysły co jeszcze może byc uszkodzone, albo co można sprawdzić?
link do płytki:
https://zapodaj.net/1ea464169b4f9.jpg.html |
_________________ " Kiedy znajdziemy się na zakręcie,redukcja,but i odcięcie .... " |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 27-07-2017, 17:35
|
|
|
Przeczytaj kilka postów wyżej albo po prostu podjedź do elektryka samochodowego, zdiagnozuje Ci to w 5 minut |
|
|
|
|
|