Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 08-06-2015, 19:26
sharky zgodnie z twoim rocznikiem i schematem z TIS -->fuel pump w układzie są dwa bezpieczniki 28 i 35. Który ci wywala? (ograniczy to obszar poszukiwania przyczyny)
Trochę offtopowo, dzisiaj rozmawiałem tel. z dilerem Forda na temat cen części do pumki. Zaproponował mi pompę za (sic!) 1800zł -dwa razy dopytywałem! Za to sprzęgło z wysprzęglikiem, też drogo ale sensownie 690zł
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 10-06-2015, 21:52
sharkyzgodnie z priv-obietnicą
Dwa lata temu, w drugim poście tego tematu, Dukes postawił słuszną diagnozę. Albo elektryka albo pompa. Wymiana pompy, to wydatek finansowy i czasowy. Trzeba mieć pewność, że to nie zwarcie. Wg schematu który ci podałem, ja bym zrobił tak;
- Zamieniłbym miejscami przekaźnik od pompy, (drugi od prawej, ozn. III -instrukcja lub K4-TIS) z takim samym np. od świateł mijania (trzeci od prawej, V -instrukcja lub K36-TIS)- jak on jest przyczyną to zobaczysz efekt po ...światłach.
- Sprawdziłbym "masę G3" tzn. obok lewej, tylnej lampy jest wkręt, który przykręca-łączy czarny kabel od pompy do karoserii (-).
- Sprawdziłbym czujnik-wyłącznik uderzeniowy (jest nad złączem diagnostycznym). Wykręcić, wypiąć, sprawdź styki....
- Możliwe jeszcze zwarcie do "masy" między pompą, a "wyłącznikiem uderzeniowym" jak pisał markko (wg.schematu, przewód 1,5mm fioletowo-pomarańczowy).
ps. jak trafi cię wymiana pompy, i będziesz miał wyciągniety bak, sugeruję zabezpieczenie go od góry!, choćby czymś takim antykorozyjnym (od dołu bak zawsze bez odkręcania obmalujesz)
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 11-06-2015, 23:12
sharky, zapomniałem jeszcze o takim drobiazgu. Proponuję abyś w pierwszej kolejności zainwestował w ..paliwo (inwestycja konsumcyjna ), i jeździł z minimum 20l w baku ( ~1/2 pojemności). Jak ci pada pompa, to warto ją max chłodzić. A pamiętasz ile paliwa w baku miałeś jak wywalało ci te bezpieczniki?
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 12-06-2015, 11:32
Nie pamiętam dokładnie ale wskaźnik raczej był na drugiej kresce, może nieco ponad. Na pewno paliwa było wtedy mniej niż połowa.
[ Dodano: 05-07-2015, 20:16 ]
Kupiłem nową pompę paliwa firmy Engitech w Inter Cars niby do Pumy ale zasilanie ma inną wtyczkę, która jest w zestawie z kabelkami do samodzielnego przylutowania. Sprawdzałem pompy innych firm i też mają zasilanie na cienkie wtyczki. Czy dostane pompę, która pasuje bez problemu i zbędnych przeróbek?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum