Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysoka temperatura.
Autor Wiadomość
D@niel 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 38
Skąd: Ropczyce
  Wysłany: 20-05-2015, 07:02   Wysoka temperatura.

Witam.

Mam taki problem z moim autkiem że przegrzewa mi się silnik.

Silnik to 1.7

To przegrzewanie następuje tylko jak go obciążę lub wkręcę na wysokie obroty to wskazówka szybko idzie na czerwone pole i włącza się wiatrak , jak powrócę do niskich obrotów to temperatura spada do normy.

Przy spokojnej jeździe temperatura na wskaźniku jest książkowa.

Wymieniłem już termostat i dalej to samo.

Jak włączę ogrzewanie na max to temperatura spada.

Dodam że nie ubyło mi oleju ani płynu chłodzącego, autko nie kopci......
 
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 21-05-2015, 20:59   

Sprawdź ile masz stopni w zbiorniczku jak zagrzejesz silnik. Sposób najprostszy i najtańszy to spuścić płyn, rozmontować węża np przy chłodnicy i zaworze nagrzewnicy. Przepłukać pod ciśnieniem w każdym kierunku. Poskładać i wlać z powrotem płyn. Na pewno zauważysz poprawę sytuacji.
 
 
D@niel 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 38
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 22-05-2015, 12:47   

Przepłukałem te węże i chłodnice i dalej to samo to zmieniłem termostat na rozogniał i dalej nic się nie zmieniło i się grzeje... już nie wiem w czym problem...
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 22-05-2015, 18:01   

pompa wody
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 22-05-2015, 22:43   

A zobacz jeszcze czy masz oba biegi wiatraka. Ja miałem uszkodzone jedno połączenie i załączał się tylko drugi bieg jak już było gorąco. Powył troszkę, ale wyłączał się zanim zszedł do normy i znów po chwili wył.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 22-05-2015, 23:31   

Moja luźna dywagacja!
Masz pewność, że to faktyczne przegrzanie, a nie błędne wskazanie wzrostu temperatury ? Sugeruję ELM 327, darmowy FOrScan i sprawdzić na postoju wzrost temp czujnika temperatury chłodzącej (ECT).
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 22-05-2015, 23:54   

jak czujnik jest walniety tez bedzie głupoty pokazywać. ja stawiam na uszkodzoną pompe wody. nie wyrabia na wysokich obrotach a daje rady przy niskich. chodzi o wiatrak na pompie. a jak z wężami wszystkie gorące? i jest ciepłe powietrze w kabinie oraz czy chłodnica zimna czy gorąca?
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
D@niel 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 38
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 23-05-2015, 08:50   

Pompa wody była miesiąc temu wymieniana wraz z rozrządem.
Oba biegi wiatraka działają czujnik raczej dobry bo po płukaniu zalałem zwykłą wodę i się gotowała,
Dzis pojadę do mechanika i po siedzimy razem, może coś wymyślimy.

[ Dodano: 23-05-2015, 19:59 ]
Byłem u mechanika i dalej nie mam pojęcia co to może być, auto u niego stoi i w poniedziałek będzie szukać jeszcze ...

Może być to wina uszkodzonego silnika ? uszczelni pod głowicą ? jak tak to jak to sprawdzić ?
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 23-05-2015, 20:39   

A sprawdzałeś czy chłodnica jest tak samo gorąca na całej powierzchni?
Kupiłeś pompę z plastikowym wirnikiem? Bo to, że nowa to nie znaczy, że nie jest walnięta :/
 
 
Kania 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 04 Lip 2014
Posty: 199
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 23-05-2015, 21:04   

U mnie było to samo. Podobno przeczyścili wszystko i działa. Nie wymieniałam nic bo nie miałam kasy...
_________________
Śląska grupo łączmy się!
 
 
D@niel 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 38
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 23-05-2015, 21:08   

Pompa jest sprawna pompuje płyn chłodzący.

Chłodnica była płukana, cała jest ciepła.
Obawiam się ze to może być coś z silnikiem.

Jak jadę na wysokich obrotach i zmienię bieg na 5 to wtedy temp się podnosi, ale płyn i olej jest dobry.
nie mam ubytków w płynie jak i oleju silnikowym.

Wszystko było dobrze z silnikiem do czasu jak wyprzedzałem pewne auto i dałem na 2 bieg i mocno po gazie i za parę minut temperatura była bardzo wysoka, nie wiem czy nie uszkodziło mi silnika.

[ Dodano: 23-05-2015, 22:09 ]
Cały układ był czyszczony i dalej to samo.
 
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 23-05-2015, 22:42   

Czy mierzyłeś temperaturę termometrem w zbiorniczku?
 
 
D@niel 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 38
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 24-05-2015, 09:31   

Jutro sprawdzę, ale jak zalałem wodę to aż się gotowała a wentylator szybko się kręcił.
 
 
 
Beata 
BUNIA :)

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 17 Cze 2013
Posty: 179
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-05-2015, 10:21   

nie chcę cię martwić ale może to wskazywać na uszczelkę pod głowicą
_________________
bo babcia ma zawsze rację ;) i już
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 24-05-2015, 14:53   

zacytuje sam siebie.
markko napisał/a:
jest ciepłe powietrze w kabinie
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
Ostatnio zmieniony przez markko 24-05-2015, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo