Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca silnika, wysokie obroty
Autor Wiadomość
Grac 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-03-2015, 14:13   Nierówna praca silnika, wysokie obroty

Witam,
świeżo kupiona Puma, niestety "serwisowana" przez pana kazia i miecia, klasyczne druciarstwo, będę próbował doprowadzić ją do porządku.

Na pierwszy ogień wysokie obroty: silnik po odpaleniu trzyma obroty w okolicy 1500 i nie schodzą poniżej 1000, mocno przebiera. Przy przełączaniu biegów obroty nie spadają, na dojeździe do skrzyżowania potrafią podnieść się do 5-6 tyś i muszę zgasić silnik, żeby go nie uszkodzić, czasem pomaga wciśnięcie sprzęgła, wtedy obroty spadają. Silnik nie reaguje na odłączenie przepływomierza, cewka, kable i zawór bocznikowy (bez autoadaptacji, o tym przeczytałem dopiero dziś) podmienione ze sprawnego auta, wszystko to bez rezultatu.
Na szrocie kupiłem przepływomierz, podobno od Pumy 1.7, o numerze 96FP-12B579-AB wraz rurą dolotową, w aucie jest zamontowany 93BB-12B579-BA / AFH60-02A, ten przepływomierz ma większą średnice, jest metalowy, ma kostkę na 5 pinów, już go ktoś reanimował, plastiki są poklejone... Na rurze dolotowej zamontowany jest BLOS i średnica oryginalnego węża nijak nie pasuje.
Czy możecie sprawdzić w swoich bolidach jakie symbole mają wasze przepływomierze? Spróbuję kupić i założyć sprawną przepływkę taką, jaka była założona w aucie, jeśli to nie pomoże to nie mam pojęcia co dalej.
Edit
Przeglądam alle... w celu kupna obudowy filtra powietrza i na jednej fotce jest zamontowany metalowy przepływomierz
http://img10.allegroimg.p...9/42/5093494272
Edit2
Dzięki za zainteresowanie tematem!
Podjechałem na szrot, kupiłem właściwą przepływkę, wyszorowałem ją i nadal to samo, cały czas jakby na ssaniu chodził, na wolnych obrotach trzyma 1400-1500 obrotów. Dodatkowo podejrzewam, że ktoś usunął termostat. Musze kupić elm'a i sie podłączyć.
Ostatnio zmieniony przez Grac 13-03-2015, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 13-03-2015, 14:43   

Numer fabryczny przepływomierza do Pumy:
- 1,7 to: 93BB-12B579-BA (metalowy)
- 1,4 to: 96FP-12B579-AB (plastikowy)
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 13-03-2015, 16:36   

Mam sprawną przepływkę na handel do Pumy 1,7 ;) Z resztą rzuć okiem - http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=195956#195956

Zacznij szukać usterki od podłączenia auta pod jakiś skaner/komputer, i odczytu błędów.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-03-2015, 18:57   

Jak jesteś w stanie dojechać do Pniew, to zapraszam na diagnostykę ;) Tak jak tomcio pisze, trzeba zacząć od odczytania kodów błędów.
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2015, 19:43   

Grac zacznij od dopięcia aku na 30 min i zrobienia porządnie adaptacji tym bardziej że była zagazowana i może nałapała błędów (instrukcja na forum). Ostatnio jechałem moją byłą pumą którą sprzedałem pół roku temu, byłem w szoku, przy zmianie biegów podbijała obroty do 3,5 tyś, na wolnych też miała dużo za duże i się bujały. Okazało się że zimą padł im aku i próbowali go kopać z kabli, chyba się nie udało i został kopnięty prostownikiem i od razu jazda, nałapał błędów. Po zresetowaniu i porządnej adaptacji śmiga aż miło, może warto zacząć od rzeczy najprostszych
 
 
Yojimbo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 131
Skąd: Oppeln
Wysłany: 13-03-2015, 22:14   

To na pewno nie przepływka, spróbuj odłączyć czujnik VSS.
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 14-03-2015, 09:45   

Po co? Przecież trzeba odczytać błędy wtedy będzie wszystko wiadomo. Albo prawie wszystko.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 14-03-2015, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Grac 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-04-2015, 16:16   

Znajomy mechanik się poddał, silnik nadal nie pracuje tak jak powinien, kieszeń lżejsza o kilka banknotów.
Pierwszy błąd który wyskoczył był związany z fazami rozrządu, wg mechanika trzeba wymienić rozrząd, powinno pomóc, niestety nie pomogło. Następnie po pojawiających się błędach wymieniono 3 różne zawory bocznikowe, 2 przepływki i czujnik/potencjometr położenia przepustnicy TPS.
Auto dziś odebrałem z warsztatu, prawdopodobnie uszkodzony jest sterownik silnika, czy trzeba kupować sterownik plus kluczyki czy wystarczy sam sterownik plus kodowanie immo?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-04-2015, 18:08   

Najlepiej sterownik z kluczykami dwoma,to dodasz sobie potem swój do listy. Ewentualnie dokodowanie przez komputer,ale mało kto to robi. Możesz też sobie zrobić nowy kluczyk i przełożyć pastylki z tych kluczy co dostaniesz razem z kompem
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo