Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
15-04-2015, 18:14
Wymiana Plynu chłodniczego i oleju
Autor Wiadomość
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-07-2010, 14:42   

No właśnie. W taki sposób. Odpinając przewody i po prostu musisz go wydmuchać. Trzeba jeszcze odczekać, silnik powinien ostygnąć. Spuszczasz przewodem przy termostacie. Możesz też na zimnym silniku, tyle ze dodatkowo będziesz musiał ściągnąć przewód z malego obiegu.

[ Dodano: 12-07-2010, 13:16 ]
cayenne napisał/a:
w weekend planuje samodzielną wymianę płynu chłodzącego


I jak, dałeś radę :?: :lol:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
kuban
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2010, 22:54   

Witam.Orientuje się ktoś jak odpowietrzyć układ po wymianie płynu chłodniczego? Zima przede mną i chcę zmienić.
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-08-2010, 00:08   

Siemka,

nie będę się upierać, ale wydaje mi się, że w Pumie układ sam się "odpowietrza", tzn. włączasz silnik po wymianie płynu , zostawiasz na wolnych obrotach przez chwile i jest po sprawie.

PS. jaki płyn zamierzasz zalać? jeśli się zastanawiasz, to proponuję oryginalny forda płyn, cena atrakcyjna w necie (koncentrat) i wymiana dopiero co 10 lat - serio, doskonała jakość, zero osadu czy korozji w chłodnicy i przewodach.

pozdro
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
kuban
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2010, 08:49   

Xstream Longlif Coolant firmy Comma.Taki znalazłem.Piszą,że chroni silnik przez pięć lat i widzę,że też jest taki w systemie,różowy kolor.Ale jeszcze się zastanowię....Dzięki za propozycję.Pozdrawiam.
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 28-03-2012, 16:16   

Próbuje wymienić zawór nagrzewcy co wiąże się z wymiana plynu. Czyli tak jak napisane wyzej spuścić go na ciepłym, płac preparat oczyszczacy (jaki?) A pózniej? Prostu odczekać chwile czy trzeba uruchomic silnik żeby płyn poszedł w obieg? Następnie spuścić preparat (pytanie wiążące się z poprzednim, na ciepłym czy zimnym silniku?) I wlac nowy płyn (jaki? W układzie był jasny czyli chyba nie petro bo tamten jest zielony a ten jest jakby żółty)
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2012, 08:49   

TomSon napisał/a:
(jaki? W układzie był jasny czyli chyba nie petro bo tamten jest zielony a ten jest jakby żółty)


oryginalny motorcrft ? Mozesz lac dowolny tak na prawde.

TomSon napisał/a:
Próbuje wymienić zawór nagrzewcy co wiąże się z wymiana plynu


nie trzeba wymieniac plynu przy tej czynnosci,zawor jest dosc wysoko i prawie nic nie wycieknie, zwlaszcza przy zakreconym korku.


Co do plukania to sie nie wypowiem. Podpowiem jedynie ze w fordach uklad sam sie odpowietrza (odpalic auto, rozgrzac do normalnej temperatury i troche przygazowac, sprawdzic poziom i ewentualnie dolac)
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez Opoya 29-03-2012, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 29-03-2012, 11:57   

Tak też zrobiłem wymieniłem zawór dolalem troche plynu i git. Niestety dalej grzeje, wymiana nic nie dala...
 
 
 
Ebi 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 07 Lip 2008
Posty: 36
Skąd: Będzin
Wysłany: 20-08-2012, 21:22   

Witam :)
Mam pytanie, czy mogę do mojej Pumci wlać taki olej jak Mobil 5W40?
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 20-08-2012, 21:26   

Jasne że tak. Ja mam taki zalany już od 20tyś km i jest ok :wink:
_________________

 
 
 
mati0101 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 70
Skąd: Bieruń
Wysłany: 04-09-2014, 17:00   

Uwierz że czasem z płynami mogą być bardzo duże problemy takie jak u mnie ;)
 
 
kacpermikus 

Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 15-04-2015, 17:43   

5w 40 powinien być spoko tylko kurde MOBIL? NO nie wiem ja lałem zawsze Castrola to też zależy jak tam z ceną nie
 
 
kacpermikus 

Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12-05-2015, 19:55   

wątek coś podumarł widzę, ale chciałem dodać ze w necie nalepiej kupić olej mccar czy allegro zawsze to taniej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo