Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:23 |
problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2014, 07:38
|
|
|
Wymień najpierw zawór, potem tranzystor i będzie działać. |
|
|
|
|
Darczi1
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 07-02-2015, 13:01
|
|
|
Witam.
Mam otóż mały problem i chciałbym się doradzić was...
Przy kupnie pumy nie miałem zimnego powietrza, okazało się że został wyjęty elektrozawór więc kupiłem nowy (fabryczny) lecz to nadal nic nie podziałało:
- napięcie w kostce do elektrozaworu było lecz nie zmieniał położenia (ciepło/zimno)
Pomyślałem, że może to wina panelu więc kupiłem z działającego( sprawdzałem osobiście) auta panel lecz i to nic nie dało
I tu moje pytanie...co jeszcze może być nie tak?Wyczytałem gdzieś, że w nie których autach z klimatyzacją jeśli nie ma czynnika od klimatyzacji wtedy nie ma zimnego powietrza...czy w pumach jest to samo?
Czy widzicie jakiś inny punkt zaczepu?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 07-02-2015, 13:15
|
|
|
Wypnij elektrozawór z układu nagrzewnicy ale zostaw podpiętą kostkę elektryczną, kręć pokrętłem regulacji temp i zerkaj w otwory przepływu wody w elektrozaworze czy tłoczek się rusza. Nowe elektrozawory czasami lubią nie działać lub psują się po kilku dniach chyba, że kupiłeś ori Forda no to powinien być sprawny od początku, ale sprawdzić warto mimo wszystko |
|
|
|
|
Darczi1
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 07-02-2015, 13:42
|
|
|
Robiłem tak i własnie nic się nie działo ,nic nie otwierało ani nic a elektrozawor jest oryginalny:/ |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 07-02-2015, 14:59
|
|
|
Nie masz wśród znajomych nikogo kto ma Pume/Fiestę aby podjechać i sprawdzić na innym aucie elektrozawór? |
|
|
|
|
Darczi1
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 08-02-2015, 08:12
|
|
|
No niestety nie,wśród znajomych to nikt nie posiada
Ale elektrozawór nowy to chyba nie mógł się spalić przy samym podłączeniu (chyba)?
A ta teoria z brakiem klimatyzacji?jest coś warta czy o kant d*** ją?;p
Bo jeśli coś to poczekam z tym do wiosny napęłnie klimę i wtedy sprawdzę ale jeśli to coś innego to wolałbym teraz reagować bo plastiki mi się nagrzewają dosyć niekiedy mocno i trochę śmierdzą ;p |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2015, 09:37
|
|
|
1. Teoria z brakiem klimy do śmietnika.
2. Odłącz elektrozawór i zamiast niego podłącz żaróweczkę. W zależności od zmiany temp pokrętłem na panelu powinna się zmieniać częstotliwość migania żarówki - oczywiście na zapłonie/odpalonym silniku |
|
|
|
|
Darczi1
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 08-03-2015, 12:57
|
|
|
Sposób z żarówką sprawdzony i nie stetety żarówka nawet nie świeci a napiecie sprawdzone miernikiem wynosi 8V i nic się nie zmienia przy kręceniu cieplo/zimno a panel nawiewu został wyjety z pumy w której wszystko działalo - sprawdzane było przy mnie wiec...jestem w kropce o co chodzi z tym ...:/ |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 09-03-2015, 02:45
|
|
|
Darczi1 napisał/a: | Wyczytałem gdzieś, że w nie których autach z klimatyzacją jeśli nie ma czynnika od klimatyzacji wtedy nie ma zimnego powietrza...czy w pumach jest to samo? |
Nie - w pumie są to niemalże niezależne układy.
Kluczowanie cewki elektrozaworu odbywa się na ujemnym biegunie zasilania, więc pomiar napięcia na wtyczce bez obciążenia można sobie...
1. Zmierz napięcie na bezpieczniku nr 13 w skrzynce pod maską. Wyjmij go, i sprawdź czy nie ma korozji na stykach.
2. Zmierz napięcie na przewodach w złączu zasilającym elektrozawór względem minusa i plusa na akumulatorze.
3. Delikatnie natnij przewody zasilające cewkę elektrozaworu. Podłącz się tam miernikiem, i dopiero wykonaj pomiar. Podaj napięcie.
Tak powinna wyglądać ta procedura.
U Ciebie obstawiam korozję/przerwę przewodu zasilającego od bezpiecznika F13, albo łączącego elektrozawór z układem sterowania. Miernik w dłoń, ustawiaj beeper i słuchaj gdzie piszczy gdzie nie.
Poniżej zaznaczyłem gdzie jest przewód wychodzący do elektrozaworu z panelu sterowania.
Ps. Gdyby ktoś potrzebował naprawić panel sterujący (uszkodzenie tranzystora klucza, potencjometru, czy układu sterującego) mogę taką usługę tanio wykonać
Bez tytułu.png
|
|
Plik ściągnięto 204 raz(y) 13,34 KB |
|
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma |
|
|
|
|
simonbox
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-08-2015, 09:34
|
|
|
witam, gdzie szukać zaworu nagrzewnicy i samej nagrzewnicy? |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 24-08-2015, 11:35
|
|
|
Zawór nagrzewnicy jest pod maską silnika na środku pod samą szybą:
tak wygląda:
Zdjęcie z Forda KA ale miejsce to samo:
|
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
shogunpsn7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-02-2016, 16:06
|
|
|
Witam,
Posiadam wcześniej wymieniony problem z ogrzewaniem. Początkowo nawiew nie grzał, wiał na zimno. Po wymianie zaworu nagrzewnicy grzeje na ciepło. Sprawdzałem miernikiem napięcie na kostce przy zworze i napięcie jest stałe w zależności od próby wachało sie od 11.6 v do 11.8 V. Sam potencjometr na płytce działa i daje napięcie od 0 do ok 5 V.
Zastanawiam się nad tym czy to nie jest czasami opornik oznaczony ph89 52-10a
Dodatkowo jak włączony jest zapłon podczas przekręcania potencjometrem to na kostce od zaworu spada napięcie do ok 7-8 V.
Testy robiłem na wyłączonym silniku.
Pozdrawiam
Szymon
|
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2016, 17:01
|
|
|
shogunpsn7 napisał/a: | opornik oznaczony ph89 52-10a |
Na rany Chrystusa, to nie opornik! Skoro udało Ci się wygooglać, że to ten element może być przyczyną to byś chociaż doczytał co to za element.
U mnie on był przyczyną braku regulacji temperatury. Po wymianie wszystko śmiga. |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
Ostatnio zmieniony przez Venom_4x4 12-02-2016, 23:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 12-02-2016, 19:03
|
|
|
Tak w gwoli ścisłości, zawór nagrzewnicy sterowany jest poprzez modulację szerokości impulsu czyli tzw. PWM, a nie napięciem. Multimetrem nie jesteś w stanie zbadać tego czy regulacja działa prawidłowo, należało by podłączyć oscyloskop i badać przebieg napięcia, a dokładniej zmianę wypełnienia w zależności od ustawienia potencjometru.
Oczywiście wiadomo, że mało kto posiada oscyloskop, ale taki prosty układ można łatwo sprawdzić podłączając żarówkę W5W 12V (postojówkę) pod kostkę elektrozaworu i kręcąc potencjometrem obserwować czy jasność żarówki się zmienia |
|
|
|
|
shogunpsn7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-02-2016, 19:08
|
|
|
Dziękuję za poradę, na pewno to sprawdzę |
|
|
|
|
|