Nierówna praca na zimnym silniku po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 18-11-2013, 17:50 Nierówna praca na zimnym silniku po odpaleniu
|
|
|
Zaobserwowałem u siebie w Pumie dziwny objaw, który mnie zaniepokoił. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu czuć lekko nierówną pracę silnika. Kiedy dodam lekko gazu (szybkie, chwilowe przygazowanie do 3 tys. obrotów, na biegu jałowym, na postoju) czuć jak silnik właśnie jakby nierówno pracował, telepał. Objaw ustaje jak auto się już trochę nagrzeje, ponowne uruchomienia silnika są już wtedy prawidłowe i silnik pracuje równo. Sytuacja taka wystąpiła ogólnie może ze 4 razy, raczej w taką wilgotną, zimną pogodę na dworze. Co to może być? |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18-11-2013, 21:23
|
|
|
Może przebicie na przewodach wysokiego napięcia? Jest wilgotno to sprzyja przebiciu. |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 18-11-2013, 21:29
|
|
|
Właśnie przewodów nie wymieniałem jeszcze w tym aucie zawsze wszystko było ok i przewody też dobrze wyglądały, może przyszła już na nie pora. Muszę się im przyjrzeć. W jakie przewody najlepiej zainwestować w razie czego? W oryginały Motorcrafta czy w jakieś inne zamienniki? |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18-11-2013, 21:30
|
|
|
Jest ciemno więc idź zobaczyć czy świecą jak odpalisz auto. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 18-11-2013, 22:07
|
|
|
sharky napisał/a: | W oryginały Motorcrafta czy w jakieś inne zamienniki? |
NGK będą jak najbardziej si |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 18-11-2013, 23:11
|
|
|
Byłem sprawdzić przewody, zdjąłem plastikową pokrywę i po odpaleniu auta nic nie było widać, dopiero przy lekkim dodaniu gazu pojawiła się kilka razy iskra, a w pracy silnika podczas dodawania gazu czuć było lekko jego nierówną pracę. Dzisiaj nie jest tak zimno i wilgotno na dworze jak ostatnio i iskry oraz nierówna praca (podczas dodawania gazu) szybko ustały kiedy silnik się już trochę nagrzał. Przewody są oryginalne Motorcraft także siedzą tam pewnie od nowości. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2013, 12:30
|
|
|
sharky napisał/a: | oryginały Motorcrafta | Zdecydowanie Motorcraft. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2013, 14:00
|
|
|
Miałem oba rodzaje przewodów. Obecnie śmigam na NGK od jakiś dwóch (może trzech ) lat i nic złego się nie działo.
Uważam, że nie ma większego znaczenia które założysz, gdyż obaj producenci nie produkują bubli
Skoro masz więc możliwość kupić NGK, za połowę wartości Motorcraftów, to bierz NGK
Gdyby różnica w cenie była mniejsza, to poleciłbym Ci Oryginały |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
lostlast
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 07-09-2014, 10:29
|
|
|
dosyć stary post Wysłany: 19-11-2013, 14:35
kiedyś w escort miałem taki problem wina była oleju 10w40 zmieniłem na 5w30 i problem ucichł jak olej się rozgrzał było ok
morze być ze tez maż pod kolektorem sacym wężyk dziurawy jak dostanie guma ciepło to się Rościgniewa posłuchaj czy niessa lewego powietrza |
_________________
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
|