Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko lub wcale nie odpala
Autor Wiadomość
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 15-02-2014, 15:03   Ciężko lub wcale nie odpala

Witam,

dzisiaj Pumka mnie zaskoczyła, po kilku dniach stania pod domem postanowiłem się przejechać i tu zonk, odpaliła praktycznie od strzała ale po sekundzie zgasła i już nie chciała zapalić. Podczas kręcenia rozrusznikiem słychać taki jakiś dziwny szum, coś jak wiertarka z marketu na wysokich obrotach i takie cykliczne łapanie któregoś gara na ułamek sekundy. Zostawiłem ją na 2 godzinki, przyszedłem podłączyłem ELMa i wyskoczył błąd P0460 czyli coś z wiązką wskaźnika paliwa na zegary (tak mi powiedział Forscan). Błąd wykasowałem, postanowiłem pokręcić silnikiem jeszcze trochę i jak wcisnąłem gaz do końca to odpaliła ale tak jakoś dziwnie chodzi po odpaleniu, jakby własnie coś szumiało i piszczało od strony osprzętu i rozrządu. Teraz odpala albo od razu albo muszę znowu depnąć gaz do końca, błędów nowych nie ma. Wydaje mi się, że jak nie odpala to na zewnątrz czuć benzyną. Przejechałem się kawałek i niby wszystko wydaje się ok, te szumy się nawet uspokoiły ale znowu jak ją zgaszę i odpalę to szumi, piszczy i nawet trochę klekocze na nowo przez chwilę :( Jeździć czy raczej zostawić i w poniedziałek do mechanika?
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 16-02-2014, 07:35   

Ja bym pojechał na "stacjonarną" diagnostykę.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-02-2014, 08:38   

Forscan to nie tylko oodczyt błędów ale także odczyt na żywo z czujników, z tej funkcji programu bym radził skorzystać o ile znane Ci są poprawne wartości.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 17-02-2014, 18:28   

Sprawdzałem odczyty na żywo przepływki, czujnika położenia przepustnicy, obu sond lambda, napięcia ładowania, kąta zaworu VCT, zapłonu, obrotów na silniku i wymaganych obrotów (RPMDSD) i generalnie wszystko jest ok, auto stało cały tydzień nie ruszane więc wiadomo, że lambda za katem zaczęła działać dopiero po 2 minutach. Nie wiem czy ma to duże znaczenie ale obroty odczytane z RPM były mniejsze o jakieś 50-100 (w zależności od wduszenia gazu) obrotów od tych wymaganych z RPMDSD.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo